Nef, köklü spor klübü Galatasaray’ın futbol takımına 2+1 yıllığına 31 milyon liraya ana sponsor oldu.
Performansa dayalı olarak takım Avrupa liglerinde veya Türkiye liglerinde üst sıralara çıktığı takdirde bu rakam 52 milyon 500 bin liraya kadar tırmanacak. Sponsorluk anlaşmasıyla güçlerini birleştiren Türkiye’nin iki büyük markası, sadece yurtiçinde değil yurtdışında da işbirliğine devam edecek.
Nef ile Galatasaray her hangi bir farklı sözleşmeye gitmeden rafine bir sponsorluk anlaşması imzaladı ve bedel nakit ödenecek. Galatasaray’ın gayrimenkul geliştirme konuları masaya gelmezken Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur Telekom Arena’nın hemen yanında çok amaçlı 15 bin kişilik yapmaya talip olduklarını kaydetti.
Anlaşmanın Türk Telekom Arena’da imzalanan töreninde konuşan Galatasaray Spor Klübü Başkanı Dursun Özbek 500 yıllık bir geçmişleri olduğunu ve Avrupa’daki başarıları 2000’li yıllarda elde ettiklerini kaydetti. Nef’in başarısını iyi tanıdığına vurgu yapan Başkan Özbek, “Galatasaray’ın spordaki başarılı çizgisi Nef’in kısa bir süre önce sektöre girmesine rağmen yakaladığı başarı çizgisi ile benzerlik arz ediyor. Bu iki kurum işbirliği sayesinde dünyada da marka kimliği kazanacak başarılı bir yıl izleyecektir. Nef’te aynı hedefe yürüyor. birlbirlerine verecekleri enerji ile başarı çizgilerini daha yukarı taşıyacaklardır. her iki kuruma da hayırlı olmasını diliyorum. Uzun yıllar devam edeceğinde şüphem yok” şeklinde konuştu.
İlave ödemelere değinen Özbek, anlaşmanın performansa dayalı olduğunu belirterek, “Alınacak nakit rakam belli. Buna ilaveler olması için 8-10 kriter var. Oray gelindiği takdirde durum incelenecek” dedi.
Emlak Konut GYO ile Galasaray’ın yaptığı Riva ve Florya arazilerine de değinen Başkan Özbek, “Proje geliştirmek amacıyla ön protokol yapıldı. Bu manada çalışmalar devam etmekte. Daha da netleşmesi halinde genel kurula götürülecek ve onayladıkları gerçekleştirilecek” dedi.
Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur da bunun kendileri için önemli bir an olduğunu vurgulayarak başladığı konuşmasında vizyon olarak uluslararası işler yapan hikayeleri başka firmalar ile birlikte çoğaltmak istediklerini ifade ederek, “Nef olarak kurulurken uluslararası bir gayrimenkul markası olmayı hedefledik. İstanbul’da geliştirdiğimiz projelere ek olarak Bodrum, Newyork gibi lokasyonlarda da projeler geliştirdik. Şimdi Berlin, Frankfurt gibi batılı merkezlerle görüşmelerimiz var” diye konuştu.
Batıdan başlamalarına gerekçe olarak güçlü markaların hikayelerinin batıdan başladığın söyleyen Timur, “Galatasaray sporda en bilinen marka. Bizde hem spora katkıda bulunmak hem de en birleştirici unsur olmasına destek olmak istedik. Bu çerçevede 15 Temmuz öncesi görüşmeye başlamıştık. Hem ülke ekonomisine güveni vurgulamak, hem de morali yükseltmek için anlaşmaya varmakta daha kararlı davrandık. İki önce sektör lideri olmuş ve geçtiğimiz yıl 1.3 milyar lira ciro elde etmiştik. 2016’dan itibaren uluslararası marka olma yoluna girdik. Bu anlamda GS ile işbirliği yapmaktan onur duyuyoruz” şeklinde konuştu.
Kendisi de GS’li olan Timur, “Ülkemize güvenin bir göstergesi olarak sporun birleştiriciliğine katkıda bulunmak istedik. Bu yıl sonuna kadar bir yeni proje açıklayacakken bunu üçe çıkardık” diyerek sözlerini tamamladı. Açıklamalardan sonra başkanlar hem anlaşmayı hem de Timur’a hediye edilen formayı imzaladılar.
AA’dan Ercan Çakar’ın aktardığı detaylara göre sponsorluk anlaşmasıSpor Toto Süper Lig, Türkiye Kupası, Süper Kupa ve Türkiye’de oynanacak diğer maçlarda geçerli olacak. Bu kapsamda sarı-kırmızılılara 2016-2017 futbol sezonu için 9 milyon 500 bin lira, anlaşmanın devam etmesi halinde 2017-2018 futbol sezonu için 10 milyon 500 bin lira, 2018-2019 futbol sezonu için de 11 milyon lira olmak üzere toplam 31 milyon lira sponsorluk bedeli, performans primleriyle birlikte ise toplam 52 milyon 500 bin lira ödeneceği kaydedildi.
Galatasaray 3 yılda 31 milyon liralık nakit ‘Nef’es alacak