15 Temmuz’da yaşanan darbe girişimine karşı meydanlara yığılan vatandaş tüketimi de kesmedi. AVM’leri boş bırakmayan tüketici hem AVM yatırımcısını hem de markaları sevindirdi.
Darbe girişimine meydanlarda kahramanca direnerek karşı duran Türk halkı, tüketimi de kesmeyerek ekonomiyi canlandırdı. Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği Başkanı Hulusi Belgü, Türkiye’nin yaşanan bu menfur darbe girişimine rağmen büyümesini sürdürdüğünü söyledi.
AVM ciroları mayısta yüzde 10’un üzerinde artarken vatandaş, normalin dışında seyreden hava koşullarının da etkisiyle temmuzda AVM ziyaretlerini yüzde 30 artırdı.
Ziyaretler alışveriş oranlarını da yüzde 10 artırdı. Vialand Genel Müdürü Cenk Hayırlıoğlu kapı girişlerinde yüzde 30 artış yaşadıklarını, hem eğlence hem de farklı yeme/içme alternatifi sunan AVM’lerin dolup taşmaya başladığını söyledi.
Carousel’in Genel Müdürü Orhan Demir hafta sonu yüzde 11 hafta içinde ise yüzde 7 oranında ziyaretçi sayısında artış olduğunu, insanların AVM’lerde zaman geçirirken alışverişe de devam ettiğini belirtti.
Arenapark ve Armonipark’ın yöneticisi Muhsin Erkoç da haftasonu yüzde 15, haftaiçi ise yüzde 8 oranında ziyaretçi sayısında artış olduğunu kaydetti. Erkoç, “Bu ziyaretler tabii ki alışverişe de döndü. Ancak en yüksek hareket sinema, çocuk eğlence katı ve yemek katındaydı.” dedi.
Güven güçlendi alışveriş arttı