İstanbul 18°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Expo Turkey by Qatar’da son gün bereketi

Türkiye ile Katar arasındaki siyasi, sosyo-kültürel ve diplomatik alandaki güçlü işbirliğini, iktisadi alanda daha da geliştirecek uluslararası bir platform oluşturmak üzere bu sene Doha’da ilk kez düzenlenen Expo Turkey by Qatar fuarı, başarıyla tamamlandı. Medyacity ve Katar Vakfı’na bağlı Qatar National Convention Center tarafından düzenlenen ve 19 Nisan Çarşamba günü saat 11.00’de açılışı gerçekleştirilen fuar, 21 Nisan’da son gün bereketi ile kapandı. Türkiye’den, gayrimenkul, mobilya, bilişim, taahhüt, sanayi, yapı malzemeleri başta olmak üzere farklı sektörlerden 150 firma ve kuruluşun katıldığı fuarın kapanış saati, Katar’da resmi tatil olan Cuma günü yaşanan yoğun ziyaretçi ilgisi ve talep üzerine saat 22.00’ye kadar uzatıldı. Katar Ulusal Kongre Merkezi’ndeki özel toplantı odalarında 1.600 kayıtlı görüşmesi gerçekleşen fuarda, başta gayrimenkul ve mobilya sektörü olmak üzere birçok katılımcı firma, fuarda son gün bereketi yaşadı.

Daha ilk günden sıcak satışların gerçekleştiği, yüzlerce yatırım ve iş toplantılarının düzenlendiği Expo Turkey by Qatar, ikinci gün de başarılı geçmişti. Fuarı ziyaret eden Katar Belediye ve Çevre Bakanı Mohammed bin Abdullah Al Rumaihi, İnka Bilişim İSBAK, Katmerciler firmalarından net alımlar yapacağını açıklamıştı. Çeşitli sektörlerde birçok yatırım ve ortaklık görüşmesinde olumlu sonuçların alındığı fuarda, katılımcı birçok şirket de standlarındaki ürünlerinin dahi tamamını sattı.

45 konutun 36’sı fuarın son günü satıldı

Mobilya, bilişim, sanayi ve diğer sektörlerde yaşanan başarılı gelişmelere, gayrimenkul sektörü de eşlik etti. Fuara iyi hazırlanarak gelen şirketlerden henüz ilk gün gelen 5’er, 6’şar konut satış haberleri, ikinci gün 10 milyon dolarlık satış ve benzer güzel açıklamalarla devam etti. Fuarın son gün bereketi, gayrimenkul sektörüne de yansıdı. Birçok firmanın doğrudan sıcak satışlar gerçekleştirdiği, yatırım ve ortaklık bağlantıları kurduğu fuara iyi hazırlanan bazı gayrimenkul firmaları da son gün bereketinde rekor sonuçlar aldı. Bir firma 45 konutluk toplam satışının 36’sını, fuarın son gününde gerçekleştirdi.

Bazı gayrimenkul firmalarında ise yoğun ilgi nedeni ile stand görevlileri, aynı anda birkaç farklı müşteri ile ilgilenmek zorunda kaldı. Yine bir başka firma ise yaptığı iyi ön hazırlıkların meyvesini yedi. Fuar alanında standı olmamasına karşın, sadece kiraladığı toplantı odası ile ciddi satışlar gerçekleştirdi.

Yoğun ilgi bazı firmalara Katar’da kalış sürelerini uzattırdı

Özellikle gayrimenkulde Katarlı bireysel yatırımcıların, sıcak satışta kurumsal yatırımcılar kadar kararlı davrandıkları görüldü. Kimi Katarlı bireysel yatırımcıların bir seferde 5-6 daire aldıkları öğrenildi. Bazı firmalar ise fuarda kurdukları görüşmelerini tamamlamak üzere Katar’da kalış sürelerini uzatarak, Pazartesi gününe erteledi.

Fuara gelen ziyaretçi profili çok verimliydi

Katar’da fuar kültürünün yeni geliştiğini ve Katarlılar’dan normalde böyle bir tepki almanın, ilgi çekmenin zor olduğuna değinen Medyacity Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Kurt, “İlk kez düzenlenmesine karşın Katar standartlarına göre çok iyi bir fuar gerçekleştirdik. Bu sonucu da, Katar’da bir yıldır sürdürdüğümüz çalışmalara, verdiğimiz yoğun emeğe borçlu olduğumuzu düşünüyorum. Sistemimize giren her firma için burada iş geliştirme çalışmaları yaptık ve bugün bunun da karşılığını aldığımızı görüyorum” dedi. Hakan Kurt sözlerine şöyle devam etti:

2018’de fuar yüzde 20, ticari hacmi ise yüzde 50 büyüyecek

“Fuara gelen Katarlı ziyaretçilerin büyük bölümü; satın almak, ortaklık yapmak için geldi ve bunu gerçekleştirdi. Fuara gezmek için gelen sayısı ise gerçekten de çok düşüktü. Bu açıdan fuara gelen ziyaretçi profili çok verimliydi. Ziyaretçi verimliliği çok üst düzeyde gerçekleşti. İnşallah iki ülke adına çok önemli yeni iktisadi gelişmeleri de birlikte getirecek, güçlendirecektir. Biz de Expo Turkey by Qatar’ı düzenleyen Medyacity olarak bundan son derece mutluyuz. Dolayısıyla her geçen yıl büyüterek fuarı yapmaya devam edeceğiz. Her geçen yıl da hem Katarlı yatırımcıların hem de Türk firmalarının Expo Turkey by Qatar’a ilgisinin artacağına inanıyorum. Gelecek yıl fuarı net %20, yaratacağı ticaret hacmini ise %50 büyütmeyi hedefliyoruz.

Bu arada Katar Emiri Şeyh Hamad bin Halife Al Tani’ye ve Katar Hükümeti’ne, burada bize bu fırsatı tanıdığı, Expo Turkey by Qatar’ı hayata geçirmemize verdiği izin ve destekler için öncelikle teşekkür ediyorum. Ayrıca buraya gelerek büyük bir gayret ve emekle buralara gelerek, çalışmalarını, ürünlerini, projelerini sergileyen katılımcı firmalarımıza ise özellikle teşekkür etmek istiyorum”.

Hazırlanarak gelenler, fırsatı çok daha iyi değerlendirdiler

Katar’a özellikle hazırlıklı gelen her katılımcı firmanın önemli başarılar elde ettiğine de dikkat çeken Hakan Kurt, fuarı ziyaret eden hemen hemen her Katarlı’nın da ya doğrudan yatırım ya da iş anlaşması yaptığına dikkat çekti. Gayrimenkul sektöründe hazırlıklı gelen hemen hemen her firmanın sıcak satışlar gerçekleştirdiğini de belirten Hakan Kurt, “Gayrimenkul alanında Teknik Yapı, Sur Yapı, Artaş, Kuzu Grup ve Emlak Konut gibi firmaların yoğun satışları var. Bunu çok net söyleyebilirim ki; buraya gelen hemen hemen her ziyaretçi de, iş için geldi. Gelen bu kitleyi çok iyi değerlendirmek gerekli” uyarısında bulundu.

Türk firmalarının, Katar’ın 2022 Dünya Kupası’na hazırlanmasında halen; IT, sistem entegrasyonu, güvenlik, savunma gibi alanlarda, metro, yol, stad yapımları gibi önemli ve kritik işleri yürüttüğünü de yineleyen Hakan Kurt, “Halihazırdaki bu 7.5 milyar dolar gibi çok önemli hacminin, her geçen yıl artarak büyüyeceğine inanıyorum. Katar’ın bu sürecinde Türkiye’nin çok önemli roller alacağını düşünüyorum” dedi.

Expo Turkey by Qatar’dan Katar tarafı da çok memnun

Expo Turkey by Qatar’ın, Türkiye ve Katar’ın iktisadi işbirliğine platform oluşturmak, geliştirmek üzere iki ülke tarafından düzenlenen bir fuar olduğunu da yineleyen Hakan Kurt, “Fuar ile ilgili olarak gerek Katar Hükümeti’nden, Katarlı şirketlerden, kurumsal ve bireysel yatırımcılardan, ziyaretçilerden de oldukça olumlu geri dönüşler aldık. Bununla birlikte bizim de önümüzdeki yıllar için kendimize katacağımız, değerlendireceğimiz hususlar var. Expo Turkey by Qatar’ın, her geçen yıl daha iyi olması, iki ülke arasındaki iktisadi işbirliğine daha çok katkı sağlaması için çalışacağız” şeklinde konuştu.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Expo Turkey by Qatar’da son gün bereketi