İstanbul 11°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Havza, Vezirköprü ve Durağan Yolu çalışmaları başladı

Havza, Vezirköprü ve Durağan Yolu çalışmaları başladı

KGM 7. Bölge Müdürlüğü Samsun Havza ve Vezirköprü’nin sınırları içinde yer alan 34,6 km’lik (Km:0+000-34+602) Havza, Vezirköprü ve Durağan Yolu (Havza-Vezirköprü Arası) Projesi’ni hayata geçiriyor. Projenin maliyeti 540 bin TL olarak hesaplandı.

Havza, Vezirköprü ve Durağan Yolu şimdiki yolu esas alacak

KGM tarafından yapılan planlamaya göre esas olarak mevcut yol ekseni kullanılacak. Fakat saatte 110 km/saat hızın sağlanamadığı geometride iyileştirmeler yapılarak etkin, hızlı, standartları yüksek bir yol Türkiye’ye kazandırılacak. Proje ile mevcut 2×1 yolun 2×2 hale getirilirken 34.6 km’lik yolda 15 kavşak, 4 altgeçit ve 1 köprü eklenecek

Samsun sınırlarındaki Havza’dan (Km:0+000) başlayan yol güzergahı iyileştirmeler yapılarak Vezirköprü’ye uzanacak. Güzergahın yaklaşık 16 km’si Havza’da, 18 km’si Vezirköprü’de yer alacak.

Güzergahın km. taşları

Havza, Vezirköprü ve Durağan Yolu Km: 4+900’a kadar olan kesiminde bölünmüş yol çalışmaları tamamlanırken bunun ilerisinde Çayırözü Köyü için kavşak planlandı. Güzergâh, Km:4+750’deki mevcut olan kavşaktan sonra 2×2 olacak şekilde projelendirildi. Planlanan güzergâhın bundan sonraki kesimi yaklaşık Km:8+300’e kadar Boyabat-Havza Yolu (D030)’da giderken bu kilometrede mevcut yoldan sapılacak.

Km:11+200’den itibaren de mevcut yolun soluna oturup devam ederek Km: 26+600’de D300 yoluna oturularak yaklaşık Km: 34+600’de proje sonlanacak.

İmalatı tamamlanmış kesimden başlayan güzergâh, Km: 5+545 ile Km: 6+025 arasında meyve bahçeleri yakınından geçiyor. KGM yolun bu kesimi için iksa duvarı planladı.

Havza, Vezirköprü ve Durağan Yolu Km: 5+745’te Değirmen Deresi ile kesişiyor. D030 yolunda mevcutta bulunan köprü doğrultusunda ve yapılan hesaplardan yola çıkılarak 9×5 ebadında menfez ile geçişi öngörüldü. Dere kesişiminin devamında mevcut yola paralel giden güzergâh, Şeyhsafi Köyü yakınından geçiyor.

Km: 6+720’de Şeyhsafi Köyü tali yol bağlantısı için kavşak planlanmıştır.  Km:6+971’de köy yolları için ve tarım amaçlı kullanılmak üzere 4×4 ebadında altgeçit yapılması planlandı.

Havza-Boyabat Yolu ile civar köy bağlantıları için bağlantı yolu yaklaşık Km: 8+000 olacak. Güzergâh Km: 8+300’de mevcut yoldan sapacak. Km: 10+700 ile Km: 10+950 arasında ise civar köy bağlantılarının sağlanması için kavşak planlandı.

Km: 11+200’den sonra mevcut yola paralel devam eden güzergâh üzerinde, Km: 12+372 ile Km: 12+397 arasında yolun solunda kalan pilon için istinat duvarı inşa edilecek.

Güzergâhın devamında yakınından geçtiği meskenler için Km: 12+865- Km: 12+935 ve Km: 12+375-Km: 12+400 aralarında iksa ve istinat duvarları yapılması plana eklendi.

Güzergâh Km: 12+900’de Ortaklar Köyü doğusundan devam ederken köye bağlantı sağlaması amacıyla kavşak yapılması planlandı.

Yazkışla ve Ortaklar Köyleri’ni geçtikten sonra Km: 12+865’te güzergâhın solunda yer alan okul için 70 metre uzunluğunda iksa duvarı planlandı. Okulun devamında yer alan tarımsal araziler için Km: 13+332’de 4×4 ebadında altgeçit projelendirildi.

Ortaklar Köyü sonrasında Vezirköprü Barajı’nın güneybatısından geçen güzergâh minimum kurp yarıçapı 500 metre olacak şekilde büyütülen dönüşlerle 100 km/saat standardını sağlayarak devam etmesi tasarlandı.

Km: 15+605-Km: 15+655 arasında yanından geçtiği bahçe sınırlarını korumak için duvar yapılması planlandı.

Projenin Km: 15+700’den sonra projelendirilen köprüye kadar, mevcut yolun iyileştirilmesi ve genişletilmesi olarak devam edecek. Km: 17+037-Km: 17+169’da ekseni kesen İstavloz Çayı için hidrolik köprü projelendirildi.

Km: 18+500’de mevcut yol üzerine oturan proje güzergâhı Km: 22+470’ye kadar mevcut yolun soluna oturtularak, yolun bu kesimi sağ platform şeklinde kullanılıp, 2×1 yolun 2×2 olarak genişletilmesi olarak sağlanacak.

Yaklaşık Km: 19+500 civarında ve yaklaşık Km: 21+500 dolaylarında civar köy bağlantıları için iki adet kavşak önerildi. Meşeli Köyü’nün kuzey batısından geçen güzergâha yaklaşık Km 24+500’de Kızılcaören Köyü bağlantısı için de yine kavşak planı yapıldı.

Km: 25+000-26+400 arasındaki yolun solunda kalan heyelanlı kesim için, eksen mevcut yolun sağına oturtularak heyelanlı kesimden korunması sağlandı.

Km: 27+000’dan sonra bölünmüş yol olarak imalatı tamamlanmış olan mevcut yolda, Vezirköprü yerleşimi nedeniyle tasarım hızı 50 km/saat olarak planlana dahil edildi. İmalatı tamamlanan bu kesimde yatay ve düşey hatta uyularak güzergâh Km: 34+602’de proje son bulacak.

Hüseyin Belibağlı-Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Havza, Vezirköprü ve Durağan Yolu çalışmaları başladı

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.