İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • İstanbul ile Kocaeli arasına 64 km’lik 3. otoyol yapılıyor

İstanbul ile Kocaeli arasına 64 km’lik 3. otoyol yapılıyor

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na bağlı Karayolları Genel Müdürlüğü 3. İstanbul Kocaeli Karayolu için hazırladığı ÇED Raporu’nu Çevre ve Şehircilik Bakanlıağı’na sundu. Buna göre İstanbul Tuzla’dan başlayıp Kocaeli Çınardüzü arasında toplam 64 km’lik yeni bir yol yapılıyor. Yolun Kurtköy Kavşağı-Güzeltepe Mevkii arası 6+940.96 km planlanırken kalan 57+291,53 km’lik kısmı Kocaeli İzmit, Körfez, Gebze, Dilovası ve Derince İlçesi’ne bağlı Güzeltepe ve Çınardüzü arasında yer alacak.

Trafiğe çare olması için düşünüldü

3. İstanbul Kocaeli Karayolu Projesi’nin amacı, her geçen gün artan trafik yoğunluğu, sıkışıklığı ve insan sağlığını tehdit eden gürültü ve hava kirlenmesine sebep oluyor. Bu nedenle Karayolları Genel Müdürlüğü mevcut İstanbul-Kocaeli otoyolunun trafik yoğunluğunu azaltmak için harekete geçti. Proje aşamasında ilk etapta eski Ankara Yolu’nun genişletilmesi düşünülse de sıkışan koridorun genişletilmesi, daha modern, konforlu ve güvenli bir yol tercih edilerek güzergâh tamamen değiştirildi ve yeni bir yol yapılmasına karar verildi.

Bölgedeki tüm akslarla irtibatlı olacak

Yapılacak proje aynı zamanda Kuzey Marmara Otoyolu, Adapazarı-İstanbul Kuzey Geçişi, Ankara-İstanbul Demiryolu, Gebze Orhangazi İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi Bağlantı Yolları Dahil) Sincan-Çayırhan-İstanbul Demiryolu gibi projelerle bağlantılı olması da planda yer aldı. Böylece Kuzey Marmara Otoyolu Projesi (İstanbul Boğazı 3. Karayolu Geçişi Dahil) ile birlikte mevcut otoyol ağının geliştirilmesi ve artırılması da projeye eklendi.

Proje konusu karayolu güzergahı

Birinci kısım, Kocaeli’nin İzmit ilçesinden başlayarak, sırasıyla Körfez, Gebze, Dilovası ve Derince ilçesi sınırlarından geçerek 2. kısmı oluşturan İstanbul Tuzla’nın idari sınırlarında sona erecek. Yol yapım çalışmaları ise üç kademeye ayrılacak. 1. kademe 20 km, 2. kademe 20 km ve 3. kademe 24 km uzunlukta olacak. İstanbul-Kocaeli Karayolu’nun güzergâhı boyunca sağından ve solundan 1’er km’lik olmak üzere toplam 2 km genişliğinde bir koridor oluşturulacak ve karayolu bunun içinden akacak.

Güzergahın detayları:

Kocaeli İzmit’te: Tepeköy, Sepetçi, Sekbanlı ve Çayırköy’den geçecek.
Körfez’e bağlı Sevindikli, Karayakuplu ve Kutluca hattan etkilenecek.
Devamında da Kocaeli Gebze’de: Denizli, Akören ve Balçık’tan,
Kocaeli Derince’de: Kayalar mevkii ve Kaşıkçı Köyü’nden,
Dilovası’nda: Tepecik ve Köseler köyü ile
İstanbul Tuzla’daki: Tepeören köylerinden yol alacak.

Neredeyse tamamı Kocaeli’nde

Hat güzergahının yaklaşık 7 km’lik bölümü İstanbul ili sınırları içerisinde, kalan 57 km’lik bölümü Kocaeli sınırlarında kalıyor. Proje alanı devletin hüküm ve tasarrufu altındaki hazine arazileri, tarım alanları, mera alanları, orman alanları ve özel mülkiyetlerden oluştuğu için ek bir kamulaştırma maliyeti en azından şimdilik ortaya çıkmıyor.

Proje sırasında yapılması planlanan sanat yapıları; 2 tünel, 2 viyadük, 2 hidrolik köprü, 1 DDY köprüsü, 4 kavşak köprüsü, 190 menfez, 13 tali yol bağlantısı ve 8 altgeçit şeklinde planlandı. Projenin 22 ayda yapılması ve genel bakış açısıyla 20 yıl kullanımı düşünülüyor. Gerekli bakım çalışmalarıyla faaliyetin ömrünün uzatılması planlanıyor.

3. İstanbul Kocaeli Karayolu için sınırlar ne?

o Proje Hızı: min 50 km/h, max 70, 90, 120 km/h
o Şerit Genişliği: 3,5 m.
o Şerit Sayısı: 2×2
o Dış Banket Genişliği : 2,5 m.
o Oto korkuluk payı: 1 m. (dolguda)
o Refüj banket genişliği: 1,5 m.
o Refüj genişliği: 4 m.
o Minimum dever: % 2,0
o Maksimum dever: % 8
o Minimum yatay kurp yarıçap: 400 m.

3. İstanbul Kocaeli Karayolu nasıl uzanıyor?

  1. Proje güzergâhı İstanbul-Ankara Otoyolu’nun Tuzla Kavşağı’nı geçtikten sonra yapımı devam etmekte olan Kurtköy-Tepeören Kavşağı’ndan başlıyor. İlk 250 m.’de Karayolları 17. Bölge Müdürlüğü Otoyol Proje Başmühendisliği’nin hazırladığı kavşak projesine uyulurken bu alanın yol ve kavşak yapım çalışmaları devam ediyor.
  2. Km=0+250 ile Km=3+500 arasında yerleşim sitelerinden ve sanayi tesislerinden uzaklaşmak amacı ile mevcut yol olan Eski Ankara Asfaltından ayrılarak daha kuzeye çıkılıyor.
  3. Km=3+500 ile Km=4+500 arasında Tepeören’in de kuzeyden geçilerek Atatürk ve Fatih Bulvarları yerleşimin gelişimine olanak verecek şekilde kesiliyor.
  4. Km=4+600 ile Km=9+000 arasında da yine sanayi tesislerine dokunmadan mümkün olduğunca boş araziden geçiliyor. İlk 9 km’de güzergâhın güneyinde Orhanlı ve GOSB yer alıyor.
  5. Km=8+872,848’de Gebze-Şile Yolu kesiliyor.
  6. Km=9+300 ile Km=12+800 arasında da yer yer sanayi tesislerine dokunulmadan geçiliyor.
  7. Güzergâh, Km=12+900’de Gebze-Cumaköy Yolu’nu kesiyor.
  8. Km=13+000 ile Km=20+000 arasında Mollafeneri ve Denizli yerleşkelerinin güneyinden geçiliyor.
  9. Km=20+100 ile Km=33+700 arasında güzergah mevcut yol güzergahına uyuyor.
  10. Km=37+659’da Kutluca Yolu kesiliyor.
  11. Km=40+000’da Sevindikli’nin ve Km=42+000’lerde de Karayakuplu’nun da kuzeyinden geçiliyor.
  12. Km=42+500-Km=60+000 arasında güzergah çok çetin bir araziden geçiyor.
  13. Hat, Km=60+500’de Sekbanlı ve Kabaoğlu yerleşkelerinin doğusundan geçerek Km=63+800’lerde mevcut Kurtuluş Bulvarı’na oturuyor.
  14. Son 200 metrede bu bulvar kullanılıyor ve güzergah Yeni Kandıra Yolu üzerinde yapılan Trompet Kavşak’ta sona eriyor.

Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

İstanbul ile Kocaeli arasına 64 km’lik 3. otoyol yapılıyor