İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Cendere Vadisi’nde dönüşüm hızla devam ediyor

Son yıllarda ülkemizde inşaat ve gayrimenkul sektöründeki değişimler ve hızlanan kentsel dönüşüm projeleri çalışmaları İstanbul özelinde pilot bölge seçilip örnek teşkil etmesi düşünülen iki farklı semtte devam ediyor. Anadolu Yakası’nda eski tip kaçak yapılardan dönüşen Fikirtepe’de süreç müteahhitlerin çok sayıda hak sahibiyle anlaşmaya varmaya çalışması sebebiyle daha yavaş ilerlerken Avrupa Yakası’nda Kağıthane ilçesinin ev sahipliği yaptığı Cendere Vadisi’nde ise inşaat şirketleri fabrika sahipleriyle hasılat paylaşımlı proje anlaşmaları ya da direkt arazi satın alarak proje geliştirdiklerinden dönüşümde hızlı bir ilerleme var.

TSKB Gayrimenkul Değerleme Kıdemli Değerleme Uzmanı Emre Sevinç Cendere Vadisi’ndeki dönüşümü değerlendirdi. İşte Emre Sevinç’in Cendere Vadisi değerlendirmeleri…

Bir dönem Türkiye’nin önemli sanayi tesislerini bünyesinde barındıran Cendere Vadisi’nde şu sıralarda hummalı bir çalışma sürüyor.. Cendere Vadisi’nde halen bulunmakta olan ve çevre kirliliğine neden olan büyük fabrikaların bacasız işletmelere dönüştürülmesi çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor.

70 bin kişi yaşayacak

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin ‘’Özel Proje Alanı’’ ilan ettiği Vadi Projesi, İBB Meclisi kararıyla 14 Ocak 2011 tarihinde onaylanmıştı. Alınan bu kararla İBB, 350 hektarlık alanda Cendere Vadisi, “Silikon Vadisi” olacak şekilde planlandı. Bu çerçevede, bilişim, eğitim ve AR-GE tesisleri ile 70 bin kişinin yaşayacağı konutlar inşa edilmesi hedefleniyor.

2020 yılına kadar kaldırılacak

Cendere Vadisi kapsamında bulunan fabrikaların 2020 yılına kadar kaldırılıp yerine eğitim, bilişim ve teknoloji geliştiren merkezler kurulması hedefleniyor. Kamunun ve özel sektörün yoğun ilgi gösterdiği Cendere Vadisi projesi ile bölgede; markalı konut projelerinin yanı sıra eğitim, teknoloji, sergi alanları, el sanatları çarşısı, sanat galerileri, açık ve kapalı sinema, tiyatro-toplantı ve konferans salonları, film stüdyoları gibi kültür tesislerinin yanı sıra iş merkezleri, ofis-büro, çarşı, market, çok katlı mağaza, alışveriş merkezi, otel-motel ve konaklama tesisleri, lokanta, restoran, gazino gibi eğlence yerleri yer alacak.

30 bin kişiye istihdam sağlanacak

Ticaret merkezinde yönetim binaları, banka ve finans kurumları gibi ticari fonksiyonlar faaliyet gösterebilecek. Fabrika alanlarının boşaltılıp yapılması düşünülen bilişim ve teknoloji geliştiren merkezler ile Cendere Vadisi’nin İstanbul’un sosyal ve ekonomik hayatının önemli merkezlerinden biri haline geleceği düşünülüyor.. Yapılan yatırımlar ve tamamlanan projeler ile 30 bin kişiye istihdam sağlaması beklenen bölge Levent-Maslak hattında çalışan şirketlerin, buna bağlı olarak da nüfusun bir kısmının bölgeye kayması bekleniyor. Bölgenin B, B+ ve A sınıf gelir seviyesine hitap etmesi öngörülüyor.

Cendere Vadisi’ne ulaşım

Seyrantepe – Maslak – Levent hattına alternatif oluşturup bölge yükünü hafifletmesi beklenen Cendere Vadisi’ne ulaşım mevcut durumda karayoluyla oldukça kolay bir şekilde sağlanıyor..

İstanbul’un en önemli iki ana arteri TEM ve E-5 Karayolu’nun ortasında yer alan Cendere Vadisi, FSM Köprüsü’ne, Kemerburgaz-Cendere Yolu ile Kuzey Marmara Otoyolu’na bağlantısı, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’ne, Büyükdere Caddesi, Yenikapı-Hacıosman Metrosu’na 2010 yılında eklenen Seyrantepe – Sanayi Mahallesi durağına yakınlığı ile dikkat çekiyor.

Ayrıca bölgenin, yapımı devam eden ve Kağıthane’de durağı bulunacak olan Kabataş-Mahmutbey Metro Hattı ve 2017-2019 yılı eylem planı içerisinde bulunan Kemerburgaz’dan geçmesi planlanan Gayrettepe-3. Havalimanı Metrosu ile ulaşım daha da kolaylaşacak.

22 ay sürecek

İstanbul Sarıyer ilçesi sınırları içerisinde yer alan Cendere Vadisi – Seyrantepe İstasyonu (TT Arena Stadyumu) Arası Raylı Sistem (Havaray) Hattına İlişkin Hazırlanan 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı Değişikliği ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği’ne ilişkin hazırlanan -1- paftalık 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı Değişikliği ve -3- paftalık 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği, 29 Mart 2017 tarihinde askıdan indirildi. Projenin ihalesi 13 Ocak 2017’de yapıldı. 22 ay sürecek 25 km lik 10 duraktan oluşacak proje için çalışmaların yakın zamanda başlaması bekleniyor.

Cenderenin ıslahı ‘’Yeşil Koridor’’ projesi

Yaklaşık uzunluğu 8 km olan Sarıyer-Kağıthane-Eyüp ilçelerinin içerisinden geçen Cendere Deresi’nin temizlenip biyolojik çeşitliliğinin ve akarsu kalitesinin artırılması, yaya erişiminin sağlanması, tarihi kültürünün yaşatılması, ekolojik döngüye katkı sağlanması, sürdürülebilir bir çevre oluşturulması için çalışmalar sürüyor.

İki etaptan oluşan projenin ilk ayağında, Osmanlı döneminde mesire alanı olarak kullanılan Sadabad bölgesinin canlandırılması, tarihi değerinin tekrar kazandırılması ayrıca Osmanlı-Roma tarihine çağrışım yapması açısından su kemerlerinin, araç geçiş köprülerinin yapılması ve yürüyüş yolları gibi donatı alanlarının yapılması planlanıyor.

Eyüp ve Sarıyer’deki ormanları yeşil bir koridor ile Haliç’e ulaştırmayı hedefleyen proje için Güney Koreli mimarlar ile çalışan Büyükşehir Belediyesi, insanların ‘gidin görün’ şeklinde hitap edeceği bölge yaratmayı planlıyor. Böylelikle Cendere içinden yeşil suların aktığı çeşitli bitkiler ile zenginleştirilmiş bir ekolojik alana sahip olunacak.

‘’Cendere Hayat Buluyor’’ projesinden önemli satır başları:

Dere uzunluğu 8 km
Peyzaj proje alanı 925.135,84 m2
Proje alanında;
15.000 metre yeni atık su hattı
13.150 metre yeni içme suyu hattı
10.700 metre yeni yağmur suyu hattı
7.186 metre tuzlu su besleme hattı (Ayazağa keson yapısından Kağıthane Belediyesi önüne kadar.),
5.111 metre devridaim hattı (5000 m3 su deposu ile Ayazağa İETT Arası.),
9 adet toplamda 12,165 m2 ardgermeli betonarme taşıt köprüsü,
1 adet çelik seyir teraslı mimari özellikli yaya köprüsü (dolunay köprüsü-asma çelik köprü),
Toplamda 4000 m2 çelik yürüme yolu köprüleri (dere üstü geçişlerde),
1 adet 5000 m2 dere besleme tatlı su deposu (günlük 100,000 m3 geçişi sağlanacaktır.)
5 adet 300 m2 sulama suyu deposu ile şebeke hattı.

Cendere’de gayrimenkul fiyatları

Son 5 yıl içerisinde bölgede kentsel dönüşüm startının verilmesi ile fabrikalara ait arsalar boşaltılmaya başlanmış ve yerlerini kaliteli projeler aldı. Günümüzde Ayazağa ve Seyrantepe’yi de içeren Cendere Vadisi, İstanbul’un en yeni yaşam alanı haline gelmiş durumdad. Bölgede etaplar halinde inşa edilen projelerde teslimler yapılmış ve yapılmaya devam ediyor. Genellikle karma proje şeklinde tasarlanan bu projeler konut-rezidans, ofis, otel, ticari ünite fonksiyonları içeriyor.
Bölgedeki projelerde konutların ortalama metrekare satış fiyatı 11.500 TL seviyelerinde iken daha lüks şekilde inşa edilmiş konut fiyatları ise 13.000-14.000 TL seviyelerine ulaşmış durumda. Ofislerin metrekare satış fiyatları ise 3.500-4.500 USD aralığında değişiyor.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Cendere Vadisi’nde dönüşüm hızla devam ediyor