İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Hafele, Kovid sonrası dönemde yeni ürünleriyle öne çıkacak

Hafele, Kovid sonrası dönemde yeni ürünleriyle öne çıkacak

Kovid-19 salgını sonrası sağlık hassasiyetinin yoğun olduğu okul, otel, AVM ve hastane gibi alanlarda yenileme çalışmalarının yoğunlaştığını ifade eden Hafele Türkiye İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun, “Bu dönemde geliştirdiğimiz antimikrobiyal ürünlere özellikle büyük okul, otel, AVM ve hastane zincirlerinden büyük talep var” dedi.

Evi yeniden keşfettik

Tüm dünyada etkisini devam ettiren koronavirüs (Kovid-19) salgını, gayrimenkul ve mobilya alanlarında da önemli dönüşümleri beraberinde getirdi. Salgının bir yandan toplum sağlığını tehdit ederken bir yandan da sosyal hayatlarımızı baştan şekillendirdiğini ifade eden Hafele Türkiye İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun, “Salgının Türkiye’de görülmesiyle birlikte, nüfusun büyük bölümü evlerine çekilirken, işlerimizi de mümkün olduğunca evden yürütmeye başladık. Belli yaş gruplarına uygulanan kısıtlamalar, hafta sonları ya da 23 Nisan, 19 Mayıs gibi dönemlerde büyük şehirlerde başlatılan sokağa çıkma yasağı da sosyal hayatlarımızı derinden etkiledi. Birkaç ay öncesinde günümüzün yaklaşık yarısını ev dışı alanlarda geçirirken bugün neredeyse zamanımızın tümünü evimizde geçiriyoruz. Bu da evimizi yeniden keşfetmeye; evimizin eksiklerine odaklanmamız için bize bir fırsat sunuyor” dedi.

Yüzde 80’imiz dolapları, mutfağı yeniden dizdi

Bu dönemde yaptıkları kapalı grup geri bildirim araştırmalarına göre, özellikle banyolar, giyinme alanları ve mutfaklarda ciddi bir yeniden düzenlemeye gidildiğini ifade eden Hilmi Uytun, “Küçük çaplı yaptığımız araştırmalara göre, evlerinde yukarıda saydığımız alanlarda yeniden düzenleme yapanların oranı yüzde 80’nin üzerinde. Farklı yaşam alanlarına göre bu oran farklılık gösteriyor. Söz konusu salgın sürecinin yakın gelecekte de tamamen sona ermesi öngörülmüyor. Bu da evlerimizin maksimum verimlilikte kullanılmasını zorunlu kılıyor. Hafele olarak bu alanda geliştirdiğimiz kiler sistemleri, çekmece ve dolap içi düzenleyiciler gibi çözümlere olan talebin bu dönemde ciddi oranda arttığını; yakın gelecekte hayatımızı şekillendirecek ‘bireyselleşme’ ve ‘uzaktan sosyalleşme’ gibi kavramlarla bu ilginin daha da artacağını söyleyebiliriz” ifadelerini kullandı.

Hastanelerden de ciddi talep alıyoruz

Bunun yanında Kovid-19 salgınıyla birlikte sadece evlerde değil restoranlar, okullar, AVM’ler ve otellerde de ciddi bir tadilat sürecinin başladığını da sözlerine ekleyen Hilmi Uytun şöyle devam etti:

“Eskiden daha çok Ramazan aylarımızda gördüğümüz bu tadilat dönemi şimdi koronavirüs salgınıyla birlikte biraz daha erken başladı. Bunun yanında bu salgın süreci özellikle sağlık hassasiyeti yüksek ürün ve materyellere de ilgiyi artırmış durumda. Hafele olarak bu süreçte geliştirdiğimiz antimikrobiyal ürünlerimizle pazarda ciddi bir fark yaratmış durumdayız. Biz bu ürün grubumuzda bakır alaşımlı antimikrobiyal ve bakteri öldürücü özelliğe sahip bir metal kullanıyoruz. Bu ürünlere özellikle büyük okul, otel, AVM ve hastane zincirlerinden büyük talep alıyoruz.”

40 metrekare evi 74 metrekare hissettiriyoruz

Hilmi Uytun, Hafele Türkiye olarak geçtiğimiz yıllarda geliştirdikleri ‘Hafele Concept’ modelinin de korona sonrası dönemde çok daha büyük ilgi göreceği konusunda da kendinden emin. Söz konusu projeyle her şeyden önce ev hayatına, insanların yaşamlarına dokunduklarını; evin değerine oranla düşük bir maliyetle eve büyük konfor kattıklarını ifade ederken, “Bu sistemle 40 metrekarelik bir evde, 74 metrekarelik kullanım alanı oluşturabiliyoruz.

Mekanlar işlev kazanıyor

Küçük evleri daha işlevsel hale getiriyoruz. Aynı metrekare rahatlıkla hem ev hem ofis olarak kullanılabiliyor. Geniş evleri de daha şık ve konforlu hale getiriyoruz. Mesela mutfakta bel seviyesinin altındaki tüm dolapları dışarıya çekilebilir hale getirdik. Kimse dolabı açmak için iki büklüm olmuyor. Mobilyalara ışık ve müziği entegre ettik. Küçük bir dolaba 50 ayakkabı sığdıran çözümler geliştirdik. Giyinme odalarında her ürüne özel bir alan tasarladık” dedi.

Hilmi Uytun’un verdiği bilgilere göre, Hafele Türkiye bu modelle gayrimenkul gelişicisinin iş ortağı oluyor. Anlaştığı projelerde önce örnek daire hazırlıyor. Sonra bu ürünlerin yeni evlerde de uygulanmasını sağlıyor.

Yenilenen ev yüzde 80 daha hızlı satılıyor

Hilmi Uytun, yaptıkları araştırmalara göre konutların içinde yapılacak yenilemelerin satış hızını ciddi oranda artırdığını da ifade etti ve “Kiraya sunulan evlerde 3 kira bedeli; satışa sunulan evlerde ise istenen bedelin yüzde 3’ü ev yenilemeye ayrıldığında bu dairelerin yüzde 70-80 oranında daha hızlı kiralandığını ya da satıldığını gözlemliyoruz” dedi.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Hafele, Kovid sonrası dönemde yeni ürünleriyle öne çıkacak

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.