İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

İstanbul trafiğini Çemberler Sistemi kurtaracak

Türk Mimarlar ve Şehir Plancıları Odaları Üyesi, Amerikan Mimarlar Enstitüsü Üyesi, Britanya Kraliyet Mimarlar Enstitüsü Üyesi Uluslararası Mimarlık Akademisi Üyesi ve Bölge Başkanı olan Profesör Dr. Ahmet Vefik Alp, İstanbul trafiğine çözüm üretmek için yılladır çaba gösterir. Projeler yapar, çizer, tanıtır, anlatır…

İstanbul Boğaziçi’nde yapılacak olan üçlü tüp projesinin kendine ait olduğunu belirten Prof. Alp, fikrini uyguladığı için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a teşekkür ettiği yazısında şunlara değiniyor…

“Cumhurbaşkanı Boğaziçi’ne Üçlü Tüp Projemi de müjdeledi…!”

İstanbul ulaşımının her geçen gün daha vahim bir tablo çizmesinin bir nedeni de ana ulaşım akslarının doğu-batı yönünde doğrusal olması, şehri çemberleyen dairesel raylı ve lastik tekerlekli sistemlerin kurulamamış olmasıdır.

Bu nedenle ‘Çemberler Sistemi’ni İstanbul için hazırladım.

Boğaziçi’nin güneyinde metro ve lastik tekerlekli araçlar için MHP İstanbul adayı iken hazırladığım ve ikiye ayrılarak uygulanan Marmaray ve Avrasya Tüp projelerine 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nün civarına yapılacak çok amaçlı Üçlü Sualtı Tüp projem de eklenirse hem köprüler bakım, tamir, deprem, kaza, savaş koşulları için yedeklenmiş, hem de İstanbul’a raylı ve lastik tekerlekli araçlar için Çemberler Sistemi’nin iki ayağı olan Çemberyol ve Çemberray kurulmuş olur. Marmara Denizi üzerinde planladığım, çok defa yayınlanan transit TransMar Yüzer Viadük projem ile de Çemberler Sistemi tamamlanmış olur.

Ekonomik kriz izin verirse Çemberyol + Çemberray + TransMar’dan oluşan Çemberler Sistemi ile İstanbul trafiğini çözerim…

Çemberlerin açılımı

1. Marmaray ve Üçlü Tüp’ü kullanarak metro için kenti kuşaklayan bir çember oluşturalım: ‘Çemberray
2. Avrasya Tüp Geçişi ve Üçlü Tüp’ü kullanarak araçların da İstanbul’u kesintisiz çemberlemesini sağlayalım: ‘Çemberyol
3. Marmara Denizi üzerinden giden Yüzer Viadük ile de kent merkezine girmesi gerekmeyen trafiği dış çembere alalım. ‘TransMar

Bu sistemin ayaklarından iki tüp geçiş projem tamamlandı. Çevre ve doğaya duyarlı Marmara Denizi üzerinden OtoRay Yüzer Geçiş ‘TransMar’ projem yerine hükümetimiz kuzeyden 3. Köprü’yü tercih etti.

Eksik kalan Üçlü Tüp Geçiş Projesi’ni de 1999’larda ‘Altın Üçgen’, sonraları ‘YüzerTüp’ adı altında açıklamıştım.
19 yıl sonra Cumhurbaşkanı bu projeyi müjdelediler.

Hayırlı olsun….

Böylece, ‘İstanbul Çemberler Sistemi’nin parçalarının tamamlanması için Sabiha Gökçen-Yeşilköy Yüzer Viyadük TransMar’ı da bekleyeceğiz.

Bendeniz bu projeleri hazırlayalı 20 yıl olacak…

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

İstanbul trafiğini Çemberler Sistemi kurtaracak