Cushman & Wakefield (C&W)Türkiye Yönetici Ortağı Toğrul Gönden, AVM’lerin geçen 15 yılda sadece Türkiye’de değil Avrupa’da da ciddi anlamda yaygınlaştığını belirterek “Bu gelişmeyle birlikte en çok konuşulan konulardan biri cadde mağazacılığının önemini yitirip yitirmeyeceği oldu” dedi.
Hızlı büyüyen perakende sektörü için aynı hızda büyüyen alışveriş merkezi arzının önemli fırsatlar sunduğunu ifade eden gönder, caddelerin öneminin belirli bir oranda azaldığını, özellikle küresel kriz döneminde caddelerdeki lüks segmentin daha az talep görmesiyle caddelerdeki boşluk oranlarının arttığını hatırlattı.
Kriz döneminde, kiraları alışveriş merkezlerine göre daha yüksek olan caddelere genel anlamda her segmentten talebin azaldığını da vurgulayan Gönden, Krizin aşılmasıyla birlikte değişen perakende dinamiklerini ve cadde mağazacığının geri dönüşünü anlatan biri yazı kaleme aldı.
Cadde mağazacılığı geri dönüyor