İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Binalarda dijitalleşme ve yenileme dalgası

Türkiye’nin en büyük sektörlerinden olan gayrimenkulün başat sektörü inşaat sanayisinde yenileme seferberliği başladı. Binlerce KOBİ’nin faaliyet gösterdiği sektörün hedefinde hem dijitalleşme dalgasını yakalamak hem de yenileme faaliyetlerine odaklanarak 30’dan fazla sektörde imalat yapan KOBİ’leri canlı tutmak var.

İnşaat sanayisinde üretim çarklarının dönmesi için bu alanın da güçlendirilmesi gerektiğini belirten Türkiye İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği (İMSAD) Başkanı Ferdi Erdoğan, “Bu konuda birtakım çalışmalar için düğmeye bastık. 160 ülkeye ihraç ettiğimiz ürünlerimiz, iç pazarın da tüm ihtiyaçlarını karşılayacak niteliklere sahip. Elbette kentsel dönüşüm de önemli. Ancak sadece buna odaklanarak yenileme pazarını unutuyoruz” dedi.

Yenilemenin bir makyaj bölümü olduğunu, bunun seramik, dolap, boya gibi işleri kapsadığını belirten Erdoğan bir de ‘derin yenileme’ yapıldığını dile getirdi. Erdoğan sözlerine şöyle devam etti:

“Derin yenileme dediğimiz kavram; Isıtma-soğutma, havalandırma sistemleri, yalıtım dahil cephe sistemleri, pencere cam ve çatı-baca sistemleri gibi geniş bir alanı içeriyor. Ayrıca yerli üretim için de yenileme pazarının canlanması önemli. İnşaatlarda Türkiye’de üretilen ürünlerin kullanılması gerektiğini Türkiye İMSAD olarak her platformda söylüyoruz. İthal edilen malzemelerin büyük çoğunluğunu zaten kaliteli bir şekilde ülkemizde üretiyoruz. Tamamının da Türkiye’de yapılabileceğine inanıyoruz. Ürünlerimizin kalitesi ve ihracat performansımız Türkiye inşaat malzemesi sanayisinin gücünü yansıtıyor. Ne yazık ki ‘Made in Turkey’ algısı iç pazarda hak ettiği değeri görmüyor.”

Sektörde 2.2 milyon kişi çalışıyor

İnşaat sanayisinde öne çıkan 3 farklı sektörde 2.2 milyon kişi çalışıyor. Türkiye’nin dünya çapında rekabet edebildiği sektörler arasında bulunan ve dünya ihracat sıralamasında ilk 10 içinde yer alan sektör her yıl ihracat rekoru kırıyor.

Metin Can/Sabah

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Binalarda dijitalleşme ve yenileme dalgası

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.