Antalya Büyükşehir Belediye Başkanlığı, kentin toplu ulaşım ihtiyacına karşılamak için raylı sistem olarak gerçekleştirdiği Konyaaltı – Varsak Raylı Sistemi’nin 4. Aşaması için hazırlıklarını tüm hızı ile sürdürüyor. Kurum, Konyaaltı, Muratpaşa ve Kepez ilçe sınırları içinde kalan ve 18 km uzunluğundaki proje için 8 milyar 778 milyon 222 bin 150 TL’lik bütçe ayırdı.
Hızlı toplu taşıma hizmet edecek bu proje; Antalya Büyükşehir Toplu Taşıma Sistemi ağının bir parçasını oluşturacak. Raylı sistem hattı, Sarısu, Meltem, Muratpaşa ve Sakarya transfer merkezlerinde lastik tekerlekli toplu taşıma sistemleri ve diğer raylı sistem hatları ile entegre olacak.
Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin yapacağı hafif raylı sistem güzergahı, Sarısu Mevki Kadınlar Plajı’ndan başlayacak. Liman ve Serbest Bölge’den geçerek Atatürk ve 100.Yıl Bulvarı üzerinden şehir merkezine ulaşacak. Devamında da Yeşilırmak Caddesi üzerinden mevcut 3. Aşama tramvay hattına bağlanacak.
Stadyum ve Yeşilırmak durakları arasındaki yaklaşık 5.5 km uzunluktaki şehir merkezi geçişi kesimi, yer altında 30 metre derinlikte yapılacak olan tünelden oluşacak. Bu kesimde Stadyum, Meltem-Defterdarlık, Güllük, Muratpaşa ve Büyükşehir Belediyesi olmak üzere toplam 5 yeraltı durağı yapılacak. Bu sayede gerek yapım aşamasında ve gerekse işletmede mevcut trafik akışına olumsuz bir durum yaşanmayacak.
Antalya Ulaşım Ana Planı’na göre Konyaaltı-Varsak (Aşama 4) Raylı Sistem Hattı şu şekilde planlandı:
4. Aşama Sarısu Mevki Kadınlar Plajı’ndan başlayacak. Oradan Konyaaltı Liman ve Serbest Bölge yönünü takip edecek. Atatürk Bulvarı üzerinden Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne ve 100. Yıl Bulvarı üzerinden kent merkezine ulaşacak. Buradaki Güllük Kavşağı sonrasında Adnan Menderes Bulvarı, Kızılırmak ve Yeşilırmak Caddeleri üzerinden geçerek Varsak Gazi Mahallesi’nde son bulacak.
18 km’lik güzergâhta yaklaşık 20 istasyon yer alacak. Konyaaltı-Lara Raylı Sistem Hattı’ndan ayrılarak ek hat inşaatı gerektiren kesimin uzunluğu ise 7 km olarak öngörüldü.
4. Aşama (Konyaaltı-Varsak) Tramvay hattı etüt ve proje çalışmaları kapsamında güncellenen ulaşım etütleri sonucunda doruk saat azami yolculuk değerleri 2025 yılı için 7 bin 338 yolcu/yön/saat ve 2040 yılı için 14 bin 75 yolcu/yön/saat olarak hesaplandı. Günlük toplam 2025 yılı için 200.000 yolcu 2040 yılı için 340.000 yolcu taşınacağı tahmin edildi. Bu doğrultuda tramvayın hattı azami kapasitesi 15 bin yolcu/yön/saat olarak planlanırken 2025 yılı için 28 araçlık filoya ihtiyaç olacağı ve 2040 yılına kadar 48 araçlık filoya ulaşılacağı tahmini yapıldı.
Raylı sistem güzergahı üzerinde yer alan 6 adet kavşakta yapılan araç sayımları, trafik akışı simülasyonları ve kapasite analizleri doğrultusunda tasarlanan 2×2 karayolu alt geçitleri (battı-çıktı) ile bulvar boyunca kesintisiz trafik akışı sağlanacak.
– Bankamatikler Kavşağı
-Gürsu Kavşağı
-Altınkum Kavşağı
-Tıp Merkezi Kavşağı
-İl Sağlık Müdürlüğü Kavşağı
-Karacaoğlan Kavşağı
Raylı sistem güzergahı boyunca Atatürk ve 100. Yıl Bulvarları ile Kızılırmak Caddesi üzerinde proje kapsamında teşkil edilecek karayolu altgeçitleri ile oluşturulacak kesintisiz trafik akışı koridorunda yayaların güvenliğini sağlamak amacıyla 10 adet yaya üst geçidi planlandı. Ayrıca, kavşak bölgeleri haricindeki 4 hemzemin durakta yaya erişimi üst geçitle sağlanacak. Proje kapsamında toplam 14 yaya üstgeçidi yer alacak.
İnşaat aşamasında çalıştırılması planlanan 500 personel yılda 12 ay, ayda 30 gün ve günde 10 saat olacak şekilde tek vardiya halinde çalıştırılacaktır. İşletme aşamasında çalıştırılması planlanan 30 personel yılda 365 gün ve günde 24 saat olacak şekilde üç vardiya halinde çalıştırılacak.
Emlaknews.com.tr
1000A Yapı, New Inn ve Nevita ile anlaştı