World Tourism Forum’da konuşan İstanbul Akvaryum Yönetim Kurulu Başkanı Ali Nuhoğlu, Türkiye’nin artık fuardan sağlık turizmine, turizmden alışverişe kadar pek çok konuda önemli bir destinasyon haline geldiğini belirterek “Yalnızca iyi giyinmek isteyen değil, evini döşemek için daha önce İtalya ve Fransa’ya gidenler artık Türkiye’ye geliyor” dedi. Son dönemde inşaat alanında geliştirilen projeler ile avm ve eğlence yatırımlarının ile yeni bir trend olan alışveriş turizminin büyümesine de öncülük ettiğini anlatan Ali Nuhoğlu, üretimde ise kalite, tasarım, katma değerli ürün anlayışının ön plana çıktığını kaydetti.
Bunların hepsini bir arada sunmak için en önemli gelişimin ise AVM’lerde yaşandığını kaydeden Nuhoğlu yabancıların Türkiye’yi tercih etmelerinde sayısı 400’e yaklaşan alışveriş merkezlerinin önemli bir katkısı olduğuna dikkat çekti. Avrupa’da her 100 kişiye 250-270 metrekare arası, Türkiye’de ise 130 metrekare AVM alanı düştüğünü de anlatan Nuhoğlu, sanıldığının aksine Türkiye’de bu konuda hala alınacak daha alınacak yol olduğunu da sözlerine ekledi.
‘Evini döşemek için İtalya’ya gidenler şimdi İstanbul’a geliyor’