İstanbul 13°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

İskenderun İsdemir Limanı’nın kapasitesi 2. kez artıyor

Hatay İskenderun ekonomisinin can damarı olan İsdemir Limanı’nın kapasitesi, tarihinde ikinci kez artırılıyor.

Hatay ili, İskenderun ilçesi, Karayılan mahallesi ile Payas ilçesi, Yakacık İmar Mahallesi Mevki’nde yer alan İskenderun Demir ve Çelik Limanı İsdemir’in kapasitesi ikinci kez artırılıyor. Limanda hazırda maksimum 200.000 DWT kapasiteli gemiler yanaşabilmekte olup, planlanan kapasite artışı ile birlikte 220.000 DWT kapasiteli gemilerin yanaşabilmesi hedefleniyor. Elleçlenecek yük miktarı ise kapasite artışı ile birlikte yıllık 25.700.000 ton olacak. Projenin maliyeti 8 milyar 473 milyon 500 bin lira olarak hesaplandı.

Kapasite ilk kez 1985’te artırıldı

İSDEMİR, 3 Ekim 1970 tarihinde Türkiye’nin güneyinde Akdeniz kıyısında, İskenderun’a 17 km mesafede, Payas (Yakacık) yöresinde, 6,8 milyon metrekaresi fabrika alanı olmak üzere toplamda 16 milyon 750 bin metrekarelik alan üzerine kuruldu. 1975 yılında 1,1 milyon ton/yıl çelik blum üretim kapasitesine ulaştı. Limana yapılan ilk ekleme ile İsdemir’in üretim kapasitesi, 1985 yılından itibaren 2,2 milyon ton/yıl üretime çıkarıldı.

Hammadde akışı öncelik taşıyor

İsdemir’in hammadde ve mamullerinin denizyolu nakliye hizmetlerinin karşılanması amacıyla OYAK Denizcilik ve Liman İşletmeleri A.Ş. tarafından işletilen limanda 3. şahıslara da hizmet veriyor. Ancak yüklerin elleçlenmesinde İsdemir yüklerinin yavaşlatılmaması ve geciktirilmemesi esas olduğu için 3. şahıs yükleri ikinci öncelikli olarak değerlendiriliyor. İsdemir Limanı hali hazırda 21 milyon ton/yıllık yük elleçleme kapasitesi, 5 tahliye/yükleme rıhtımı ve 1 sıvı yük (Dolfen) rıhtım ile faaliyetlerini sürdürüyor.

Kapasitesi bir daha yükseltiliyor

Değişen şartlar karşısında İsdemir Limanı’nın kapasitesinin artırılmasına karar verildi.

Buna göre:

– 1 No’lu Rıhtımın 200 m uzatılması
– 1 No’lu İskelenin uzatılması ile mevcut dalga kıran ile uzatılacak iskele arasındaki yaklaşık 15.110 m2’lik alanda dolgu yapılması
– 7 No’lu rıhtımın 700 m uzunluğunda, – 14,0 m ve kazıklı yerine derinliğin -19,5 m ve 400 m olarak revize edilmesi
planlandı.

Projenin inşaatının ve izin süreçlerinin 42 ayda tamamlanarak limanın artan kapasitesi ile hizmetlerini sürdürmesi hedefleniyor.

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Kira kontratları e-Devlet’e geçiyor… Tarih verildi

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.