İstanbul 18°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Binali Yıldırım ile ekonominin motoru yeniden dönecek

AK Parti Genel Başkanı ve Başbakan adayı olarak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın ismi açıklandı. Binali Yıldırım, bugün yapılacak kurultayda hem partinin hem hükümetin başına geçiyor.

Binali Yıldırım Kimdir?

1955 Erzincan’da doğumlu Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul Teknik Üniversitesi Gemi İnşâ ve Deniz Bilimleri Fakültesi’nden mezun oldu. Aynı fakültede yüksek lisans yaptı, parlak zekası hocalarının dikkatinden kaçmadı, kısa sürede aynı bölümün asistan ve araştırma görevlisi kadrosunda yer aldı.

23 yaşında bir yönetici

İş dünyasında yöneticilik tecrübesi kazanmaya başladığında, henüz sadece 23 yaşındaydı. 2023 hedeflerine yürüyen Türkiye’ye çağ atlatacak mega projeleri gerçekleştirecek olan bu genç adam, parlak zekâsı ve güçlü iş tutuşu sayesinde, Türkiye Gemi Sanayi Genel Müdürlüğü ve Camialtı Tersanesi’nde yönetim kademesinde çeşitli pozisyonlarda görev aldı.
23 yaşında edinmeye başladığı iş yönetimi becerisi tam 15 yıllık bir gelişim süreciyle devam etti.

İsveç’te ihtisas günleri

İsveç’te bulunan Uluslararası Denizcilik Örgütü’ne (IMO) ait Dünya Denizcilik Üniversitesi’nde (WMU) Denizde Can ve Mal Güvenliği Yönetimi konusunda ihtisas eğitimi aldı.

binali-yildirim-1

İDO’da başarılarla geçen 6 yıl

39 yaşına geldiğinde İstanbul Büyükşehir Belediyesi İstanbul Deniz Otobüsleri İşletmeleri (İDO) Genel Müdürlüğü görevine getirildi. Bu vazifeyi 6 yıl boyunca sürdürdü.

İstanbul’un deniz taşımacılığında çağ atlamasını sağladı.

Görevde olduğu dönem; 29 iskele/terminal, 22 deniz otobüsü, 4 feribotla İDO’ yu dünyanın en iyileri arasına soktu.

1998 yılından itibaren İDO’ da ki görevinden ayrıldı. Kurduğu şirketle Çeşme-İtalya arasında kapsamlı yolcu taşımacılığı işine girdi. İDO’ da kazandığı yılların tecrübesini şahsi müteşebbisliğiyle güçlendirdi. Uzakdoğu ve Amerika gibi pek çok ülkede orta ve büyük tonajda gemi taşımacılığı ve armatörlük işleri yaptı. Siyasete atılma kararını alınca, profesyonel meslek hayatından çekildi ve bu işlerinin tamamını çocuklarına devretti.

İş dünyasında geçen uzun yıllar sonrası, millete hizmet sevdasını gerçekleştirebileceği dinamik bir araç olan siyaset kurumunun bünyesinde yol yürümeye karar vermişti Binali Yıldırım.

Milletin ve Erdoğan’ın kıymetlisi

İş bilen, kılıç kuşanan bu adam, gövdesini Türkiye sevdası için taşın altına koymaya hazırdı. 14 Ağustos 2001’de Türkiye’nin ve İslâm ümmetinin seyrini değiştirecek bir milattı. AK Parti kuruluyordu. Bu meşakkatli kuruluş sürecinde Recep Tayyip Erdoğan’ın en önemli kurmayları ve dava arkadaşları arasındaydı. Milletin ve Erdoğan’ın kıymetlisiydi. Vefa duygusu, dava şuuru, sağlam karakteri, içtenliği, saygın şahsiyeti, yüksek teknik uzmanlığı ve iş bitiriciliğiyle Yeni Türkiye davasının, Recep Tayyip Erdoğan’ın ve milletin gözdesi oldu Binali Yıldırım.

Çalışmakta asla kusur etmedi

Tüm eğitim, iş ve siyaset hayatında, Peygamber efendimiz Hz. Muhammed Aleyhisselam “Kişi çalışmakta kusur ederse Allah onu gam ve gussaya mübtela kılar.” hadisini şiar edindi. Zamanı murdar etmemek adına hep çok, hep daha çok çalıştı.

2002’den 2011’e kadar Türkiye Cumhuriyeti tarihinin en uzun süreli görev yapan ve açık ara en başarılı ve en istikrarlı Ulaştırma Bakanı olarak tarihe adını yazdırdı.

Darbe teşebbüslerine karşı dimdik durdu

AK Parti kadrolarını silmeye yönelik darbe teşebbüslerinde Recep Tayyip Erdoğan’ın yanında dimdik duran isimlerdendi.

2007 E-muhtırası karşısında, “O muhtırayı bize sadece millet verir.” diyerek karakterli duruşunu ispat etti.

2008’de Recep Tayyip Erdoğan’ın başını çektiği, siyasi yasak getirilmek istenenler listesinde Binali Yıldırım da vardı. Kan kustu, kızılcık şerbeti içti…

Yargıtay Başsavcısı Abdurrahman Yalçınkaya, AK Parti’nin laiklik karşıtı eylemlerin odağı olduğu gerekçesiyle kapatılmasını istedi. Başörtü hakkını milleti adına talep eden AK Parti kurmayları laikliğe karşı oldukları gerekçe gösterilerek susturulmak istendi. Bu badire de Erdoğan’ın liderliğiyle atlatıldı.

2009 Yerel Seçimlerinde %41.67 alan AK Parti, 2011 Genel Seçimlerinden %46,58’lik zaferle ayrıldı. Yargı darbesine karşı milletin iradesi bir kez daha ve yeniden üstün geldi.

Post-modern darbe süreçleri durmak bilmedi. Gezi Olaylarıyla, ayağa kalkan, cihân şümûl Türkiye’yi, büyüyen Türkiye ekonomisini ve tüm Türkiye’ye ait olan asırlık mega projeleri sokak olaylarını bahane ederek alaşağı etmek istediler.

Binali Yıldırım, büyük icraatlar yapan Türkiye’ye diz çöktürülmek istendiğini her fırsatta vurguladı.

O tarihlerde Türkiye menfaatine gerçekleşecek olan Marmaray, 3. Havalimanı, 3. Köprü, Kanal İstanbul ve diğer tüm asırlık projelerin durdurulması adına bir bildiri imzalayan Taksim Dayanışma Platformu’na en güzel cevabı şöyle vermişti Binali Yıldırım:

“Bu arkadaşları tanırım. Doğru muhatap değiller. Ben projelerin gerekliliğini onlara anlatırım, ikna olacaklardır. Maalesef bilgi eksiklikleri var.”

binali-yildirim-2Peki ne oldu?

Binali Yıldırım, Boğaz’ın altından araçların da geçişini sağlayacak tüp geçidin 8 ay önce biteceğini müjdeledi daha bir kaç gün önce, Erdoğan, helikopterle üçüncü köprüyü denetlerken onun hemen yanı başında olan kişi yine Binali Yıldırım’dı.

17-25 Aralık sürecinde ise Paralel Örgütün bizzat hedefinde olan isimlerdendi Binali Yıldırım, İzmir Belediye Başkanlığı adaylığı açıklandıktan sonra liman operasyonu diye uyduruk ve gerçek dışı bir operasyon kurguladılar. Boğazından haram lokma geçmemiş olan bu adama, tıpkı Erdoğan ve ailesi üzerinde uygulamaya kalkıştıkları aşağılık operasyonların benzerini kurguladılar.

Peki sonuç ne oldu?

Millet, 1 Kasım 2016’da AK Parti’yi %49.5′ la iktidara taşıdı. Recep Tayyip Erdoğan da Binali Yıldırım da Türkiye davasına hizmet vermeyi Allah’ın verdiği nefes tükenene kadar sürdürecek. Kurulan oyunların ve düzenlenen kumpasların hepsi, sahiplerinin ayaklarına dolandı ve dipsiz bir kuyunun içine boyun üzeri düşüverdiler.

14 yılda sayısız hizmet ve icraat zamanları

Kanuni Sultan Süleyman Sultan Abdülmecit Han ve Sultan II. Abdülhamit Han’ın kendi dönemlerinde yapmak istediği birçok proje son 14 yıl içinde hayata geçti.

Ünlü uygarlık tarihçisi Fernand Braudel, “İslâm bir yol medeniyetidir” der. Binali Yıldırım, 10 yılda 17.500 km. bölünmüş yol yaptı.

3. Havalimanı: dünya’nın en büyüğü

Döneminden önce 26 olan aktif havalimanı sayısı 55’e çıktı. Dünya’nın en büyük havalimanlarından biri olacak olan İstanbul 3. Havalimanı projesinin ilk etabı 2018’de tamamlanıyor. Dünyanın en büyük havalimanı geliyor. 1.5 milyon metrekarelik terminal alanıyla 200’ü aşkın uçağa aynı anda hizmet verecek.

Türkiye havacılıkta zirveye oynuyor

Dünyada %5 büyüyen havacılık sektöründe, Türkiye, %15’lik büyümeyle zirveye oturdu.

Yüksek hızlı tren uçuşta!

Yüksek Hızlı Tren (YHT) Projesi hayata geçti. Ankara-Eskişehir arası 1 saat 15 dakikaya, Ankara-Konya arası 1 saat 50 dakikada, Ankara-İstanbul arası 3 saat 30 dakikaya indi.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’yle ecdâda selam!

Ecdâd-ı Osmanlı’nın ruhuna armağan edilen 3. Boğaz Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü adıyla milletin hizmetine sunuldu. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 8 adet kara ve 2 demiryolu şeridiyle dünyanın en geniş, en yüksek kuleli ve raylı sisteme sahip en uzun asma köprüsü Unvanlarına sahip oldu.

Asya ve Avrupa kıtaları arasında kesintisiz Yüksek Hızlı Tren bağlantısı da cabası olacak!

Asırlık Proje: Marmaray

Marmaray’la İstanbul’un Asya ve Avrupa yakaları denizaltından demiryolu ile birbirine bağlandı. Gebze-Halkalı hattı da 2018’de hizmete alınacak. İstanbul – Gebze – Halkalı banliyö hatları, toplamda 829 vatandaşa istihdam sağlayacak. Yıllık 500 milyon TL’lik ekonomik katkıyla Türkiye vatandaşlarının yüzünü güldürecek Marmaray.

Osmangazi Köprüsü’yle 4 saat 4 dakikaya indi

İstanbul-İzmir Otoyolu kapsamında yapılan Osmangazi Köprüsü, Mayıs 2016’da tamamlanacak. Dünyanın 4. büyük orta açıklığa sahip asma köprüsü olacak olan Osmangazi Köprüsü’yle 4 saatlikyol, rekor bir süreyle 4 dakikaya inecek.

Avrasya Tüneli’yle çok kolay!

Anadolu ve Avrupa arası karayolu seyahat süresi 15 dakikaya inecek. Avrasya Tüneli, İstanbul trafiğinde yıllık 52 milyon saatlik süre, 38 milyon litre yakıt tasarruf ettirecek. Projenin bölgeye katkısı 560 milyon TL olacak. 1800 vatandaşa bu süreçte istihdam olanağı sağlanacak.

Dünyanın en uzun çift tüp tüneli

Dünya’nın ikinci uzun çift tüp tüneliyle Rize ve Erzurum’u kavuşturacak olan Ovit Dağı Geçidi yapılacak. Bölgede 600 vatandaş istihdam sahibi olacak. Proje, bölgeye 60 milyon TL’lik bir ekonomik katkı sağlayacak.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu, Çin’den Avrupa’ya ipek demir yolu bağlantısı sağlayacak. Türkiye lojistik sektöründe dünya liderleri arasına girmeye hazırlanıyor.

Ve daha sayısını hatırlamakta zorlandığımız pek çok hizmet, bu ülkeye 14 yıl içinde kazandırıldı. Hizmetlerin baş mimarı Recep Tayyip Erdoğan ve o hizmetlerin kusursuza yakın yürütücüsü olan, en önemli siyasi aktör ise Binali Yıldırım.

Hicret esnasında Kuba Mescidine, Mescid-i Nebevî’ ye ilk taşı koyan, Hendek Savaşı’nda kazılacak yerler için kazma, kürek ve balyozla mübarek alnını terleten, âlemlere rahmet olmuş bir peygamberin ümmetine mensup olanlara, böyle bir çalışma azmi ve üretkenlik yaraşır. Çalışkanlığıyla Müslümanlara coşku ve feyz veren Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed’e (SAV) yaraşır biçimde hayat yaşamak sürekli olarak üretmeyi gerekli kılar.

Erdoğan’la yola çıkarken, Türkiye’yi kalkındıracaklarına, ülkeyi erişilen, ulaşılan muasır medeniyetler seviyesine çıkaracaklarına söz vermişti, çok çalışacağına söz vermişti müstakbel Başbakan.

Geçen yıllar içinde, icraatlarını gören bu gözler ve tarih bizi doğrulamıştır.

Hava yolunu halkın yolu yaptı. İletişim yollarıyla insanların hayatlarını kolaylaştırdı. Yolları böldü, milleti, hayatları, gönülleri birleştirdi Binali Yıldırım.

Erdoğan’ın liderliğinde son 14 yılda 225 katrilyon yatırım yapıldı bu ülkeye.

Uyumlu hükümet, güçlü Türkiye ve başkanlık sistemi

İşte şimdi… Son bir eşik kaldı. Son bir düzlük var aşılması gereken. Türkiye’yi yeni bir sisteme entegre etmek. Yürütmeyi çift başlılıktan kurtarmak! Daha fazla icraat için, daha fazla hizmet için oligarşik bürokrasiyi silip bir kenara atmak. Binali Yıldırım, Türkiye’deki sistem dönüşümünün önünü açacak adamdır. Erdoğan’ın başkanlığı, Binali Yıldırım’ın uyumlu hükümetiyle Türkiye’yi uçuracak olan formülün ta kendisidir. Biz, Binali Yıldırım’ın vefasına, güvenilirliğine, dava şuuruna ve benlik duygusundan sıyrılmış şahsiyetine şahitlik ediyoruz.

Türkiye’ye çağ atlatacak sistemin öncüsü olarak, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Binali Yıldırım’a güveni tamdır.

Ve biz, tam da bu yüzden diyoruz ki;

“Uyumlu hükümet, güçlü Türkiye!”

“Başbakan Binali Yıldırım”…

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Binali Yıldırım ile ekonominin motoru yeniden dönecek