İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • AVM yatırımcısı Ege’nin tüm şehirlerine ilgi gösteriyor

AVM yatırımcısı Ege’nin tüm şehirlerine ilgi gösteriyor

AVM Müşterileri Büyüteç Altında araştırmasının sonuçları İzmir’de kapılarını açan Ege Perla AVM’de açıklandı. Toplantıda konuşan Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, AVM’lerde yapılan harcamaların 2023’te 200 milyar liraya ulaşacağını tahmin ettiklerini söyledi.

Ege Perla AVM’deki araştırma sonuç toplantısında konuşan AYD Başkanı Hulusi Belgü, derneklerinin ülke genelindeki AVM’lerin yüzde 70’ini kapsadığını vurguladı. Türkiye’de 387 alışveriş merkezinin olduğunu ve buralarda 480 bin kişinin istihdam edildiğini belirten Belgü, 2023’de AVM’lerde yapılan harcamaların 200 milyar liraya ulaşacağını tahmin ettiklerini açıkladı.

İzmir’in önemli bir şehir olduğunu söyleyen Belgü, “İzmir, yabancı yatırımcı için İstanbul’dan sonra en fazla ilgi gören kent. Örneğin Marmara’da sadece İstanbul’a ilgi olurken, Ege’nin tüm illerine yabancıların ilgisi yoğun şekilde sürüyor” dedi. Ege’deki 64 AVM olduğunu İzmir’in ise 24 AVM ile yavaş yavaş doyum noktasına geldiğini aktaran Belgü, “Biz kimseye şurada yatırım yapın, burada yapmayın diyemeyiz. O nedenle yatırımcılar çok dikkatli olmalı, dip dibe, yan yana AVM’ler inşa etmemeliler” diye konuştu.

53.3 milyar dolarlık AVM yatırımı

AVM’lerin 480 bin kişiye istihdam sağladığını belirten Belgü, “Ülkemizdeki 387 AVM’ye 53.5 milyar dolarlık bir yatırım yapıldı. Bunun 15.5 milyar doları ise yabancı yatırımcılardan geldi. Zira, ülkemize gelen yabancılar yatırımlarının yüzde 10’u AVM’lere harcanıyor. Vatandaşlarımız da artık AVM’ye sadece alışverişe değil film izleme, bowling oynama gibi sosyal ihtiyaçlar için de gittiği için AVM yatırımları hızla artıyor” dedi. AVM’lerin neden şehir içlerinde olduğu yönünde sık sık sorularla karşılaştıklarını da sözlerine ekleyen Belgü, “Maalesef ülkemizin şehirleşmeyle, şehir planlamasıyla ilgili ciddi sorunları var. İnsanların şehir içinde sosyalleşebileceği yerler çok fazla yok. Açılan bu AVM’ler de şehir merkezlerinin, kent meydanlarının yerini aldı” diye konuştu.

“AVM’lerin çokluğu vatandaşı memnun ediyor”

Akademetre Research Genel Müdürü Halil İbrahim Zeytin ise AVM Müşterileri Büyüteç Altında isimli araştırmanın sonuçlarını paylaştı. Çalışmanın, müşterilerin alış veriş algılarına yönelik olduğunu açıklayan Zeytin, “AVM’lerdeki mağazaların çokluğu vatandaşları memnun ederken gürültülü olması en büyük şikayet konusu. AVM’lerin bölge esnafını öldüreceği fikrine katılanların oranı ise 33. Bunun üzerinde de düşünülmesi gerekir. AVM’lerde en fazla harcamaların gıda, giyim, kırtasiye ve oyuncağa yapıldığını görüyoruz” dedi.

“Etrafı açık AVM’ler tercih ediliyor”

AVM ziyaretçilerinin yüzde 93’ünün ayda bir kez yemeğini dışarda yediğini kaydeden Zeytin, “Yemeğini ayda 1 kez AVM’de yiyenlerin sayısı ise yüzde 88. Ayrıca vatandaşların yüzde 88’i artık 4 tarafı kapalı değil, etrafı açık AVM’leri tercih ediyor. AVM’lerde alışveriş yapma önceliği de giderek geride kalmaya başladı. Sadece sosyal etkinlikler için gelenlerin oranı yüzde 35 civarında. Bu oran içinde en büyük paya sinemalar dahilken onu sırasıyla çocuk oyun alanları ve bowling izliyor” diye konuştu.

2010’da AVM’ye gelenlerin yüzde 42’sinin keyifçi müşteriyken 2016’da bunun yüzde 11,4’e indiğini aktaran Zeytin, kampanyaları takip eden ve ‘ucuzcu hızlı’ olarak adlandırılan müşteri grubunun ise yüzde 15.4’ten yüzde 42.2’ye yükseldiğini sözlerine ekledi. Zeytin ayrıca ankete katılanların yüzde 19.7’sinin şimdiye kadar en az bir kez internet üzerinden alış veriş yaptığını ve bunun da 20-24 yaş aralığındaki kişilerden oluştuğunu vurguladı. Zeytin, “Gençler ise teknolojilerin AVM’lerde kullanılmamasından şikayetçi. Cep telefonları üzerinden belli uygulamaları AVM içinde kullanmak istiyorlar” dedi.

DHA

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

AVM yatırımcısı Ege’nin tüm şehirlerine ilgi gösteriyor