Karayolları Genel Müdürlüğü Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu üzerinde yer alan İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yollarına ekleme yapıyor. Yolun 33+749 km.lik Bursa Ovaakça-Konaklı kesiminin yapımına başlanıyor. Proje bedeli 18 milyar 514 milyon 449 bin 410 TL olarak hesaplandı.
33 km.lik Ovaakça-Konaklı kesimi Bursa’nın Osmangazi, Mudanya ve Nilüfer ilçelerinden geçiyor. Dolayısıyla bu noktadan hareketle KGM; Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun Bursa kuzey gişelerinin batısından başlayarak, İzmir istikametine doğru ilerleyen, Bursa Kuzey Çevre Yolu’nun kuzeyinden ve ona paralel olacak şekilde ilerleyerek Bursa-Mudanya Devlet Yolu’nu geçip yine Gebze – Orhangazi-İzmir Otoyolu’na bağlanacak olan “Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil) Ovaakça-Konaklı Kesimi” projesini hayata geçiriyor.
Km:0+000-Km:33+749 arasında tesis edilecek olan yolun toplam uzunluğu 33 bin 749 metre olacak. 2X4 şerit olarak yapılması planlanan otoyolda proje hızı 140 km/saat olacak.
Km:0+000-Km:11+100 arasında (~11,1 km) Osmangazi İlçesi’nden,
Km:11+100-Km:29+000 arasında (~17,9 km) Mudanya İlçesi’nden,
Km:29+000-Km:33+749 arasında (~4,7 km) Nilüfer İlçesi’nden geçecek.
Proje kapsamında 2 adet bağlantı yolu yapılacak olup, bağlantı yollarının toplam uzunlukları 4 bin 899 metreyi bulacak. Bu bağlantı yollarından ilki Bursa Çevre Yolu’ndaki Görükle Kavşağı ile bağlantı sağlanması amacıyla tesis edilecek olup, uzunluğu 3 bin 130 metre olacak. Diğeri ise Bursa- Mudanya yolu ile kesişen güzergahın Mudanya bağlantısı sağlamak için tasarlanmış olup, uzunluğu 1.769 m olacak. Bağlantı yolları 2×2 şeritli olarak projelendirilmiş olup, proje hızı 110 km/saat olacak.
6 tane kavşak (güzergah üzerinde 4 adet, bağlantı yollarının sonunda 2 adet),
3 tane tünel,
19 tane altgeçit,
16 tane üst geçit,
11 tane viyadük,
projelendirildi.
Proje güzergahının Km:26+000’da bir adet hizmet tesisi konumlanacak.
Güzergahın proje ve etüt işlerinin 2 yıl, inşaat faaliyetlerinin de yaklaşık 3 yılda tamamlanması öngörülüyor. Bu süre içerisinde 3 adet şantiye tesisi kurulacak olup, her bir şantiyede ortalama 50 kişiden toplam 150 kişinin istihdam edilmesi planlandı. İşletme aşamasında ise 20 personelin çalışması öngörüldü.
Ayrıca proje başında eksenin Bursa-Yalova Yolu ile kesiştiği kısımda Bursa Kuzey Kavşak’ı planlanmamış olup, bu kesimde yalnızca İstanbul yönünden gelenlerin mevcut çevre yoluna ve mevcut çevre yolundan gelip İstanbul yönüne gidenler için ve projelendirilen güzergahın İzmir yönünden gelenlerin Bursa’ya, Bursa yönünde gelenlerin de İzmir yönüne bağlantısı için bağlantı kolları projelendirildi.
Güzergah Km:1+330-Km:1+415 arasındaki kesimde yüksek gerilim hatları ile kesişiyor. Kesişme bölgesinde düşey hat mevcut araziden yaklaşık 10 m yukarıda dolguda geçiyor.
Emlaknews.com.tr
Şua İnşaat Kartal’da Elite İstanbul projesine başlıyor