Yalıkavak‘tan Tilkicik Koyu‘na kadar farklı bölgelerde yükselmesi planlanan lüks oteller, bulundukları projelere rezidans hizmeti de verecek. Bodrum’un dünyaca tanınır hale gelmesi yabancı markaları da buraya taşıyor.
Geçmişin balıkçı kasabası olan Bodrum, D-Marina‘dan Palmarina‘ya kadar marinaların verdiği rüzgarın ardından Mandarin, Jumeriah ve son olarak da Banyan Tree‘ye kadar dünyaca ünlü otel markalarının üssü oldu.
Yerli-yabancı turistlerin uğrak yeri haline gelen bölgede üretilen lüks villa ve rezidans projeleri de otel hizmeti veren yapılarıyla öne çıkıyor. Bu durum da son yıllarda bölgede geliştirilen ve geliştirilmesi planlanan otel sayısını anırdı.
Yalıkavak’tan Tilkicik Koyu’na kadar çeşitli bölgelerde Seba İnşaat‘tan Nef’e kadar 14 markalı konut üreticisinin 21 yeni otel projesi planlama ve üretim aşamasında. Proje sayısının artmasında, lüks eğlence mekanları ile dünya sosyetesinin de uğrak yeri olmaya başlayan tatil beldesine olan talebin giderek yükselmesi etkili oluyor.
Eva Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Cansel Turgut Yazıcı, villa projelerinin sayısının son yıllarda hızla arttığını, orta ve üst gelir gruplarının tercih ettiği bölgede villalara rezidans hizmeti vermek üzere otel projelerinin de geliştirildiğini söylüyor.
Burasının birçok özelliği bir arada barındıran çok özel bir yarımadada bulunduğuna işaret eden Yazıcı, “Tarihi önemi kadar bölgede güzel bir yapılaşma da söz konusu. Havalimanı ve marinalarıyla uluslararası yolcu gemileriyle kolay erişilebilen bir yer” diyor.
Doğası, güneşi, iklimi ve sosyal hayatı Bodrum’un yükselişinin en önemli etkenleri. Özellikle son 10 yılda Bodrum’da yapılan nitelikli yatırımlar da bu yükselişte önemli yere sahip.
Türkiye’nin en önemli turizm destinasyonlarından biri olan Bodrum, yapılacak yeni yatırımlarla Fransız rivierası Cote’d Azur olma yolunda hızla ilerliyor. Banyan Tree, Paramount Hotels & Resorts gibi dünyaca ünlü lüks zincirlerin Bodrum’u üs seçmesi de bunun bir göstergesi.
1. Doğa harikası eşsiz koyları,
2. D-Marin, Palmarina, Milta Marina’nın bölgeye kattığı lüks eğlence hayatı,
3. Dünya sosyetesinin bölgeyi keşfetmiş olması,
4. Yunan Adaları’na yakın konumu ve yatlarla kolay ulaşılabilmesi,
5. Mandarin’den Jumeriah’a kadar dünyaca ünlü otel markalarının varlığı.
Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur, Banyan Tree’nin 10+10 yıllığına gelmesinin Türkiye’deki güven ortamına da işaret ettiğini söylüyor. Banyan Tree gibi dünyanın en büyük otellerinden birisinin Avrupa’daki ilk yatırımını Bodrum’da yapmayı tercih etmesinin çok önemli olduğuna dikkat çeken Timur, “Pek çok yatırımın ertelendiği bu dönemde, böyle önemli bir işbirliğine imza atarak gerek turizm sektörüne gerek otel geliyorsa Türkiye ekonomisine sağladığımız katkıdan mutluyuz. Banyan Tree‘nin hizmete girmesiyle, sektöre çok sayıda yeni istihdam da yaratacağız” diyor.
Bodrum’un son yılların gözde destinasyonlarından biri olduğuna ve dünya çapında ses getiren Mandarin Oriental ile başlayan ultra-lüks yatırımlarının devam ettiğine dikkat çeken Servotel Başkanı Ömer İsvan, son gelen lüks marka olan Banyan Tree’nin butik, lüks ve kendi başına destinasyon yaratma kapasitesi olan ender markalardan biri olduğunu vurguluyor.
İsvan, “Bu tip markaların var olması tüketici gözünde destinasyonların değerini artırıyor. Banyan Tree de Türkiye’ye bir statü ekleyecektir. Bu, içinde bulunduğumuz dönemde oldukça önemli bir kazanım” diyor.
Kaliforniya merkezli Paramount Pictures’ın lisans bölümü Paramount Licensing ve PHR FZ-LI.C işbirliğiyle hayata geçirilen Paramount Hotels & Resorts markasının dünyadaki ilk oteli The Bodrum by Paramount Hotels & Resorts 13 Mayıs’ta açıldı.
Açılışa Hollywood yıldızı Nicole Kidman’ın da aralarında bulunduğu dünyanın dört bir yanından gelen konuklar da katılmıştı.
18 yılda Bodrum’da 20 civarında lüks site inşa ettiklerini hatırlatan Seba İnşaat Yönetim Kurulu Eş Başkanı Engin Keçeli, önümüzdeki dönemde de Gündoğan ve Küçükbük’te toplamda 70 milyon dolara mal olması planlanan iki yeni villa projesi ve bunlara rezidans hizmeti verecek oteller yapacaklarını söylüyor.
Bodrum’un son 10 yılda ciddi bir değişim yaşadığına dikkat çeken Keçeli, “Bodrum, Türkiye’nin İstanbul’dan sonraki ikinci en büyük markası. Doğal güzelliklerinin yanı sıra lüks eğlence hayatı ile de üst düzey turistlerin ilgisini çeken bir yer haline geldi” diye konuşuyor.
MYC Partners Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akdoğan, Bodrum’da hayata geçirdikleri LUX* Bodrum Resort& Residences projesinin mayıs ayında açılan otelinin işletmesini dünyaca ünlü otel zinciri LUX* Resort & Hotels’in 15 yıl boyunca yapacağını söylüyor.
LUX* Bodrum Resort& Residences’ın lüks segmentte hizmet veren LUX* markası tarafından işletilmesi ile de yüksek gelir grubunda yer alan turistlerin Bodrum’a çekilmesi hedefleniyor.
Akdoğan, “Yine aynı güzergahta, Kıyıkışlacık’ta 65 dönüm arazimiz var. Çok önemli bir nokta, havaalanına 22 kilometre. Hem konut hem turizm imarlı. Oraya da özel bir proje yapacağız” diyor.
Levent Gökmen/Ekonomist
Bodrum kulvar değiştiriyor, 21 yeni otel yapılıyor