İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

İstanbul Havalimanı iki yönden metro ağına bağlanacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile ilgili ve bağlı kuruluşların 2021 yılı bütçesinin görüşüldüğü TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda sunum yaptı.

“Kent içi raylı sistemler sayesinde trafik tıkanıklıkları çözülecek”

Türkiye’nin bölgesel yük taşımacılığında önemli bir ticaret hacmine sahip olduğunu belirten Bakan Karaismailoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Planladığımız 25 lojistik merkezden, 11’ini işletmeye aldık. Kars lojistik merkezini de en kısa sürede hizmete açacağız. Bakanlık olarak, kent içi raylı sistemler konusunda da dünya standartlarında sistemler kurmayı sürdürüyoruz. İstanbul, Ankara, Kocaeli ve Antalya’da hayata geçirdiğimiz metrolarla bugüne kadar 874 milyon yolcu taşındı. 270 milyon saat zamandan, 250 bin ton yakıttan tasarruf ettik. Altı ilde yapımı süren 9 projemiz var. Kent içi raylı sistemler sayesinde özellikle büyükşehirlerimizde yaşanan trafik tıkanıklıkları çözülecek.”

“İstanbul Havalimanımız iki yönden metro ağına bağlanacak”

Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metrosunu yapmaya başladıklarını da kaydeden Karaismailoğlu,”Kağıthane – Havalimanı arasını 2021 Nisan’ında, Gayrettepe – Havalimanı arasını ise Aralık 2021’de hizmete açmayı planlıyoruz. Tamamlandıklarında her iki taraftan metro ile havalimanına ulaşımı yarım saatin altına indireceğiz. Bir diğer hattımız da Halkalı-İstanbul Havalimanı metrosu. İnşallah bittiğinde İstanbul Havalimanımız iki yönden metro ağına bağlanacak, ulaşım kalitesi ve konforu katlanacak. İstanbul’un bir başka uluslararası havalimanı Sabiha Gökçen. Burayı da metro hatlarına entegre ediyoruz” şeklinde ifadeler kullandı.

910 milyar liralık yatırım

Bakan Karaismailoğlu, 18 yıl önce ülkede başlayan yeni ulaşım ve iletişim çağının yenilenme ve dönüşüm süreciyle devam ettiğini belirterek; ana motivasyon kaynaklarının bütünsel kalkınmaya sağlanacak katma değer olacağını söyledi. Karaismailoğlu, “Bakanlığımızın faaliyet alanlarının tümü, Türkiye’nin bütünsel kalkınması için gereken altyapının temel ayaklarını oluşturuyor. 2003 yılından bu yana, ulaşım ve iletişim alanında çok büyük ve önemli projeleri 910,3 milyar TL yatırım yaparak hayata geçirdik” dedi.

“214,7 milyar TL’lik Kamu-Özel İş Birliği projesini başlattık”

Yatırım harcamalarında yüzde 62.1’lik pay ile Karayolu’nun 1.sırada yer aldığını belirten Bakan Karaismailoğlu, “Demiryolunun yatırımlardaki payı 2013 yılında %33 iken, 2020 yılında bu oran %47‘ye çıkartıldı. 2020’de %47 olan demiryolu yatırım payı 2023 yılında %60 olacak” dedi. Alternatif finansman kaynaklarını da değerlendirdiklerini belirten Karaismailoğlu, “Bunun için özel sektörün dinamizmini de harekete geçirdik. Böylece toplam 214,7 milyar TL’lik Kamu-Özel İş Birliği projesini başlattık.” diye konuştu.

Tasarruf sağlandı

“Çevre dostu taşıma modlarına geçişle 10,3 milyon dolar, kamu hizmetlerinin kâğıtsız ortama taşınmasıyla 20 milyon dolar, e-devletin kullanması ile 1,8 milyar dolar zaman tasarrufu sağlandı”

Yatırımların sektörel dağılımını paylaşan Bakan Karaismailoğlu, “Karayoluna 98,9 Milyar dolar, Demiryoluna 29 Milyar dolar, Havayoluna 14,7 Milyar dolar, Denizyoluna 1,7 Milyar dolar ve Haberleşmeye 14,4 Milyar dolar yatırım gerçekleştirildiğini görüyoruz. Bu yatırımların toplam istihdama etkisi de yıllık ortalama 703,3 bin kişi olarak gerçekleşti. Yatırımlarımızda hem beşerî hem de maddi kaynaklarının verimli kullanılması sonucu sadece 2019 yılında 13,4 milyar dolar tasarruf elde ettik” ifadelerini kullandı.

Karaismailoğlu; kısalan yollar, kent içi raylı sistem hatları ve Yüksek Hızlı Tren ile çevre dostu taşıma modlarına geçişle 10,3 milyon dolar değerinde CO2 emisyon tasarrufu, kamu hizmetlerinin kâğıtsız ortama taşınmasıyla 20 milyon $ kâğıt tasarrufu, e-devletin kullanması ile 1,8 milyar $ zaman tasarrufu sağlandığının bilgisini de paylaştı.

“Demiryollarımızı limanlara, havaalanlarına bağlıyoruz”

Demiryollarında yeni bir atılım başlattıklarını kaydeden Bakan Karaismailoğlu, “Demiryollarımızı limanlara, havaalanlarına bağlıyoruz. Projelerimizle sadece doğu-batı hattında değil, Karadeniz ve Akdeniz kıyılarımız arasında demiryolu ulaşımını katkı sağlar bir hale getiriyoruz. Son 18 yılda Demiryollarına toplam 169,2 milyar TL yatırım yaptık. Demiryollarında ilk defa tasarımları millî olan çeken ve çekilen araçları üretmeye başladık. Demiryolunun rekabet gücünü artırmak için lojistik merkezler, yeni iltisak hatları yaptık” açıklamasında bulundu.

RayHaber

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

1453 Engelliler Spor Kulübü’nü desteğe devam edecek