İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • İstanbul'da gelişen akslar Dilovası’ndan Edirne’ye kadar uzuyor

İstanbul'da gelişen akslar Dilovası’ndan Edirne’ye kadar uzuyor

İnşaat sektörünün hammaddesi olan arsa bulmanın her geçen gün daha da zorlaştığı günümüzde şirketler, değerleme uzmanları ve emlak danışmanları, İstanbul’da farklı bölgeleri işaret ediyor. Kurtköy’de 4 yıl içinde 5 proje geliştiren ve bölgede iyi bir yer edinen Erguvan İnşaat, rotasını Akfırat’a çevirdi. Genel Müdür Emre Maraşlı, fikrini soranlara “Akfırat’a yatırım yapın” diyor.

Yatırımcı için son demler

Yatırımcının tercihini Akfırat’tan yana kullanması gerektiğini belirten Maraşlı, “Kurtköy’ün arsa potansiyeli sona erdi. Geleceğini önümüzdeki 10 yıl parlak görüyorum. Herkese oradan gönül rahatlığıyla yatırım yapmalarını tavsiye edebilirim. Niteliğini bildiğimiz için biz de arsa arayışlarına hız verdik” şeklinde konuştu. 

Dilovası İstanbul’dan sayılıyor

Kurtköy’de konut imarlı sadece 5 arsa bulunduğuna dikkat çeken Maraşlı, açısını biraz daha genişleterek Dilovası’nı İstanbul’un yerleşim hinterlandına dahil etti. Her ne kadar resmiyette Gebze ve Dilovası, Kocaeli sınırlarında görünse de tünele kadar olan kısmın İstanbul olduğunu ileri süren Maraşlı, “Gebze OSB’deki şirket sahipleri ve fabrika müdürleri 18 dakikada ulaştıkları Kurtköy’de ikamet ediyorlar. O bölgelerde arsa fiyatları nispeten daha uygun” dedi. 

Çılgın projeler Arnavutköy’de var olacak

Hükümetin mega projelerine ev sahipliği yapan Küçükçekmece, Büyükçekmece ve Arnavutköy’ün Karadeniz’e kadar olan kısımları yeni gelişim bölgelerini oluşturuyor. Bölgenin gözden kaçırılmamasını tavsiye eden Altın Emlak Genel Müdürü Hakan Erilkun Kayabaşı, Arnavutköy ve Hadımköy üçgenine dikkat çekti. Son derece riskli, kaygan ve belirsiz bir arsa profilinin hüküm sürdüğünü söyleyen Erilkun, “Talebin çokluğu piyasayı kirletiyor. Market ve manav bile arsa spekülatörü olmuş. Buna rağmen Arnavutköy'deki Sazlıdere, Tayakadın ve Haraçcı Köyleri yatırımcının gözünde cazibesini yitirmedi.” şeklinde konuştu.

Bahçeşehir’in yeni markalı konutlarla çıkışını sürdüreceğini söyleyen Erilkun, “Zaten markalı konut projelerinin varlığı, herkesin bildiği bir gerçek. Haramidere’deki Mercedes Fabrikası, yakında taşınacak. Yollar genişletiliyor. Emlak Konut GYO, bölgeye dev bir park kazandırıyor. Sosyal hayat zenginleşiyor” diye konuştu.

Aydos’a doğru bir genişleme mevcut

“İstanbul’un gelişen aksları” dosyasında fikrini aldığımız üçüncü kurum, Galata Değerleme oldu. Konuya değişik bir açıdan bakan Genel Müdür Özgür Nehir,  Anadolu yakasında Aydos’un etrafına doğru bir ilerleme olduğunu kaydetti. Yeni projelere denk gelindiğini belirten Nehir, “Muallim Köy ve Pelitli, Anadolu yakasının fiziki sınırlarını oluşturuyor. Devamında sanayi bölgeleri yer alıyor. Onun için doğuya doğru genişleme sorunu var. Bir müddet sonra sanayi alanlarına dayanacaksınız. İster istemez kuzeye doğru ilerlenecek. Bir de İstanbullu için su kenarı, her daim kıymetlidir. Onun sahil bandında Tuzla’nın devamı Kocaeli’ye doğru daha hızlı yürüyor. Şehir, Avrupa yakasında Karadeniz’deki su kenarından Silivri’ye, hatta Bulgaristan sınırına kadar uzanabilir” dedi. 

Şehrin şeklini üst irade belirler

Konuyu, biraz da çekim merkezi olmakla yakından ilintili bulan Galata Değerleme Genel Müdür Yardımcısı Volkan Yedikardaşlar, örnek olarak Kurtköy’ün gelişimini gösterdi. Havaalanının bölgeyi geliştirdiğini ileri süren Yedikardaşlar, “Her şey yerel yönetimlerin gelişim belirlemesi ve kararlarıyla ilgili. Şimdi, Bakırköy’de havaalanına yakın noktalara ofis yapsanız satarsınız; ama havaalanı gittiğinde bölgenin o kadar ilgi göreceğini zannetmiyorum” dedi. 

Çekmeköy değerini bulamadı

İstanbul’da, değerini bulamayan bir bölge olarak Çekmeköy’ü işaret eden Yedikardaşlar, “Burası, merkezden uzak bir kent olacaktı ama arzu edilen talebi görmedi. Ulaşım en önemli etken. Plansız büyüdüğü ve toplu ulaşıma uzak olduğu için talep görmediği fikrindeyim. Kartal’da 5 bin liradan çıkan bir fiyat 4 bin 500 liraya satılıyor; ama Çekmeköy’de satılamıyor. Kurtköy, havalimanına yakınlığından gelişti. Ümraniye, 1.5 milyon nüfusu ile tek parçaydı. Lokasyon itibariyle 5 ilçeye ayrılmasına rağmen halen ilgi görüyor” şeklinde konuştu.

Markanın gücüne inanın

Markanın gücüne de dikkat çeken Yedikardaşlar, “Şirketin gücü çok önemli. Markalı üretici, bir yerden geçtiğinde orasını abâd eder. İş GYO, Kasaba projesini ormanın içine yaptı ve ilgi gördü. Şu an yeni etapların görüşmeleri yapılıyormuş. Şile’nin en uzak noktasında bile yapılsa hepsini satardı” diyerek sözlerini noktaladı.

Hüseyin Belibağlı/Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

İstanbul'da gelişen akslar Dilovası’ndan Edirne’ye kadar uzuyor