İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Güney Marmara Otoyolu Güzergahı’na 2021’de başlanıyor

Özgürkocaeli Gazetesi’nden Cemalettin Öztürk’ün haberine göre; “Kuzey Marmara Otoyolu birlikte 2012 yılında planlanan, ancak yaşanan sıkıntılar nedeniyle bir türlü başlanamayan Güney Marmara Otoyol projesinin güzergahı kesinleşti.

Teknik detaylı haber için tıklayın

Nerelerden geçecek?

Güney Marmara Otoyolu; Karamürsel, Gölcük, Başiskele ve Kartepe ilçelerinin güneyindeki Samanlı dağlarından geçerek, Kartepe Tepetarla bölgesinden Ankara-İstanbul Otoyoluna bağlanacak. Güzergahın yatay ve düşey hattı da kesinleşti. Otoyolun ilimiz sınırları içerisindeki toplam uzunluğu 65 kilometre olacak.

Proje revize edildi

Güney Marmara Otoyol güzergahı 2017 yılında belirlenmiş ve uygulama projeleri çizilmişti. Ancak otoyola Karamürsel, Gölcük, Başiskele ve Kartepe ilçelerinden yapılacak bağlantı yollarında sıkıntı vardı. Büyükşehir Belediyesi bağlantı yolları konusunda Karayolları Genel Müdürlüğü’ne itirazda bulundu ve projenin revize edilmesini istedi.

Karayolları da projeyi revize etti. Yeni gelişmeyi duyuran AK Parti Kocaeli Milletvekili İlyas Şeker, “Bağlantı yollarında ciddi sorunlar vardı. Büyükşehir’in itirazı sonrasında proje revize edildi. ÇED süreci tamamlandı. Aşamalar halinde işin sonuna gelindi” dedi.

7 tünel, 11 viyadük

Uzun yıllardır gündemde olan, ne zaman başlayacak diye merak edilen Güney Marmara Otoyolu’nun kolay bir proje olmadığını, bölgesel sebeplerden dolayı zor bir proje olduğunu vurgulayan İlyas Şeker, “Otoyolun yapılacağı güzergâhın coğrafi zorlukları var. Projenin Kocaeli geçiş güzergâhında toplam uzunluğu 21 bin 970 metre olan 7 adet tünel, toplam uzunluğu 4 bin 710 metre olan 11 adet viyadük ve 8 adet farklı seviyeli kavşak bulunuyor. Bütün bunları titizlikle belirlemek kolay değildir” dedi.

2021’de başlayacak

Yolun planlandığı ve güzergah üzerinde kalan özel mülkiyetlerin istimlak edildiğini, ancak projenin bir türlü başlanamadığını ve istimlak paralarının ödenmediği için bölge halkının mağdur olduğunu söyleyen Şeker, “Bölgede arazileri istimlak edilen vatandaşlarımız müsterih olsun. Projenin sonuna geldik. Güzergâh üzerindeki tüm eksiklikler giderildi. Uygulama projelerinin çizimi kaldı. Çizim ihalesi bu yılın sonunda yapılacak. İhaleden sonra proje 2021 yılının yatırım programına alınacak ve kazma vurulacak” bilgilerini verdi.

RayHaber

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Rönesans Holding’ten Gaasperdammertunnel imzası

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.