Networks Grup Yönetim Kurulu Üyesi Behzat Şimşek, teknolojiyi en doğru şekilde kullanarak ve tüketici davranışlarını analiz ederek gayrimenkul pazarlamasında hedefe ulaşılabileceğini söyledi. Behzat Şimşek, ciddi bütçelerin ayrıldığı gayrimenkul pazarlamasında cep telefonu (mobil) ve internet (dijital) odaklı mecraların en doğru nasıl kullanılması gerektiğini anlattı.
Nisan 2015 verilerine göre Türkiye’deki hanelerin %96,8’inde cep telefonu ya da akıllı telefon bulunmaktadır. Bütünleşik olarak yaşadığımız cep telefonları çalışma ortamında, evde, konserde ya da sporda yani aklımıza gelebilecek her yerde hayatımızın vazgeçilmez bir parçası…
Ülkemizin özellikle genç nüfusunda akıllı telefon ve internet kullanımının yüksek olması bilindik bir durum. Bu durumu fırsata çevirmek de pazarlama ekiplerinin işi. Son 5 senedir mobil pazarlama çalışmaları, gayrimenkul sektöründe satışa yoğun olarak yansıyor. Üstelik hala mobil mecralar en uygun mecralar arasında. Mobil pazarlamada en yoğun kullanılan alternatif hala SMS, ancak dikkat çekici MMS’ler ve geliştirilen özel uygulamalar (aplikasyon) da gayrimenkul sektöründeki rakiplerinizden ayrılmanızı sağlayacaktır.
Ülkemizde internet kullanımı son 10 yılda yüzde 1.750 oranında artış göstermiştir. 2015 yılı TÜİK verilerine göre her 10 haneden 7’si internet kullanmaktadır. Gayrimenkul firmaları da dijital pazarlama araçlarını kullanarak doğru hedef kitleye ulaşabilirler.
Özellikle web sitesi, hedefli banner çalışmaları, remarketing, sosyal medya ve özel videolar ile doğru hedef kitleye günün her saatinde ulaşabilme imkanını yakalayabilmektedir. Dijital kanalların kullanımıyla, kampanyanızı anlık olarak ölçümleyebilirsiniz. Bu açıdan dijital ve mobil pazarlama özellikle yöneticilerin risklerini azaltacaktır.
Kampanya süreci öncesinde mini hedef kitlesine yapılabilecek A/B testleri doğru adım atmanız konusunda destekçiniz olacaktır. Gayrimenkul sektöründe yoğun olarak kullanılan dijital mecralarda farklılaşmak önem arz etmektedir. Farklı kanallarda doğru zamanda müşterinin karşısında yer almak, marka algısına ciddi olumlu katkıda bulunacaktır.
Referansla satış, insanların satın alma kararlarında o kadar etkilidir ki olumlu ya da olumsuz % 90 paya sahiptir. İnsanlar yaşadıkları deneyimleri anlatmayı ve paylaşmayı çok severler. Kişiler yaşanan olumsuz bir deneyimi çevresindeki 25, olumlu deneyimi ise 5 kişiyle paylaşmaktadır. Olumlu deneyimlerinin paylaşılması yani markanın gönüllü olarak tanıtımı yapacak kişilere sahip olmanız küçük pazarlama maliyeti ile ciddi oranda fayda sağlayabilmektedir. Tanımış bir otomotiv markasının “Dost Sürücü” kampanyası bu aracın en güzel örneklerinden biridir. Gayrimenkul sektöründe kolaylıkla uygulanabilecek ağızdan ağıza pazarlama kampanyaları ile firmalar ciddi satış imkanına sahip olabilecektir.
Gayrimenkul satışında hedef 12’den nasıl vurulur?