İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Grand Paris Express Metrosu Mono Steel’e emanet

Günlük 2 milyon insan taşıyacak olan Grand Paris Express için 165 ton üretim yapan Mono Steel, 4 yeni hat ve 205 km uzunluğuyla, gelişen ve büyüyen Paris’in en büyük projelerinden birinde yer alıyor.

Nitelikli ve kaliteli hizmetlerine bir yenisini ekleyen Mono Steel, Fransa’daki en büyük ve en önemli ulaşım projelerinden biri olan yeni metro hattında yerini aldı. 22.6 Milyar Euro yatırımla planlanan ve 205 kilometre uzunluğunda olan hat; 68 istasyon, mevcut metro güzergahlarına eklenen 4 yeni hat ve Line 11 ve 14’ün uzatılması ile Paris’in gelişmekte olan bölgelerini sarmalıyor. Paris’in 3 havalimanına ve sanayi bölgelerine ulaşımı kolaylaştıran yeni metro hattının, günde 2 milyon insan taşıması bekleniyor. Bu rakamın Paris gibi büyük bir şehirde, trafik için de rahatlama sağlaması amaçlanıyor. Günlük 150 bin arabanın trafiğe çıkmasını azaltacağı düşünülen hattın inşasının da yıllık ortalama 20.000 kişiye istihdam sağlaması ön görülüyor.

Paris’in ulaşımı akışkanlık kazanacak

Haziran 2016 yılında başlayan ve Mono Steel’in çalışmalarını hala sürdürdüğü metro inşaatı 2030 yılına kadar sürecek. Banliyöler arasında seyahati kolaylaştıracak ve şehre yeni hareketlilik getirecek olan Grand Paris Express, banliyölerin hem birbirleriyle hem de şehir merkezi ile etkileşimini arttıracak. Seyahat süresini önemli ölçüde kısaltacak olan hat, mevcut metro ve tren hatlarının aksine, insanların metro ile seyahat etmelerini teşvik edecek. Şehir merkezine inmeden banliyöler arasında bağlantıyı sağlayacak. Yeni metro ağı sayesinde Charles de Gaulle Havalimanı’ndan La Defense’ye gitmek neredeyse yarı yarıya (mevcut hatlarla bu yolculuk 53 dakika sürerken, yeni hatla 34 dakikaya düşecek) kısalacak. Orly Havalimanı’ndan Paris Saclay Üniversitesi kampüsüne ulaşım ise 1 saat 6 dakika yerine, sadece 15 dakikaya inecek.

Daire çizecek

Yeni 4 hattıyla (Line 15, Line 16, Line 17 ve Line 18) Paris’in ulaşımını rahatlatacak olan Grand Paris Express, Line 15 ile yerin altında 75 kilometrelik bir daire çizecek. Bu daire La Defense, Saint-Denis, Rosny-sous-Bois, Champigny-sur-Marne, Villejuif, Issy-les-Moulineaux ve Nanterre gibi kasabaları birbirine ve şehrin kalbine bağlayacak. Yapımına devam edilen hatlar sadece ulaşımı rahatlatmakla kalmayacak, Paris’in gelişmekte olan banliyö ve sanayi bölgelerinde de şehir planlamasına yardımcı olacak. Yeni hat üzerinde atıl olan bir çok arazi de bu sayede işlev kazanacak. Yatırımcılar, konut ve işletmelere yeni bir şehir planlaması ve çevre düzenlemesi için fırsat sunacak.

Paris’in en önemli metro hattının inşasında yer almanın haklı gururunu yaşayan Mono Steel’in ortaklarından Mustafa Toprakçeken, “Paris’e yeni ve önemli bir hat kazandıracak olmaktan dolayı çok mutluyuz. Grand Paris Express sadece bir seyahat ve ulaşım projesi değil, şehri baştan sona kat edecek olan büyük bir hat. Bu sayede ülkede sosyo-ekonomik bir rahatlama olacağı gibi, hat çevresinde gelişecek olan yeni yatırım ve yaşam alanları da bir şehrin yeniden inşası demek. Biz de böylesi yenilikçi ve gelişimi destekleyen bir projede yer almaktan, deyim yerinde ise Paris’i demir ağlarla örmekten çok mutluyuz,” diye açıklıyor.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Kentsel dönüşümde gözler sıfır enerjili binalara çevrildi

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.