İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli YHT hattı uzuyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Bandırma-Bursa-Osmaneli-Ayazma-İnönü Demiryolu Projesi’nin Bandırma-Bursa kesiminde yapılan güzergah değişikliği sebebiyle hazırladığı yeni tanıtım dosyasını Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na sundu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 1992 yılının yatırım programında yer alan ve parça parça inşaatı halen devam eden Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu İnşaatı ve Elektromekanik Sistemlerinin Temininde 3. Kısıma geçti. Güzergah 87 bin 543 metre uzunluğunda olacak. oluşturuyor.

3. Kısmı oluşturan Bandırma-Bursa güzergahı, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli YHT Hattının Km 102+000 – Km 189+543 arasında yer alacak. Bursa’nın Mudanya, Nilüfer ve Karacabey ilçeleri ile Balıkesir’in Bandırma ilçesinden geçen bu kısmın yatırım değeri 3 milyar 648 milyon 759 bin 529 lira olarak hesaplandı.

Güzergaha kısa bakış

Proje güzergahı, Bursa/Bilecik illerinde inşaatı devam eden Bursa-Yenişehir ve Yenişehir-Osmaneli demiryolu hattı üzerinde bağlantı yapılarak sırasıyla; Mudanya, Nilüfer ve Karacabey ilçelerinden geçerek Balıkesir Bandırma’daki mevcut demiryolu hattına bağlantı yaparak son bulacak. Planlanan projenin inşaat aşamasında toplam 2150 personel çalışacak ve inşaat 3 yıl içerisinde tamamlanacak. Bu kısmın 2025 Nisan’da ulaşıma açılacağı hesaplandı.

Geçmişi 30 yıl geriye gidiyor

Bandırma-Bursa Osmaneli-Ayazma-İnönü Demiryolu Projesi ilk önce 1992 yılının yatırım programında yer aldı. Halen 2. kısmı oluşturan Bursa-Yenişehir hattı ile 1. kısmı oluşturan Yenişehir-Osmaneli Hattının inşaat çalışmaları devam ediyor.

Değişiklik yapıldı

Proje kapsamındaki güzergah 87+449 km uzunluğunda planlandı. Ancak müracaat edildikten sonra, Bursa İl sınırlarında kalan proje güzergahının 55+500 ve 72+000 km’sinde (TEKNOSAB bölgesi) değişiklik yapıldı. Yeni ölçüler için kurum görüşleri alındı. Proje güzergahında topoğrafya ya da alan vasfının uygun olmadığı kısımlarda tünel yada viyadük ile geçilmesine karar verildi.

Bu kapsamda:

Bursa-Karacabey kesiminde; toplam uzunluğu 3.725 metre olan farklı tipte 2 adet tünel (aç-kapa tünel ve bypass tünel tiplerinde) ve uzunluğu 600 metreye sahip 1 viyadük yapılacak. Ayrıca demiryolu hattının karayolu ile kesişen kısımlarında yaya geçişini sağlamak adına 12 alt geçit, 14 üst geçit ve 17 köprü yapılacak.

Karacabey-Bandırma kesiminde; tünel veya viyadük bulunmayacak. Demiryolu hattının karayolu ile kesişen kısımlarında yaya geçişini sağlamak adına 19 alt geçit, 9 üst geçit ve 31 köprü inşa edilecek.

Bursa-Bandırma (Kısım 3) güzergâhının inşaatında yarma ve dolgu işlemleri yapılacak. Yarma işlemleri sırasında ortaya çıkacak malzemelerden uygun nitelikteki malzemeler, dolgu olarak kullanılacak. İnşaat aşamasında gerekli kırmataş ve agrega gibi dolgu malzemeleri bölgede işletilen ruhsatlı ve gerekli izinleri alınmış olan malzeme ocaklarından temin edilecek.

2 km. genişliğinde koridor oluşturacak

YHT Hattı merkez olmak üzere sağından 1.000 metre ve solundan 1.000 metre olmak üzere toplam 2.000 metrelik koridor ÇED inceleme alanı olarak belirlendi.

Nisan 2025’te hizmete girecek

Yük taşımacılığında 50 netton kapasiteli, 10 vagonlu trenler dikkate alınarak bir treninin toplam 500 netton (750 hamton) yük taşıyabilecek.

Yolun kapladığı toplam alan;
= 87.543 m x 14,9 m = 1.304.390,7 metrekare çizgisel alanı kaplayacak.

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Delta Arazi Geliştirme ile Gül İnşaat’tan yeni proje

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.