İstanbul 13°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

İzmir Körfez Geçişi projesinin detayları netleşti

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından hayata geçirilmesi planlanan İzmir Körfez Geçişi (Otoyol ve Raylı Sistem Dahil) projesi ile ilgili olarak hazırlanan Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Raporu, nihai olarak kabul edilerek halkın görüşüne açıldı. Böylece detayları da netleşmiş olan projenin yatırım değeri 3 milyar 520 milyon TL olarak açıklandı.

İzmir’in Çiğli, Karşıyaka, Narlıdere ve Balçova ilçeleri sınırları içinde gerçekleştirilmesi planlanan İzmir Körfez Geçişi Projesi’nin Etüt ve Proje Danışmanlık Hizmeti alımı 2012 yılında ihale edilmiş, bu konudaki çalışmalar aynı yılın kasım ayında başlamıştı.

Şehir içi trafiği rahatlayacak

Tamamlandığında İzmir’in şehir içi trafiğini önemli ölçüde rahatlatması planlanan proje, İzmir Körfezi’nin her iki yakasında yaşayanların kuzey ve güneydeki il ve ilçelere ulaşım sürelerini kısalacak. Proje ile her iki yakanın birbirine bağlanması ve böylece otoyola çevre yolu kimliği kazandırılması ve Körfez geçişinin kısaltılması amaçlanıyor. Proje ile İzmir Körfezi’nin özel bir köprü ile geçilmesi, köprü bitiminde denizde oluşturulacak yapay bir ada ve buradan gemilerin geçişine olanak sağlaması amacıyla batırma tüp tünel ile karşıya geçilmesi planlanıyor.

12,6 kilometre otoyol, 16,4 kilometre raylı sistem

Proje kapsamında toplam 12,6 kilometre otoyol güzergâhı ve 16,4 kilometre raylı sistem yapılacak. Otoyol güzergâhının deniz kesiminde yer alacak Körfez Köprüsü ise 4,2 kilometre olacak. Projede yapılacak batırma tüp tünel, 1,9 kilometre, bu iki yapıyı birbirine bağlayan yaklaşık yapay ada ise 880 metre uzunluğunda, en geniş yerinde 740 metre, en dar yerinde ise 120 metre eninde tasarlandı.

İki ayrı şantiye kurulacak

Projenin başlangıç noktası olan Sasalı Kavşağında ve bitiş noktası olan Narlıdere’de birer adet olmak üzere iki adet şantiye kurulacak. Her bir şantiyede 150 personel olmak üzere toplam 300 personelin çalışması öngörülüyor. Projenin işletmeye açılmasının ardından, otoyol işletmesinde bakım, onarım ve işletme aşamasında kuzey ve güney karada 10, yapay adada 20 olmak üzere toplamda 30 personelin çalışması planlanıyor.

Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

İzmir Körfez Geçişi projesinin detayları netleşti

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.