1976 yılında temeli 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel’in başbakanlığı döneminde atılan ve o günden bugüne yapımı adeta yılan hikayesine dönen Ayaş Tüneli ile ilgili konuşan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, “Ayaş malumunuz sürat demiryolu dediğimiz 350 kilometre hıza uygun demiryolu için planlanmış. Ancak orada da bizim amacımız su; Ankara-Eskişehir-Bilecik- İstanbul yeteri kadar yükünü alıp bu hat kaldırmıyor, yetmiyor dediğimiz anda Ankara-İstanbul‘u yapacağız. En kısa ve en doğru güzergah Ayaş. Eskişehir hattı belli bir doluluğa gelince o zaman Ankara- İstanbul yapılacak. Daha hızlı olacak ve en az 350 kilometre hızla olacak. Dolayısıyla direkt Ankara- İstanbul yolcusuna hitap edecek” diye konuştu.
Keçiören Metrosu’nun Kızılay’a ve Esenboğa Havalimanı’na kadar uzatılmasıyla ilgili çalışmaların bakanlık çatısı altında devam ettiğini dile getiren Bakan Ahmet Arslan, Çayyolu Metrosu‘nun Temelli’ye uzatılmasının ise uzun soluklu bir işlem olduğunu söyledi.
Sabah
Ankara’dan İstanbul’a direkt YHT geliyor