Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, İşadamı Fettah Tamince’nin ihalesini aldığı, kamuoyunda Haliçport olarak bilinen Haliç Yat Limanı ve Kompleksi projesinin imar planlarını onayladı. 21 Mart’a kadar askıda kalacak olan planlara göre, Haliç’in 14 bin 89.23 metrekare olan dolgu alanına, 4 bin 159 metrekare daha ilave edilecek.
Cumhuriyet’te yayımlanan habere göre, 3 etap halinde inşa edilmesi planlanan projede 1. etap tarihi sit alanını, 2. etap deniz tarafında kalan alanları ve 3. etap özel proje alanı dışında kalan zindan arkası mezarlığı ve park alanını kapsıyor. Ticaret – turizm alanı, cami, idari tesis alanı gibi fonksiyonları kapsayan 1. etaba ilişkin Taşkızak ve Camialtı Tersaneleri imar planları 3 Mart 2016’da Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından onaylanarak askıya çıkarılmıştı. Planın 2. etaba ilişkin Taşkızak ve Camialtı Tersaneleri kıyı kesimi imar planları ise önceki gün bakanlık tarafından onaylanarak askıya çıkarıldı.
Plana göre her biri en az 70 yat bağlama kapasiteli 2 adet yat limanı yüzer iskele sistemi kullanılarak yapılırken projede 2 adet de iskele yer alacak. Haliç kıyısında şu an 14 bin 089 metrekare dolgu alanın olduğu belirtilen planda, 4 bin 159 metrekare ek dolgu yapılacağı belirtildi. Böylece proje alanında mevcut ve planlanan dolgu alanlarının toplam büyüklüğü 18 bin 248 metrekareye ulaştı. Projede 50 bin 666 metrekare yat limanı, 5 bin 21 metrekare iskele, 11 bin 971 metrekare rıhtım, 952 metrekare platform, 459 metrekare kızak alanı bulunacak.
Geçmişi Fatih Sultan Mehmet’e dayanan Haliç’teki tersaneler, Temmuz 2013’te Haliç Yat Limanı ve Kompleksi projesi yapılmak üzere ihaleye çıkarımlı, ihaleyi 1 milyar 346 milyon dolarla Fettah Tamince’ye ait Sembol Uluslararası Yatırım ile Ekopark Turizm- Fine Otel’den oluşan konsorsiyum kazanmıştı. 4 yılı inşaat, 45 yılı işletme süresi olmak üzere 49 yıllığına Yap-İşlet-Devret modeliyle gerçekleştirilecek olan proje için 559 yıllık Haliç Tersaneleri, 2014’te boşaltıldı. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, 2015’te ise 250 dönümlük araziyi, özel proje alanı ilan etti.
İhalenin tamamlanmasından kısa süre sonra Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi, kamu yararına ve hukuka açıkça aykırı olduğu gerekçesiyle Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı aleyhine yürütmenin durdurulması ve projenin iptali için dava açtı. CHP İzleme Komisyonu da projeye karşı dava açtı. İki dava da sürüyor.
Haliçport 4 bin 159 metrekare büyüdü