İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Ankara-Niğde Otoyolu’nun tam ücreti 115,50 TL

Cumhurbaşkanı Genel Başkanı Tayyip Erdoğan’ın 1. ve 3. kesimlerinin açılışını yaptığı Ankara-Niğde Otoyolu tam ücreti belli oldu. Toplam uzunluğu 330 kilometre olan yolun 1. kesimini kullanan bir binek araç Ankara Haymana Alın Gişesi’nden girerek Ankara Şereflikoçhisar Acıkuyu Gişesinden çıktığında 48 TL ödeyecek. Otoyolun 3. kesimi kullanıldığında ise Aksaray Alayhan gişesinden giren bir binek araç Niğde Alın gişesinden çıkacak ve ödeyeceği rakam 25,50 TL olacak. Otoyolun 2. kesimi ise henüz açılmadı. Eğer onaylanırsa Ankara Alın gişesi giriş Niğde Alın gişesi çıkış yapan 1. sınıf binek araç için 115,50 TL ödenecek.

Birgün Gazetesi’nin haberine göre Ankara-Niğde Otoyolu, Türkiye’nin ilk akıllı yolu olma özelliğini taşıyor. Olay Algılama Sistemi’nin otoyol üzerinde bulunan kameralara entegre edilmesiyle, otoyolda oluşan tehlikeli kaza, ve trafik gibi durumlara göre gerek operatörlere gerek sürücülere uyarılar yapılacak.

Akıllı sistemle donatıldı

Öte yandan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ankara-Niğde Otoyolu Haymana Gişeleri’nde düzenlenen açılış töreninde konuştu. AA’nın derlediği habere göre Cumhurbaşkanı Erdoğan yaptığı konuşmada, “Eskiden tamamen insan gücüyle yapılan pek çok işlem, bu yolda akıllı ulaşım sistemi tarafından gerçekleştirilecektir. Trafik yoğunluğundan buzlanmaya, bakım onarım ihtiyacından ileride akıllı araçların kullanımına imkan sağlayacak altyapısına kadar pek çok özelliğiyle bu projeyle geleceğin yolunu inşa ettik.” dedi.

Otoyolun hayırlı olmasını dileyen Erdoğan, yap-işlet-devret modeliyle ülkeye kazandırılan ve toplam uzunluğu 330 kilometre olan yolun bugün 1 ve 3. kesimlerini hizmete aldıklarını söyledi. Erdoğan, yolun ikinci kesiminin de yıl bitmeden trafiğe açılacağını bildirdi.

Edirne’den Şanlıurfa’ya kadar

Marmara-Karadeniz ve Akdeniz bölgelerini birbirine bağlayan bu güzergahın, Avrupa-Kafkasya-Asya transit koridorunun da önemli bir parçası olduğunu belirten Erdoğan, Edirne’den otoyolu kullanmaya başlayan bir aracın bu yolun tamamen hizmete açılmasıyla hiç şehir içine girmeden Şanlıurfa’ya kadar gidebileceğini ifade etti. İstanbul üzerinden de İzmir ve Aydın’a kadar otoyolu kullanarak gitmenin mümkün olduğunu aktaran Erdoğan, ihalesi geçen aylarda yapılan kesimin bitmesiyle bu güzergahın önce Denizli’ye daha sonra Antalya’ya kadar uzanacağını bildirdi.

Bölgesel ulaşımı çözecek

Marmara Denizi’ni çepeçevre saran otoyolun ve Çanakkale Köprüsü’nün tamamlanmasıyla ülkenin en yoğun insan ve araç trafiğinin yaşandığı bölgelerin ulaşım sorununun tamamen çözüleceğini dile getiren Erdoğan, Ankara-Niğde Otoyolu’nun işte bu büyük ağın en kritik parçalarından biri olduğunu kaydetti.

Hizmete açılan bu projeyle trafik akışının hızlı, konforlu, güvenli şekilde sağlanması yanında pek çok ekonomik fayda da görüleceğini ifade eden Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü:

Süre 2 saat 22 dakikaya indi

“Mevcut yolda, 317 kilometreyi 4 saat 14 dakikada kateden bir sürücü, otoyolu kullandığında 275 kilometre giderek 2 saat 22 dakikada aynı noktaya ulaşabilecektir. Hesaplamalara göre yılda bu otoyol sayesinde ülkemizin vakitten 885 milyon lira, akaryakıttan 743 milyon lira olmak üzere toplamda 1 milyar 628 milyon lira kazancı olacaktır. Kazaların azalmasıyla can ve mal güvenliğinin artması bir diğer önemli faydadır. Tuz Gölü, Derinkuyu, Göreme, Kapadokya gibi önemli turizm merkezlerimize erişimin kolaylaşması bu alanda da ülkemize ciddi katkılar sağlayacaktır. Güzergah boyunca dikilecek 6,5 milyon bitki ve 1,1 milyon metrekare çimlendirmeyle bozkır ikliminin hakim olduğu bu bölgenin çehresi de değişecektir. Yoğun bir şekilde inşallah ağaçlandırma, çimlendirme bunları da yapmamız lazım.”

Döşenen fiber iletişim ağı, sensörler, kameralar, veri ve kontrol merkezi vasıtasıyla akıllı yol olarak tasarlanmasının, Ankara-Niğde Otoyolu’nun bir diğer özelliğini teşkil ettiğini belirten Erdoğan, “Eskiden tamamen insan gücüyle yapılan pek çok işlem, bu yolda akıllı ulaşım sistemi tarafından gerçekleştirilecektir. Trafik yoğunluğundan buzlanmaya, bakım onarım ihtiyacından ileride akıllı araçların kullanımına imkan sağlayacak altyapısına kadar pek çok özelliğiyle bu projeyle geleceğin yolunu inşa ettik.” bilgisini verdi.

Yatırım tutarı, işletme süresi ve garanti ücret mukayesesi yapıldığında otoyolun devlet açısından da oldukça karlı bir yatırım olduğunu dile getiren Erdoğan, otoyolun ülkeye kazandırılmasında emeği geçen tüm kurumları, yüklenici firmaları, mühendisinden işçisine herkesi tebrik etti. Erdoğan, ERG firmasını bu konudaki cesareti vesilesiyle kutladığını ifade etti.

“Kalkınmanın ve gelişmenin temel altyapılarından”

Kalkınmanın ve gelişmenin temel alt yapılarından birinin de ulaşım olduğuna işaret eden Erdoğan, “İnsan ve yük taşımacılığının güvenli, hızlı, ekonomik şekilde yapılamadığı bir ülkede kalkınmayı gerçekleştirebilmek de vatan sathına yaymak da mümkün değildir. Bunun için ulaşımda ‘gitmediğin, gidemediğin yer senin değildir’ anlayışıyla en doğusundan en batısına, en kuzeyinden en güneyine kadar ülkemizin her karışını erişilebilir kılmak amacıyla yola çıktık.” diye konuştu.

Özellikle kara yolu, hava yolu, demir yolu taşımacılığında ülkeye adeta çağ atlattıklarını belirten Erdoğan, “Deniz yolunda da inşa halindeki dev limanlarımızla ülkemizin önünde yepyeni bir dönemi başlatıyoruz.” dedi.

Bugünkü açılışla ülkeye son 18 yılda kazandırdıkları yeni otoyol mesafesinin 1581 kilometreyi bulduğunu aktaran Erdoğan, böylece daha önceden devraldıkları, 1714 kilometrelik otoyolla ülkenin toplam otoyol uzunluğunun 3 bin 295 kilometreye ulaştığını bildirdi.

Bölünmüş yollarda çok daha parlak bir fotoğraf ortaya çıkardıklarını dile getiren Erdoğan, şunları kaydetti:

27 bin 500 km’ye ulaşıldı

“Bölünmüş yol uzunluğumuzu göreve geldiğimizde 6 bin 100 kilometreyle aldık. Yani 79 senede 6 bin 100 kilometre. Biz buna 21 bin 400 kilometre ilave ettik. Toplam 27 bin 500 kilometreye yükselttik. Nereden nereye? Ülkemizin toplam yol ağı da 68 bin 429 kilometreyi buluyor. Son 18 yılda inşa ettiğimiz 361 kilometre uzunluğundaki 3 bin 261 köprüyle ulaşımın daha sağlıklı ve ekonomik olmasını temin ettik. Aynı şekilde bu dönemde uzunluğu 483 kilometreyi bulan 315 tüneli hizmete alarak zor coğrafyalarda ulaşımın hızlı ve güvenli şekilde işlemesini sağladık. Sadece şu son koronavirüs salgını döneminde açtığımız ve inşasını sürdürdüğümüz projeler dahi ülkemize ulaşım alanında kazandırdığımız hizmetleri göstermeye yeterlidir.

Son 6 ayda Kuzey Marmarı Otoyolu’nun Kınalı-Çatalca arasını 9 Martta, Trabzon şehir geçişi Kanuni Bulvarı yolunun önemli kesimini 22 Nisanda, Çanakkale Köprüsü kulelerini 16 Mayısta, Başakşehir Çam ve Sakura Hastanesinin bağlantı yollarını 20 Mayısta, Botan çayı beğendik köpürsünü 11 Temmuzda, Amasya çevre yolunu 25 Temmuzda hizmete açtık. Durmak yok, yola devam. Koronavirüs filan engellemiyor, devam edeceğiz.”

Erdoğan konuşmada, terör örgütünün engellemek için yapmadığını bırakmadığı Cudi Dağı tünellerinin inşasının tamamlandığını, aynı şekilde terör örgütünün yapımına engel olmaya çalıştığı Ilısu Barajı’nı da bitirdiklerini anımsattı.

Son iki yılda yürütülen çalışmalar hakkında bilgi veren Erdoğan, 2018’de Ovit Tüneli’ni, Gümüşhane Çevre Yolu’nu, Trabzon Kaşüstü Kavşağı alt geçidini, 2019’da Ordu Çevre Yolu’nu, İstanbul-İzmir Otoyolu’nu, Derevenk Viyadüğü’nü, Mimar Sinan Organize Sanayi Bölgesi köprülü kavşağı ve bağlantı yollarını, Kayseri Boğazköprü ve bağlantı yolunu, Konya Çevre Yolu’nu, Çorlu Çevre Yolu’nu, Menemen-Aliağa-Çandarlı otoyolunu hizmete açtıklarını anlattı.

Ayrıca yeni projeleri de yakından takip ettiklerinin altını çizen Erdoğan, “1915 Çanakkale Köprüsü’nün her aşamasında bizzat orada bulunduk. Hedefimiz 2022’nin 18 Mart’ında bu köprüyü hizmete açmaktır.” diye konuştu.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Ankara Niğde Otoyolu gün sayıyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.