101. yılına giren Häfele, Türkiye’de başarılı çalışmalarına devam ediyor. 7 yıl önce geliştirdiği Häfele Concept iş modeliyle büyüme ivmesini sürdüren şirket, Häfele Concept 2.0 çatısı altında Türkiye’ye ilk kez getirdiği ankastre ürün gruplarını, banyo ve vitrifiye çözümlerini, mobilya aydınlatma sistemlerini ve tüm akıllı mobilya donanımlarını kullanıcıların beğenisine sundu.
Tüm bu donanımları dünyada tek çatı altında sunabilen ilk marka olan Häfele, yıl sonuna kadar tüm ürünlerini son kullanıcıyla buluşturacağı 120 yeni mağazada olmayı hedefliyor. Mevcut hırdavat ürünlerinin yer aldığı bayiler için de yenilemeye giden şirket, yer almadığı illerde 15’e yakın ek bayi anlaşması yapacak.
Geçtiğimiz yılı rekor büyüme ile kapattıklarına vurgu yapan Häfele Türkiye ve Bölge Ülkeler İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun, bu büyüme trendinin önümüzdeki beş yıl içinde de artarak devam edeceğine dikkat çekerek, “2024 yılında yeni ürün gruplarımız ile Häfele Concept’i daha da geliştirecek ve hızla büyüteceğiz. Müteahhit, mimar, iç mimar ve ahşap üreticilerinden büyük beğeni topladığımız konutun yeni standardı olan Häfele Concept ile dünyada konut sektörüne yeni bir soluk getireceğiz. Sektör bazlı bakarsak otel projeleri çok canlı ve hızla devam ediyor. Bu kanalda satışlarımız çok hızla artıyor ve pazar payımız daha da büyüyor. Konut projelerinde ise düşen konut satışları karşısında konutun içindeki katma değer daha da önemli hale geldi. Konut sektörü için özel geliştirdiğimiz Häfele Concept iş inisiyatifimiz yeni eklenen ankastre ürünler ve vitrifiye ürünlerimiz ile Häfele Concept 2.0 aşamasına geçti. Häfele Concept’in içine dahil ettiğimiz bu ürünlerle birlikte, ‘bir konutta bir marka’ iddiamızı başarıyla gerçekleştirmiş oluyoruz. Ayrıca, bu üç farklı kategoride yer alan mobilya ve kapı donanımları, vitrifiye ürünleri ile beyaz eşya ve ankastre ürünlerini aynı çatı altında sunan tek marka olmanın gururunu yaşıyoruz” dedi.
Häfele’nin 150 binin üzerinde ürün çeşidiyle asırlık bir dünya lideri olduğuna vurgu yapan Uytun, “Häfele Concept, bu iddiamızı daha öteye taşımak üzere geliştirdiğimiz bir iş modeliydi. Bu proje kapsamında 150 binin üzerinde ürün çeşidimiz içerisinden konut projelerinde en doğru şekilde seçim yapmak için 5 ana yapı taşı belirledik: konforlu, estetik, benzersiz, bütçe uyumlu ve sürdürülebilir olması…
Bununla birlikte tüm konutta renk ailesi prensibi ile dış yüzeylerde görünen ürünlerde aynı renk ve stil ile estetik algıyı yükseltiyoruz. Evin içinde kullanılan kapı kolundan kiler sistemine tüm donanımların aynı renkte olmasının getirdiği uyum da tüketicinin seçimlerinde belirleyici rol oynuyor. Vitrifiye, beyaz eşya ve ankastre ürünlerimizi de renk ve stil bütünlüğü içinde verebildiğimiz için konutun tercih sebebi oluyoruz.
Geldiğimiz noktada modern donanımlar ve hayatı kolaylaştıran aksesuarları tercih edenlerin sayısı arttıkça konforlu ve estetik çözümler artık hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Biz de Häfele olarak, kullanıcıların evlerdeki ihtiyaçlarından yola çıkarak ürün geliştiriyoruz. Bu sistemde önceliğimiz, evdeki tüm yaşam alanlarının konforlu ve işlevsel olmasının evrensel tanımlarını yapmak oldu. Ardından evleri özel dokunuşlarla, akıllı, kullanışlı, şık ve her köşesi hayata hizmet eden yaşam alanlarına dönüştürmenin çözümlerini geliştirdik. Häfele Concept 2.0 ile artık tüm ihtiyaçları tek elden sunabiliyoruz. Yıl sonuna kadar son kullanıcıyı 120 mağazada tüm ürünlerimizle buluşturmayı hedefliyoruz. Talep ve beklentileri şimdiden değerlendirdiğimizde bu yıl içinde bir satış rekoru beklediğimizi söyleyebiliriz” dedi.
Konut ve mobilya sektörüne ilişkin de değerlendirmelerde bulunan Uytun şöyle devam etti: Konut sektöründeki yavaşlamanın bir süre daha artacağını öngörüyoruz. Azalan talep karşılığında, konutun olduğu bölgedeki seçenekler içinde tercih edilmek tüm müteahhit şirketlerin ortak konusu haline geldi. Tüm dünyada konut sektöründe; ailenin hangi konutu tercih edeceği kararını her zaman kadın veriyor. Hafele olarak konutta yaşam alanlarının değerini artıran ve özellikle kadın tercihlerine odaklı Hafele Concept ile biz buna hazırız.
Mobilya pazarına baktığımızda ise Türkiye’nin bu pazarda gittikçe büyüdüğünü ve dünyada önemli bir oyuncu olma kapasitesine sahip olduğunu söyleyebiliriz. Pazarın ihracatı her yıl artıyor ancak özellikle bu sene iç pazarın daralmasına ihracat ile karşılık vermek gerekli. Mobilya ve dekorasyon sektöründe; tasarım, üretim verimliliği ve dünyada dağıtım kanallarında daha iyi yer almak temel öncelik durumunda. Seri üreticilerimiz yanında proje üreticileri olan müşterilerimiz de çok hızlı büyüyorlar. Onlara küresel destek olabilmemiz çok önemli, beraber büyüyoruz.”
Öte yandan yenileme pazarının büyük bir ivme kazandığına dikkat çeken Uytun, “Pandemi süreciyle başlayan bu ivmede insanlar, yenilemenin ulaşılabilir bir lüks olduğunu anladığı için değişime çok olumlu bakıyorlar. Dolayısıyla pazardaki bu hızın artarak devam edeceğini söyleyebiliriz. Önümüzdeki 1 buçuk yılda yenileme pazarının 20 kat büyüyeceğini ön görüyoruz” diye konuştu.
Babacan Port Royal’de 0 peşinata 24 ay vade kampanyası