KGM 7. Bölge Müdürlüğü Samsun Havza ve Vezirköprü’nin sınırları içinde yer alan 34,6 km’lik (Km:0+000-34+602) Havza, Vezirköprü ve Durağan Yolu (Havza-Vezirköprü Arası) Projesi’ni hayata geçiriyor. Projenin maliyeti 540 bin TL olarak hesaplandı.
KGM tarafından yapılan planlamaya göre esas olarak mevcut yol ekseni kullanılacak. Fakat saatte 110 km/saat hızın sağlanamadığı geometride iyileştirmeler yapılarak etkin, hızlı, standartları yüksek bir yol Türkiye’ye kazandırılacak. Proje ile mevcut 2×1 yolun 2×2 hale getirilirken 34.6 km’lik yolda 15 kavşak, 4 altgeçit ve 1 köprü eklenecek
Samsun sınırlarındaki Havza’dan (Km:0+000) başlayan yol güzergahı iyileştirmeler yapılarak Vezirköprü’ye uzanacak. Güzergahın yaklaşık 16 km’si Havza’da, 18 km’si Vezirköprü’de yer alacak.
Havza, Vezirköprü ve Durağan Yolu Km: 4+900’a kadar olan kesiminde bölünmüş yol çalışmaları tamamlanırken bunun ilerisinde Çayırözü Köyü için kavşak planlandı. Güzergâh, Km:4+750’deki mevcut olan kavşaktan sonra 2×2 olacak şekilde projelendirildi. Planlanan güzergâhın bundan sonraki kesimi yaklaşık Km:8+300’e kadar Boyabat-Havza Yolu (D030)’da giderken bu kilometrede mevcut yoldan sapılacak.
Km:11+200’den itibaren de mevcut yolun soluna oturup devam ederek Km: 26+600’de D300 yoluna oturularak yaklaşık Km: 34+600’de proje sonlanacak.
İmalatı tamamlanmış kesimden başlayan güzergâh, Km: 5+545 ile Km: 6+025 arasında meyve bahçeleri yakınından geçiyor. KGM yolun bu kesimi için iksa duvarı planladı.
Havza, Vezirköprü ve Durağan Yolu Km: 5+745’te Değirmen Deresi ile kesişiyor. D030 yolunda mevcutta bulunan köprü doğrultusunda ve yapılan hesaplardan yola çıkılarak 9×5 ebadında menfez ile geçişi öngörüldü. Dere kesişiminin devamında mevcut yola paralel giden güzergâh, Şeyhsafi Köyü yakınından geçiyor.
Km: 6+720’de Şeyhsafi Köyü tali yol bağlantısı için kavşak planlanmıştır. Km:6+971’de köy yolları için ve tarım amaçlı kullanılmak üzere 4×4 ebadında altgeçit yapılması planlandı.
Havza-Boyabat Yolu ile civar köy bağlantıları için bağlantı yolu yaklaşık Km: 8+000 olacak. Güzergâh Km: 8+300’de mevcut yoldan sapacak. Km: 10+700 ile Km: 10+950 arasında ise civar köy bağlantılarının sağlanması için kavşak planlandı.
Km: 11+200’den sonra mevcut yola paralel devam eden güzergâh üzerinde, Km: 12+372 ile Km: 12+397 arasında yolun solunda kalan pilon için istinat duvarı inşa edilecek.
Güzergâhın devamında yakınından geçtiği meskenler için Km: 12+865- Km: 12+935 ve Km: 12+375-Km: 12+400 aralarında iksa ve istinat duvarları yapılması plana eklendi.
Güzergâh Km: 12+900’de Ortaklar Köyü doğusundan devam ederken köye bağlantı sağlaması amacıyla kavşak yapılması planlandı.
Yazkışla ve Ortaklar Köyleri’ni geçtikten sonra Km: 12+865’te güzergâhın solunda yer alan okul için 70 metre uzunluğunda iksa duvarı planlandı. Okulun devamında yer alan tarımsal araziler için Km: 13+332’de 4×4 ebadında altgeçit projelendirildi.
Ortaklar Köyü sonrasında Vezirköprü Barajı’nın güneybatısından geçen güzergâh minimum kurp yarıçapı 500 metre olacak şekilde büyütülen dönüşlerle 100 km/saat standardını sağlayarak devam etmesi tasarlandı.
Km: 15+605-Km: 15+655 arasında yanından geçtiği bahçe sınırlarını korumak için duvar yapılması planlandı.
Projenin Km: 15+700’den sonra projelendirilen köprüye kadar, mevcut yolun iyileştirilmesi ve genişletilmesi olarak devam edecek. Km: 17+037-Km: 17+169’da ekseni kesen İstavloz Çayı için hidrolik köprü projelendirildi.
Km: 18+500’de mevcut yol üzerine oturan proje güzergâhı Km: 22+470’ye kadar mevcut yolun soluna oturtularak, yolun bu kesimi sağ platform şeklinde kullanılıp, 2×1 yolun 2×2 olarak genişletilmesi olarak sağlanacak.
Yaklaşık Km: 19+500 civarında ve yaklaşık Km: 21+500 dolaylarında civar köy bağlantıları için iki adet kavşak önerildi. Meşeli Köyü’nün kuzey batısından geçen güzergâha yaklaşık Km 24+500’de Kızılcaören Köyü bağlantısı için de yine kavşak planı yapıldı.
Km: 25+000-26+400 arasındaki yolun solunda kalan heyelanlı kesim için, eksen mevcut yolun sağına oturtularak heyelanlı kesimden korunması sağlandı.
Km: 27+000’dan sonra bölünmüş yol olarak imalatı tamamlanmış olan mevcut yolda, Vezirköprü yerleşimi nedeniyle tasarım hızı 50 km/saat olarak planlana dahil edildi. İmalatı tamamlanan bu kesimde yatay ve düşey hatta uyularak güzergâh Km: 34+602’de proje son bulacak.
Hüseyin Belibağlı-Emlaknews.com.tr
Havza, Vezirköprü ve Durağan Yolu çalışmaları başladı