Müşterinin derdi ile dertlenerek 2008 yılında ticarete atılan GNYapı kısa sürede 40 milyon TL’lik ciroya erişti. Şirket; 9 yılda 110’u beyaz yakalı, 700’ün üzerinde usta kadrosu ile 300 sitede 8 bin konuta yalıtım yaptı. Site yöneticilerinin uğraşmak istemediği konuların tamamını üstlenen GNYapı, her geçen gün daha da ileri götürüyor.
Genç, dinamik ve işini çok seven bir inşaat mühendisi olan GN İnşaat/ GNYAPI Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Güney lisans eğitiminden sonra bina boyası satarak ticarete atıldı. Analitik düşünen Güney, site yöneticilerinin eğilimlerini, müşteri memnuniyetini, firmaların nasıl iş aldığını ve üretici ile ilişkilerini detaylıca gözlemledi. İyi tarafları toplayarak sürekli öğrenen sistemler kurdu.
İşini seven ve çok çalışan Güney, bugün tedarikçiden site yöneticilerine kadar tüm Türkiye’nin tanıdığı bir marka olan GNYapı’yı daha ileri taşımanın planlarını yapıyor.
Aklında her zaman yaptığı işi kurumsallaştırmaya çalışmak olduğunu ifade eden Güney, “Sektör tartışmasız bizim başarımızı konuşuyor. Biz model olduk ama uzak arayla bile olsa arkamızdan gelen ikinci bir firma olamadı. Zor bir iş yaptığımızın farkındayız. Çok kazanmadık ama kazandığımızı markaya yatırdık.” diyerek hassas oldukları konuya değindi.
Tüm kesimlerle her zaman güvene dayalı bir hukuk kurduklarından söz eden Güney, “Herkesle iyiyiz. Ustaları dinler, değer verir, sorunlarını bilir, ödemelerini zamanında yapar ve malzemelerini zamanında götürürüz. Çalışanlarına karşı mahçup etmeyiz. Özel günlerini unutmayız.” dedi.
Müşteri talepleri için call center kurduklarını belirten Güney, “ Doğrudan malik ile muhatap olduk, site yönetimleri yorulmadı. Sorunlara ve ödemeye bu yolla müdahale edildi. Zamanda işimizi iyice öğrendik. Çıkabilecek sorunları önceden görerek hukuki işlemleri ona göre düzenledik. İyi niyetli hareket ederek sonuç odaklı hareket ettik.” diye konuştu.
Yöneticileri aidat toplamadan kurtaran bir model geliştirdiklerine dikkat çeken Güney, “Yönetim ile anlaştıktan sonra GNYAPI tüm sorumluluğu üstleniyor ve her gerekliliği yerine getiriyor. Ödeme yapılmasa bile binaya yalıtım yapma taahhüdünde bulunuyor.” dedi.
Bina malikleri için herkese özel ödeme planı çıkardıklarını belirten Güney, “GNYAPI her malik ile tek tek kendisi muhatap oldu. Kredi kartı, senet ve banka kredisi ile ödeme aldı. Peşin ödeyene indirim yaptı. 60 aya kadar vade yaptı ve bunu pazarlama argümanı olarak kullandı. Hiç kimse bu vadeyi tercih etmedi ama ısı yalıtımı insanların kafasında kolaylaştı ve basitleşti. Herkes o rahatlıkla anlaşmaya vardı ve direnen malik kalmadı.” dedi.
Finansal yükü şirket olarak üstlendiklerini söyleyen Güney, “Sadece ilk döngüde zorlandık ama sistemi hemen oturttuk. Müşteriye göre modellemeler oluşturduk. Site yönetimleri yerine biz dairelerden alacaklı olduk. İmkanı uygun olanlar uzatmadan borcunu ödedi. Pazarlama argümanı olarak 60 vadeyi iyi kullanınca siparişler arttı. Algıdaki sorunun gerçekte sorun olmadığını gösterdik ve sonuca gittik.” şeklinde konuştu.
G20 Zirvesi’nde imzalanan Paris Anlaşması’nın önemini hatırlatan Güney, anlaşma şartlarının yüzde 90’ının Türkiye’de bir karşılığının olmadığını kaydetti. Güney, “Türkiye imza attığı şeyin ne anlama geldiğini ve altının boş olduğunu gayet iyi biliyor. Anlaşmanın gereğini yerine getirilmeli. Devlet teşvik edici ve yol açıcı olmalı.
Vergide, enerji tasarrufunda çeşitli indirimler uygulanmalı. Bu tür teşvikler bütçeye yük getirmez ama orta vadede kazancı çok yüksek olur. Cari açık azalır, enerjimiz boşa harcanmaz.” dedi.
Markalaşma sürecinde çok çalışıldığı için franchise vermeyi planlamadıklarını belirten Güney, “Franchise verilen insanları kontrol etme imkanı çok zor, hata olabilir. Para kazanırız, o sorun değil ama itibarı korumak çok önemli. Zira biz yalıtım uygulamasına standart getirdik. Diğerleri bizden öğreniyor. Bunu perçinlemek ve franchise ile aşağı indirmek istemiyoruz.” dedi.
Emlaknews.com.tr
GNYapı bina izolasyonunda nasıl marka oldu?