İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisi, Büyükkçekmece – Esenyurt – Avcılar – Küçükçekmece – Bahçelievler -Bayrampaşa – Kağıthane Karayolu Tünelleri ve Sarıyer Kilyos Karayolu Tüneli Projesine ilişkin 1/5000 ve 1/1000 ölçekli plan teklifini oy çokluğuyla kabul etti. DHA’dan Ezgi Çapa’nın haberine göre, oylamada CHP’li meclis üyeleri İstanbul’un trafik sorunun karayolu ve lastik tekerlekli araçlara yönelik çözümlerle sonlandırılamayacağını belirterek red oyu kullandı. CHP grubu, aynı hatta metro sistemi yapılması gerektiğini savundu.
CHP’nin eleştirilerine yanıt veren AK Parti Meclis üyesi Ulaşım ve Trafik Komisyonu Başkanı Mahmut Yeter ise Büyükkçekmece – Esenyurt – Avcılar – Küçükçekmece – Bahçelievler -Bayrampaşa – Kağıthane Karayolu Tünelleri’nden günde 300 bin aracın geçmesinin beklendiğini belirterek bu hatta zaten 2 tane metro hattının bulunduğunu hatırlattı.
23 kilometre uzunluğunda olması planlanan ve 2.5 milyar liraya mal olması öngörülen Büyükkçekmece – Esenyurt – Avcılar – Küçükçekmece – Bahçelievler -Bayrampaşa – Kağıthane Karayolu Tünelleri E-5 ve E-6 karayollarını bağlayarak İstanbul trafiğinin rahatlamasını sağlayacak. 6 kilometre olması planlanan Sarıyer Kilyos Karayolu Tüneli ise Sarıyer trafiğine çözüm olacak.
İstanbul’a 7 yeni tünel geliyor