Hazır ofis sektörünün deneyimli firmalarından Plaza Cubes’un ortağı Süleyman Çoruh, hazır ofis hizmetlerinden yararlanan şirketlerin aylık ofis masrafları yüzde 45 oranında azaldığını söyledi. AVM’ye erişim, prestijli iş adresi gibi olanakları dahil, 4 kişilik A sınıfı bir plaza ofisi kiralamanın maliyetinin, kira, stopaj, aidat, faturalar, sekreter, office boy, temizlik malzemeleri, çay-kahve, sigorta maliyetleri ile birlikte alda yaklaşık 11 bin lira olduğunu anlatan Çoruh, hazır ofislerle bu rakamın 6 bin liraya düştüğünü belirtti.
Aynı özelliklere sahip ofisler için ofis mobilyalarından klimaya, telefon sisteminden yazıcı ve aydınlatmaya kadar pek çok kalemin dahil olduğu yatırım maliyetinin 18 bin lira civarında olduğunu vurgulayan Çoruh, “Hazır ofis konsepti ile bu maliyet sıfırlanıyor. Ayrıca personel yönetimi, operasyonel sıkıntılar, altyapı arızaları gibi konulara kafa yormadan, işinize konsantre olmayı mümkün kılıyor” dedi.
Bugün Plaza Cubes’un hazır ofis hizmetlerinden çoğunlukla IT, bilişim, danışmanlık firmaları ile etkinlik ajansları ve girişimcilerin oluşturduğu 1200’e yakın kişi faydalandığını anlatan Süleyman Çoruh, bu ofislerde mesai saatlerinde telefonların firma adıyla yanıtlanması, 7 gün 24 saat binaya erişim ve üst derecede güvenlik, tüm asistanlık, kargo kurye takip kabul ve gönderim işlemlerinin yapılması, teknolojik donanımlar, toplantı odaları, çay-kahve sunumu, ofis mobilyaları, iklimlendirme, elektrik, temizlik ve aidat giderlerinin standart olarak fiyata dahil olduğunu anlattı.
‘Hazır ofisler maliyeti yarıya indiriyor’