Ağustos ayının sonuna doğru Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün açılışına hazırlanan Türkiye, Aralık 20’de de Avrasya Tüneli’nin açılış sevincini yaşayacak. Bakü-Tiflis-Kars hattı ise yıl sonunu bekliyor. Kanal İstanbul ve Çanakkale 1915 Köprüsü’nün de ihaleleri de ilk fırsatta gerçekleştirilecek.
Milliyet’in haberine göre 15 Temmuz ‘kalkışmasını’ püskürten Türkiye, ‘kalkınma’ projelerine yeniden önem vermeye başladı . OHAL uygulaması ile devlet içine çöreklenen hainler tek tek temizlenirken ekonominin de ayakta durması için ne gerekirse yapılıyor. Aksamasına izin verilmeyen birçok proje için ekstradan efor harcanıyor.
Türkiye’nin gündemini uzun zamandan beri meşgul eden Kanal İstanbul Projesi realize oluyor. İhale sürecinin tamamlanmak üzere olan projeden hemen sonra inşaat başlayacak.
Bunlara ilaveten Marmara Denizi’ni Türk Gölü haline getirecek olan Çanakkale 1915 Köprüsü’nün ihale çalışmaları da sürüyor. Üç Katlı İstanbul Tüneli’nde etüt, proje ve mühendislik hizmetlerinin ardından süreç devam edecek. 26 Şubat 2018’de hizmete girecek 3. Havalimanı’nda da çalışmalar sürüyor. Bunlara ilaveten her kente yapılan şehir hastaneleri de sağlık alanında önemli bir açığı kapatacak.
Avrasya Tüneli 20 Aralık’ta hizmete girecek. Toplam yatırım bedeli 1.2 milyar dolar olan projenin uzunluğu 14.6 km. olarak tasarlandı. Denizin 106 metre altında inşa edilen tünelde 2.4 km’lik kısmın tamamı denizin altından geçiyor.
Ağustos ayından sonra hedeflendirilen projelerden ilki Demir İpek Yolu ismini taşıyan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu. Yıl sonunda açılması hedeflenen projeyle, Türkiye ile Gürcistan, Azerbaycan ile Orta Asya Türk Cumhuriyetleri arasındaki kesintisiz demiryolu bağlantısı sağlanacak.
Türkiye’nin en büyük iki kenti İstanbul ve Ankara başka olmak üzere ihtiyaç duyulan bir çok ilde metro hatları döşenecek. Ankara’da Atatürk Kültür Merkezi ile Keçiören arasında yapımı devam eden 9,2 km’lik Keçiören metrosu yıl sonunda açılacak. Tam kapasite ile çalıştığında bu hat Keçiören’den Ankara’nın merkezine günde 700-800 bin, saatte ise 50 bin yolcu taşıyacak. İnşaatı biten hatta sinyal sistemi ve elektro mekanik işler tamamlanıyor.
Ankara’yı, yüksek hızlı tren (YHT) hatlarının kalbi konumuna getirecek Ankara YHT Garı için de geri sayım sürüyor. Gar, günde 50 bin, yılda 15 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak. Yolcu dinlenme salonları ve büfelerin yer alacağı garda 5 yıldızlı otel de olacak. Çatı katı ise restoran ve kafelere ayrılacak. Yaşam merkezi olarak konumlanan Gar, Ankara-Eskişehir, Ankara-Konya, Ankara-İstanbul hatlarının ardından Ankara-Sivas, Ankara-İzmir gibi hatlarının kesişiminde yer alacak.
Darbe girişimine rağmen dev projeler geri sayıyor