İstanbul 13°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • İstanbul İzmir Otoyolu’yla değeri yükselen ilk 100 bölge

İstanbul İzmir Otoyolu’yla değeri yükselen ilk 100 bölge

Türkiye’de son yıllarda planlanan en büyük kamu projelerinden biri olan 433 km uzunluğa sahip olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu, İstanbul-İzmir arasını 3,5 saate indirecek. Daha projesi konuşulurken geçmesi muhtemel hattaki arazileri parlatan proje, çevresine değer katmaya devam ediyor.

Gebze’den başlayıp Osman Gazi Köprüsü’nden Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa kentlerini takip ederek İzmir’e inen otoyol üzerindeki araziler kimi yerlerde dört katına varan oranlarda değerlenmiş durumda. Şu anda Yalova ve Bursa’nın köylerinde ciddi bir hareketlilik gözlenirken, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun, 2019’da açılmasıyla birlikte Manisa ve İzmir civarındaki arazilerin değer kazanması bekleniyor. Yolun açılmasıyla hat üzerinde alışveriş zonlarının oluşturulması da uzun vadeli beklentiler arasında…

Türkiye’nin mega şehri İstanbul’u İzmir’e bağlayacak olan toplam 433 kilometre uzunluğundaki Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun 2019 yılında tamamlanıp devreye alınması planlanıyor. Ancak tamamlanmasına daha üç yıl olan otoyol, geçtiği bölgeleri şimdiden ihya etmeye başladı. Hat üzerinde yer alan, köyden ilçelere kadar yaklaşık 100 bölgedeki arazilerin bazılarında şimdiye kadar 3-4 kattan fazla değer artışları yaşandı.

Yaptığımız detaylı araştırmaların sonucunda n Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu üzerinde en ciddi artış Yalova Termal bölgesinde görülürken onu Çiftlikköy ve Çınarcık gibi ilçeler izliyor. Bu bölgelerin değer kazanmasında konut ve turizm imarlı arsaların çokluğu etkili olurken özellikle Arap yatırımcıların fiyatların artmasında etkili olduklarına dikkat çekiliyor.

istanbul-izmir-otoyolu1

Türkiye’nin sanayisi gelişmiş bölgeleri ile nüfus yoğunluğunun en yüksek olduğu merkezlerini birbirine bağlayan, toplam geçiş süresi 3,5 saat olması planlanan otoyol, son yılların büyük kamu yatırımlarından biri olarak öne çıktı.

Otoyol projesinin Balıkesir’den İzmir’e kadar olan kesiminde fiyat artışları yaşanırken fiyatlardaki hareketliliğin kuzeydeki arazilerden daha düşük seviyede olduğu gözlemlenmiyor. Bu hatta özellikle tarla vasıflı arazilerin çokluğu ve projenin hala gözle görülür bir hal almaması nedeniyle bölgedeki arazi fiyatları otoyolun kuzey kesimi kadar artmadı. Otoyolun devreye alınması ile birlikte özellikle İzmir girişinin çok değer kazanması bekleniyor.

Köprü çevresi değerlendi

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu güzergahındaki köylerdeki araziler değerlenmeye başlarken dönümü 5 bin lira ile 100 bin lira arasında değişen fiyatlardan arazi satışı yapılıyor. İzmit Körfez geçişini kısaltacak Osman Gazi Köprüsü Gebze’den ziyade Yalova tarafındaki arazileri değerlendirdi. Fiyatlar Yalova’dan uzaklaştıkça düşüyor. Laledere Köyü’nde dönümü 15-20 bin lira arasında değişen arazileri buna örnek gösteriliyor. Orhangazi Ovaakca (İznik Gölü) tarafında da dönümü 10-15 bin liraya arazi bulmak mümkün. Ovaakca Köyü’nün arka kısımlarındaki arazilerin dönümü ise 5-10 bin lira aralığına düşüyor.

Yalova bölgesinde villa ve çiftliklerin yoğun olarak yer aldığı Kadıköy-Kurtköy Subaşı beldesi Çavuşçifliği, Kabaklı, Sultaniye ve Kazımiye köyleri bulunduğu alan bu bölgede arazi fiyatlarının en çok olduğu yerler arasında. Altınova’ya bağlı köyler içerisinde en cazip ve en değerli arazilerin bulunduğu köy ise köprünün ayaklarının kurulacağı Hersek Köyü. İstanbul ile İzmir’i birbirine bağlayacak olan projenin geçeceği Çukurköy, Denizçalı, Kılıçköy ve Kabaklı gibi alanlardaki tarlaların büyük kısmı imara açıldı. Dilovası ve bunun bitişiğinde yer alan Mualimköy’deki sanayi imarlı arsaların metrekare fiyatı 150 ile 200 dolar arasında değişiyor.

İzmir Otoyolu’nun kuzey kısmında ciddi bir hareketlilik görüldüğüne dikkat çeken Altın Emlak Genel Müdürü Hakan Erilkun, Osman Gazi Köprüsü ve Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun etkisiyle özellikle Yalova ve Bursa’nın dağ köylerinin bile değerlendiğini vurguluyor.

Erilkun, “Arsa bazında en yoğun talepler Termal ve Armutlu’da görülüyor. Özellikle Arap müşterilerin yoğun alımları söz konusu olup bu bölgelerin en kıymetli noktalarında metrekare fiyatları 175 lira ile 190 lira aralığında seyrediyor” diyor.

Otoyolun yine geçtiği güzergah üzerinde yer alan İstanbul, Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa gibi illerin çevrelerindeki bölgelerin sanayi ve ekonomisine katkı sağlaması, yeni yatırımları artırması bekleniyor. Bu yolla taşıt işletme giderlerinde yıllık 870 milyon lira tasarruf sağlanacağı hesap ediliyor.

hb82-1

hb83-1

Mayıs sonunda devreye girmişti

Başlangıçta 377 km otoyol ve 44 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 421 km olması planlanan Osman Gazi Köprüsü’nü de içeren Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu, güzergah boyunca karşılaşılan zemin sorunları nedeniyle 384 km otoyol ve 49 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 km olarak revize edilmişti. Proje, Türkiye’nin ulaştırma alanındaki en büyük yatırımlarından biri olarak da dikkat çekiyor.

Projenin can alıcı etabı olan Osman Gazi Köprüsü Ramazan Bayramı öncesi 30 Haziran 2016’da hizmete girdi. Bugüne kadar kamulaştırmalar dahil 12 milyar 911 milyon lira yatırım yapılan projenin toplam maliyetinin 30 milyar lirayı bulması bekleniyor. Projenin ilk etabını oluşturan Osman Gazi Köprüsü’nü de içeren 40 km’lik Altınova-Gemlik bağlantısının mayıs sonunda devreye alınması planlanıyor. Köprünün devreye alınması ile birlikte Bursa, Yalova ve çevresinde hem arazi hem de gayrimenkul hareketliliği yaşanması bekleniyor.

2009’da ihalesi yapılmıştı

İhalesi 9 Nisan 2009’da yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu, (Osman Gazi Köprüsü ve bağlantı yolları dahil) Yap İşlet Devret (YİD) modeli ile Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay Ortak Girişimi tarafından kurulan Otoyol AŞ tarafından yürütülüyor. Projenin 2019 yılında tamamlanması öngörülüyor. Proje kapsamında yer alan Osman Gazi Köprüsü’nün inşaatı Fatih Sultan Mehmet ve Haliç köprülerini de inşa eden, Japon IHI firması tarafından gerçekleştirildi.

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun Gebze-Bursa kesiminde 12 adet, Bursa-Balıkesir-Kırkağaç-Manisa kesiminde 6 adet, Kemalpaşa-İzmir kesiminde ise 2 adet olmak üzere toplam 20 viyadük yer alıyor. Gebze-Bursa arasındaki 7 viyadük tamamlanırken, 13 viyadükte ise çalışmalar sürüyor.

Otoyol üzerinde ise 3 büyük tünel bulunurken, 7 bin 180 metre uzunluğundaki Orhangazi Tüneli’nin elektromekanik işleri tamamlandı. 2 bin 500 metre uzunluğundaki Selçukgazi Tüneli’nin yüzde 95’i a tamamlanmış durumda. 3 bin 210 metre uzunluğundaki Belkahve Tüneli’nde ise elektrik, elektronik ve elektromekanik çalışmaları devam ediyor.

hb81-1

Körfez 6 dakika

Otoyolun İzmir-Turgutlu-Kemalpaşa arasındaki 6,5 kilometrelik yol ise tamamlanarak trafiğe açılmış durumda. İzmit’in Gebze ilçesine bağlı Dilovası ilçesi sınırları içindeki Dil İskelesi ile Yalova’nın Altınova ilçesine bağlı Hersek Burnu arasında yer alan Osman Gazi Köprüsü’nün orta açıklığı 1.550, genişliği 35,93 ve toplam uzunluğu ise 2.682 metre. Asma köprü, uzunluk açısından dünyada dördüncü sırada yer alırken, üzerinde 113 adet tabliye yer alıyor. Köprü ve otoyol projesi tamamlandığında İstanbul-İzmir arası 140 km kısalacak ve 8-10 saat süren ulaşım süresi de 3,5-4 saate inecek. İstanbul-Bursa ulaşımı 2,5-3 saatten 1 saate inecek. Şu anda mevcut yolu kullanarak körfezi otomobille 1 saat 20 dakikada, feribot ile geçiş 45 dakikada geçmek mümkün. Osman Gazi Köprüsü ile bu süre 6 dakikaya inecek.

Gebze-Orhangazi-Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu’nun tamamlanmasıyla Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara Otoyolu, İzmir-Aydın Otoyolu ile birleştirilip Marmara Bölgesi, Ege Bölgesi’ne otoyol ağıyla bağlanıp bir ring hat oluşturulacak. Proje sayesinde, Anadolu’ya açılan Gebze- İzmit aksının trafik yükü yüzde 30 oranında azaltması bekleniyor.

istanbul-izmir-otoyolu2

Üç faz olarak planlandı

Toplam üç fazda planlanan projenin ilk fazı, açılışı yapılan Osman Gazi Köprüsü ve bağlantı yolları, ikinci fazı Bursa Otoyolu bağlantısı (2017 yılı ilk çeyrek), üçüncü fazı ise, Bursa İzmir arası Otoyol yapımı (2019 yılı) kısmını kapsıyor.

Henüz otoyol inşaatı tamamlanmasa da, gelecekteki değişim umuduyla otoyolun geçtiği, özellikle inşaatın başladığı bölgelerdeki arazilerde ciddi fiyat artışları yaşandı. Bu fiyat artışlarındaki en büyük beklenti, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun Türkiye’nin nüfus yoğunluğu açısından en üst sıralarda yer alan iki şehrini, yine en yüksek nüfus yoğunluğuna sahip bölgelerden geçerek bağlaması.

Dolayısıyla otoyolun yüksek sirkülasyon ve ciddi bir nüfus için önemli bir ulaşım kolaylığı sağlayacağı görülüyor. Ayrıca, bölgede tarla sahibi olan kişilerde, otoyolun tamamlanması sonrasında yüksek sirkülasyona ve pazarlara yakınlığın endüstriyel olarak değerlendirilmesi amacıyla yeni imar planlarının yapılacağı konusunda bir beklenti hakim.

En yüksek artış kuzeyde

Proje kapsamında yer alan Osman Gazi Köprüsü’nün inşaatının başlaması ile birlikte, köprünün kuzeyinde yer alan Gebze, Dilovası gibi ilçelerde değer artışları yaşanmaya başladı. Gebze-Dilovası bu süreçte en ciddi artışı yaşayan ilçe olurken, son dört yılda ilçede yüzde 100’ün üzerinde artışlar yaşandı. Bölgenin zaten Türkiye’nin en yüksek fiyatlı sanayi arsalarını barındırması değer artış yüzdesini diğer bölgelere göre daha düşük seviyelerde olmasını beraberinde getirdi.

TSKB Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Makbule Yönel Maya, otoyolu oluşturan bölümlerin açılış tarihi ile bağlantılı bir şekilde, gayrimenkul bazında yüzdesel olarak en yüksek fiyat artışlarının açılışın gerçekleştiği veya yakın zaman sonra gerçekleşeceği bölgelerde yaşandığına dikkat çekiyor.
Bu duruma paralel olarak en önemli fiyat artışları Yalova-Bursa illerinde gerçekleşti. Yalova’ya bağlı Altınova ve Çiftlikköy ilçelerinde son beş yılda özellikle tarla vasıflı gayrimenkullerde fiyat artışı 3-4 kat seviyelerinde gerçekleşti. Bursa’nın kuzeyinde yer alan Orhangazi, Gemlik ve Osmangazi ilçelerinde ise bu oran 2-3 kat seviyesinde oldu. Bursa’nın güneyinde yer alan Nilüfer ve Karacabey ilçelerinde ise aynı dönemdeki artışlar daha düşük düzeylerde seyretti.

Körfez Geçiş Köprüsü ve Otoyol Projesi ile değerine değer katan bölgelerden biri de Kocaeli. Kocaeli Emlakçılar Derneği Başkanı Alpay Hacıoğlu, kentte yeni imar alanlarının olmaması nedeniyle yaşanan arsa sıkıntısının devam ettiğini, kısıtlı arsa stokunun fiyatları yükselttiğini söylüyor.
Hacıoğlu, Körfez Geçiş Köprüsü’nün bölge için çok önemli bir proje olduğunu, otoyol projesi ile de bölgenin değerlenmeye devam edeceğini vurguluyor.

Balıkesir az etkilendi

Yalova ve Bursa ile kıyaslayınca Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun çok daha düşük oranlarda fiyatlandığı bir il de Balıkesir oldu.

Maya, otoyol inşaatının daha düşük seviyelerde olması nedeni ile artışın diğer illere göre kısıtlı oranlarda yaşandığı ilde son beş yılda yüzde 100’ün üzerinde artış olduğunu vurguluyor.

Balıkesir ilinde özellikle Susurluk ve çevresi en çok talep edilen bölge olarak ön plana çıkıyor. İzmir-İstanbul Otoyolu’nda çalışmalarının sürdüğü Bornova viyadüğü ve Kemalpaşa Bağlantı Yolu bölgesindeki Pınarbaşı, Doğanlar ve Yunus Emre mahallesi mevkilerinde gayrimenkul fiyatlarında yüzde 25 oranında arttı. Ancak projenin tamamlanması sonrasında fiyatların daha da artması bekleniyor.

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun Manisa ayağının Şehzadeler, Soma, Kırkağaç ve Turgutlu ilçelerinin yakınlarından geçmesi nedeniyle bu bölgelerde arsa ve arazi fiyatlarında önemli oranlarda artış bekleniyor. Soma- Kırkağaç bölgesinde tarla vasıflı arazilerin metrekare satış fiyatları son iki yılda ortalama iki kat arttı.
bornova1

Yeni Bornova öne çıkıyor

Otoyol çalışmasının özellikle İzmir’in Yeni Bornova olarak adlandırılan Çamdibi- Altındağ bölgesinde ciddi bir talep yaratması bekleniyor. Otoyol aracılığıyla İzmir’e gelenleri ilk karşılayan bölge, aynı zamanda arsa ve satış fiyatları nedeniyle de İzmir’in gelişmeye en uygun bölgesi olarak değerlendiriliyor. Bu bölgelerde projenin açıklandığı 2013 yılından bu yana arsa değerleri ortalama olarak iki kat artış gösterdi.

bornova

Proje nedeniyle emlak sektöründe Bornova ilçesi ile beraber doğrudan etkilenmesi beklenen bir diğer bölge Kemalpaşa ilçesi. Kemalpaşa OSB’nin kuzeyinden devam eden otoyol, en başta Kemalpaşa OSB olmak üzere, Sütçüler ve Kemalpaşa ilçe merkezlerinde gayrimenkul fiyatlarında son üç yılda yıllık ortalama yüzde 30-40 oranında artış gözlendi. Otoyola yakın bölgelerde arazi fiyatları ise son üç yıldan bu yana ortalama iki kat artış gösterdi.

Birinci ile 3.’nün arası karayoluyla 3.5 saate inecek

İstanbul ve İzmir arasındaki uzaklığın otoyol projesi ile birlikte 7 saatten 3,5 saate inmesinin iki şehir içinde büyük bir şans olacağı vurgulanıyor.

Son yıllarda büyük yatırımlar alan İzmir’in özellikle konut sektörünün yeni cazibe merkezi olma yolunda ilerlediklerini vurgulayan İzmir Emlakçılar Odası Başkanı Mesut Güleroğlu, “Otoyol projesi ile İstanbul, Bursa, Manisa, İzmir gibi dört büyük kent birbirine daha da yakınlaşacak. İstanbul’dan yola çıkan birisi 3,5 saat sonra İzmir’de olabilecek. Körfezi geçmek 6 dakikaya inecek. Böylece hem zamandan hem yakıttan tasarruf edilebilecek” diyor.

İklimi, konumu ve güzellikleri ile İzmir’in yerleşim bakımından otoyol projesi ile daha çok talep göreceğini belirten Güleroğlu, bu nedenle bölgedeki arazilerin şimdiden değerlenmeye başladığını ve gelecekte de değerlenmeye devam edeceğini vurguluyor.

İzmir Çevre Yolu üzerindeki Anadolu Lisesi Kavşağı’ndan başlayan İzmir-İstanbul Otoyolu’nun, İzmir Limanı’nın yanı sıra Çandarlı’da inşa edilmeye başlanan liman ile Marmara Bölgesi’ndeki limanlarla bağlantısı sağlanacak. İzmir ve çevresindeki Çeşme, Foça, Dikili, Bergama gibi turizm merkezlerinin potansiyelini 12 aya çıkarması beklenen otoyol projesinin, tarih ve kültür turizmine yönelik ziyaretçi sayısını da artıracağı öngörülüyor.

osmangazi-kop

Yerli yatırımcı ilgisi

Özellikle 2015 yılında bölgede yerli yatırımcıların arazi alımlara yaptıkları da vurgulanıyor. Körfez sermayesinin de özellikle Yalova ve Bursa illerine yatırım yaptığı da biliniyor.

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun henüz belirli bölümleri tamamlanırken en yüksek fiyat artışları da inşaatın tamamlandığı bu bölgelerde gerçekleştiği görülüyor. İnşaatın devam ettiği bölgelerde ise artışın, inşaatın tamamlanacağı tarihe kadar devam etmesi bekleniyor.

2019 yılında inşaatın tamamlanmasıyla, otoyol bölgesinde yeni imar planları yapılıp yeni yerleşimlerin oluşması bekleniyor.

Bu beklenti otoyol hattındaki arazilerin değerlenmesinde temel faktör olarak gösteriliyor.

870 milyon TL tasarruf edilecek

İzmit Körfez geçişiyle bağlantılı olarak, Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu yılda 870 milyon lira tasarruf sağlayacak. İstanbul-İzmit ve İzmit-Yalova güzergahındaki sanayi kuruluşlarının lojistikle ilgili sıkıntılarının aşılmasında etkili olacak. Projenin Körfez’in İzmit-Yalova aksında sosyal gelişmeyi gündeme getirmesiyle birlikte sanayileşme ve istihdamda buna paralel bir artış olması ve Karamürsel-Yalova-Orhangazi aksında, sanayi ve konut alanlarında önemli büyüme olması bekleniyor.

İzmit Körfez Geçiş köprüsü ve Otoyol projesi ile bölgede fiyatlarda büyük bir artış yaşandığına dikkat çeken Bursa Emlak Müşavirleri Odası Başkanı Erdal Çelebi, kentte arsa ve arazi fiyatlarının tavan yaptığını söylüyor.

Proje güzergahında yer alan Bursa, Kocaeli ve İzmir arasındaki tüm akslarda önemli bir fiyat artışı olduğunu vurgulayan Çelebi, “Sanayi alanlarının bu bölgede olması ve kentlerin batı yönlü gelişimini de göz önüne alırsak bu fiyat artışları doğal karşılanmalı. Özellikle köprünün açılması ve otoyolun devreye girmesi ile fiyatlarda yeni bir artış yaşanacaktır” diyor.

Ortak planlama yapılmalı

İzmir Otoyolu ve Osman Gazi Köprüsü’nün Yalova’nın İstanbul, Kocaeli ve Bursa ile bütünleşmesini sağlaması bekleniyor. Eva Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Cansel Turgut Yazıcı, Osman Gazi Köprüsü ile kara ulaşımının yanı sıra bölge limanların, marinaların ticaretteki etkinliği de önemli ölçüde artacağını, bu nedenle Yalova, İstanbul, Kocaeli ve Bursa illerinin üst ölçekte ortak planlama yapmaları gerektiğini vurguluyor.

istanbul-izmir-otoyolu3

“Araziler değerlenip turizm hareketlenecek”

MAKBULE YÖNEL MAYA (TSKB GAYRİMENKUL DEĞERLEME GM):

“İstanbul-İzmir arasındaki mesafeyi 3,5 saate düşürecek olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu,’nun tamamlanmasıyla birlikte otoyol hattında yaşanan arazi değerlenmesi artacaktır. Değerlenmenin daha çok Osman Gazi Köprüsü çevresinde ve İzmir girişinde olduğu görülüyor. Otoyolun açılması ile birlikte Çeşme, Bodrum’un ulaşımının kolaylaşması gayrimenkulle birlikte turizm hareketliliğini de getirecektir.”

“Fiyat artışı sürecek”

CANSEL TURGUT YAZICI (EVA GAYRİMENKUL DEĞERLEME GM):

“Körfez geçişiyle bölgede çok ciddi artışlar oldu. Projenin kullanıma geçmesiyle gayrimenkul fiyatları ulaşıma kolaylığına ve özelliklerine göre orta vadede yüzde 20-30 bandında yukarı yönlü harekete geçecektir. İzmir’e kadar olan bağlantı yolu ancak 2019’da tamamlanacak. Bu güzergahtaki artış bu günkü kadar olmasa da devam edecektir. Artıştan özellikle bağlantı yolları giriş çıkışına yakın arsalar yararlanacaktır.”

“Yeni alışveriş alanları oluşacaktır”

AVİ ALKAŞ (JLL TÜRKİYE ÜLKE BAŞKANI)

“İstanbul-İzmir arasında otoyol ulaşımının 3,5 saate inecek olması otoyol üzerindeki bölgelerin değerlenmesini sağlıyor. Önümüzdeki dönemde otoyolun geçtiği noktalara ciddi ekonomik hareketlilik getirmesini bekliyoruz. Yeni alışveriş konaklama merkezleri bakımından yol üzerinde yeni alışveriş alanları oluşacaktır. İzmir’in giriş kısmında bu konuda ciddi bir hareketlilik görülmesini bekliyorum.”

“İzmir daha çok talep görecek”

MUSTAFA BAYGAN (ERA GAYRİMENKUL TÜRKİYE KOORDİNATÖRÜ):

“Otoyol projesi ile dört büyük kent birbirine daha da yakınlaşacak. İstanbul’dan yola çıkan birisi 3.5 saat sonra İzmir’de olabilecek. Diğer yandan baktığınızda körfezi geçmek 6 dakika sürecek. Artık en değerli hazine olan ‘zaman’ böylece tasarruflu bir şekilde kullanılmış olacak. İklimi, konumu ve düzenli yerleşimi ile birçok vatandaşın göç ettiği kentlerin başında gelen İzmir, otoyol projesi ile daha da çok talep görecektir. Körfez Köprüsü, Çeşme Bodrum ve benzeri yerlerin de fiyatlarının artmasına yol açacaktır.”

“KONUT FİYATLARI DA ARTTI”

Hakan Erilkun (Altın Emlak GM):

“İstanbul İzmir arasını 3,5 saate indirecek çalışmanın en önemli bölümü Osman Gazi Köprüsü. Bu projenin hayata geçirilmesi öncelikle Karamürsel, Dilovası, Körfez ve Gebze’yi bambaşka bir çehreye kavuşturacak. Çünkü Gebze’yi Ovaakça Kavşağı yoluyla Bursa Çevreyoluna ve oradan da Balıkesir’e bağlayacak. Böylece Gebze ve Dilovası özellikle sanayi yatırımlarının en ideal çekim merkezi olacak. Belirtilen çevre yoluyla Manisa ve İzmir bağlantıları çok daha kolay olacağı için Yalova- Karamürsel ve Körfez hattında konut fiyatları şimdiden yüzde 25’i aşan oranda arttı.”

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

İstanbul İzmir Otoyolu’yla değeri yükselen ilk 100 bölge

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.