İstanbul 11°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Halkalı – Kapıkule Demiryolu’na 2 milyar 750 milyon lira!

Halkalı – Kapıkule Demiryolu’na 2 milyar 750 milyon lira!

İstanbul, Tekirdağ, Kırklareli, Edirne ve ilçelerinden geçerek Halkalı’yla Kapıkule’yi birbirine bağlayan demiryolu projesinin raporu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na sunuldu. TCDD Genel Müdürlüğü’nün koordine ettiği ve Halkalı İstasyonu’ndan başlayarak Edirne Kapıkule İstasyonu’nda sonlanan hattın uzunluğu yaklaşık 229 km olarak planlandı. Elektrikli, çift hatlı ve 200 km/saat tasarım hızına sahip demiryolu hattının yaklaşık 73 km’lik kısmı İstanbul, yaklaşık 40 km’lik kısmı Tekirdağ, 62 km’lik kısmı Kırklareli ve 54 km’lik kısmı da Edirne sınırları içerisinde yer alacak.

Projeden sonra 3 yılda inşa edilecek

Demiryolu hattı ve yardımcı yapıların projelendirme çalışmalarının tamamlanmasından sonra inşaat süresi 3 yıl olarak öngörüldü. Hattın Halkalı–Ispartakule istasyonu arasında kalan kısmı TCDD’nin öz kaynaklarıyla, Ispartakule–Çerkezköy arası ulusal fonlardan, Çerkezköy–Kapıkule arası ise Avrupa Birliği hibesiyle eş-finansman altında yapılacak.

Ekonomik ömrü 30 yıl

Ekonomik ömrü 30 yıl olarak öngörülen projede bakım ve onarım çalışmaları neticesinde bu kullanım süresi daha da uzayacak.

Türkiye’nin en önemli demiryolu koridorlarından biri olan Halkalı – Kapıkule Demiryolu Projesi, Türkiye’yi ve Asya’yı Avrupa’ya bağlayan ana demiryolu güzergâhı olarak nitelendiriliyor. Söz konusu demiryolu hattı cumhuriyetin ilk yıllarından bu yana hizmet vermekte ve belirli aralıklarla bakım – onarım çalışmaları yapılmasına rağmen artan yolcu ve yük trafiği talebi karşısında ihtiyaçları karşılayacak modern bir demiryolu yapılması kaçınılmaz hale geldi.

İpek Yolu’nu canlandıracak

Projenin bulunduğu koridor ayrıca İpek Yolu projesini tekrar canlanmasını öngören TRACECA (Transport Corridor Europe-Caucasus-Asia / Avrupa-Kafkasya-Asya Ulaştırma Koridoru) projesinin bir alt bileşeni oluyor. Halkalı – Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi, bütünlüğün sağlanması anlamında önemli bir rol oynuyor.

Son 15 yılda bu koridor üzerindeki tamamlanmış ya da proje aşamasında olan hatlar:

• Sivas – Kars Hızlı Tren Projesi
• Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi
• İstanbul-Ankara Hızlı Tren Projesi

Hüseyin Belibağlı/Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Halkalı – Kapıkule Demiryolu’na 2 milyar 750 milyon lira!

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.