İnşaat ve gayrimenkul projelerinde bir hayli öneme sahip olan satış ofisleri, gayrimenkul sektöründeki yeni yaklaşımlardan, tüketici ihtiyaçlarının değişiminden, mimari, iç mimari trendlerden ve pazarlama alanındaki yeni eğilimlerden fazlasıyla etkilenerek her geçen gün daha da önem kazanıyor.
Özellikle markalı konut projelerinin satış ofisleri biçim ve anlayış değiştirerek, her bir gayrimenkul projesi için öncelikli bir yatırım alanı halini alıyor. Uzun yıllar gerek yurtiçi, gerekse yurt dışında birçok satış ofisi konsepti gözlemleyen Design & Interiors’ın kurucusu Pelin Kaleci bir projenin vizyonunu ve konseptini satış ofisini ziyaret eden müşterilere yansıtmak, yaşatmak, müşterinin satın alım kararını verme sürecinde etkili bir ortam yaratmak adına en etkili pazarlama yöntemlerinden bir tanesi olduğunu savunuyor.
Kuşkusuz iyi tasarlanmış, sıcak, standartları olan ve vaad edilen yaşamı yansıtan satış ofisleri satış yapacak ekibe de büyük avantajlar sağlamadığını ileri süren Kaleci, “Tüketici piyasasında yapılan birçok araştırmaya da dayanarak, önümüzdeki 3 ila 5 yıl içerisinde satış yapabilmek için öncelikle yükselen beklenti ve ihtiyaçlara satış ofisinde cevap verebilmenin de gerekliliği ön plana çıkıyor.” diye konuşuyor.
Yeni girilen 2018 yılında müşteriye güven verecek satış ofislerinin tasarlamasını tavsiye eden Kaleci’nin bu konudaki görüşleri şöyle:
Referans satışlar için müşteri ile proje sahibi arasında uzun verimli bir bağ kurularak sadakati sağlamalı ve bunun için de müşteriyi mutlu edebilmeliyiz. Bunu başarabilmek için söz konusu projede kullanılan renklerden, tercih edilen dokulara, doğru aydınlatmaya kadar bir bütünlük mesajı verebilmek ve kağıt üzerindeki projenin neye benzeyeceğini müşterilerin hissedebilmesi için satış ofisinin ambiyansının inşa edilecek proje ile uyumlu bir iç mimariye sahip olmasına özellikle önem verilmeli.
Yaklaşık 10 sene öncesine kadar satış ofisleri çoğunlukla şekilsiz oturma alanları ve masalardan oluşan soğuk ve ruhsuz mekanlardı. Artık özellikle markalı satış ofislerinde yapısal fonksiyonların doğru planlanması, tasarım olarak projenin bütünü ile aynı dili konuşması, teknolojinin de ilerlemesi ile birlikte dokunmatik led ekranlar vb. özellikler standartlaşmış durumda.
Satış ofisi içinde doğru planlama için mutlaka girişte etkili bir resepsiyon alanı, şık ve konforlu bir bekleme alanı, kişiselleştirilmiş sunum için toplantı ve sunum odaları, depo alanları, şık lavabolar, çocuk oyun odaları, doğru ikram için yeterli bir mutfak alanı, proje sunumu için açıklamalı bilgi içeren sunum panelleri, projenin konumuna göre rahat bir seyir terası, satış ekibi için birbirinden ayrıştırılmış görüşme alanları da olmazsa olmaz.
Günümüzde özellikle 2011 yılından bu yana inşaat sektörü dahil bir sürü sektörde doğrudan etkilerini gördüğümüz dördüncü endüstri devriminin yapı imalat süreçlerini de hızlı bir şekilde dijitalleştirmesinin de bir sonucu olarak değişen müşterilerin beklentileri ile uyumlu olarak, 2018 trendlerine baktığımızda, global anlamda daha çok kişiselleştirilmiş ve seçenekli hizmetin bir gereksinim haline dönüştüğü göz önüne alındığında, bu ihtiyaçları karşılamak satış ofisleri için çok önemli bir öncelik halini almış durumda.
Ayrıca güven unsurunu içinde barındıran, 2018’in diğer önemli trendleri arasında, doğal malzeme kullanımı ve sürdürülebilirlik konsepti de projenin ve dolayısı ile projenin bir yansıması olan satış ofislerinin değerini ciddi anlamda yukarıya taşıyan bir husus olarak yerini almış durumda.
Satış personelinin ve müşterinin içinde bulunmaktan, zaman geçirmekten keyif alacağı, konforlu, yaşayan, rahat ve samimi mekanlar yaratmayı hedeflerken, yatırımcı firmanın mutlaka vizyonunu yansıtacak yenilikçi, tasarımı ön plana çıkartan ve güven veren mekanlar olarak büyük bir değişimler yaşanacağı kuşkusuz.
Pelin Kaleci Design & Interiors
Gayrimenkul projelerinde satış ofisi ne kadar önemli?