Gerçekleştirdikleri çalışmalarla İzmir’e değer kazandıran ve farklı projeleriyle öne çıkan Ci Group Yönetim Kurulu Başkanı Cihan Aktaş Diva dergisinin röportaj sorularımızı yanıtladı…
İşte o röportaj:
İnşaat sektörünün en çok aranan firmalarından birinin yönetim kurulu başkanısınız. Bize Allways Yapı aracılığıyla imza attığınız projelerden bahsedebilir misiniz?
Kendi markamızla yola çıktığımız Allways Projesi 1. Etap… İzmir Katip Çelebi Üniversitenin tam karşısında olan projemizin yer aldığı bölge, aynı zamanda 2. Ana Jet Üssü ve Çiğli Organize Sanayi Bölgesine olan konumu ile de oldukça önemli bir noktada. Proje 1+0, 1+1 ve 2+1 dairelerden oluşmakta. Kapalı havuz, spor salonu, sauna, çalışma ve misafir odaları gibi hizmetlerin yer aldığı projemizde ücretsiz misafir odaları ve ücretsiz internet hizmeti de yer alacak. Yaklaşık 50 milyon TL yatırım yaptığımız bu proje, büyük analizlerle başlayıp doğru hamlelerle ilerledi. Arsanın kendi arsamız olması da bu projenin dikkat çeken en önemli unsurlarından biri. En önemli farkımız ise hızlı ve kaliteli inşaat yapmamız oldu. 9 ay içinde 147 daire ve 9 dükkan ile projeyi tamamlıyoruz. Diğer projelerden farklı olarak Allways projelerinde; büyük zincir markalar ve İzmirli lokal markalardan oluşan çarşı olacak. Bunu 2. projemizde de hayata geçirdik, devamı da gelecek…
Allways projesine yeni yatırımlarla devam edeceğinizi belirtmişsiniz. Bilgi verebilir misiniz?
2018 – 2019 yılı içerisinde kendi arsalarımız olan Allways Yapı Çiğli Projesi 2. Etap’la beraber Mavişehir ve Bornova’da farklı yatırımlar gerçekleştireceğiz. Türkiye’de İnşaat sektörü hızla gelişerek dünya devleriyle rekabet edecek hale geliyor.
Bu duruma rağmen Allways İnşaat, sektörün en başanlı firmaları arasında yer alıyor. Başarınızın sırrı nedir?
Öncelikle biz Ci Group olarak inşaat sektörü de dahil, yurt içi ve yurt dışı dahil olmak üzere 10 farklı sektörde hizmet vermekteyiz. Yurt dışındaki firmalarımızdan Türkiye’deki yatırımlarımıza kaynak yaratıyoruz. Yurt içi yatırımlarımızdan 3 tanesi de Türk menşeili markalar olan Allways Yapı, Park 414 AVM ve Molly Malones. Son dönemde öne çıkan Allways Yapının başarısının sırrı ise; Doğru takım, doğru yönetim… Bizi başarıya götüren vol: yaptığımız projelerin tüm ekip tarafından içselleştirilip, beraberinde doğru bir proje uygulamasından geçiyor. Proje, zaman, maliyet, tasarım, kalite iş ve çevre sağlığı gibi birçok alt segmentlerin doğru yönetilmesi projeleri istenen başarıya ve karlılığa götürüyor. Buna ek olarak projeyi yormayacak bir şantiye organizasyonu kurabilmek de çarkın en önemli dişlilerinden biri.
Bu güçlü yapılanma ve doğru proje, güzel bir reklam stratejisi ile yönetildi ve tanıtımları yapıldı. Özetlemek gerekirse; bu başarının temelinde iş geliştirmek, sistemi kurmak, iyi ve profesyonel insanlarla çalışmak, onlara insiyatif vermek yer almaktadır.
Allways projesinde çarşı konseptinlz olacağı biliniyor. 1453 Osmanlı da bu projenin bir parçası oldu. 1453 Osmanlı’yı projeye dahil etme süreci nasıl İşledi ve başka hangi markalarla çalışacaksınız?
Öncelikle Allways Çarşı için bölgeyi analiz ettik. Üniversite öğrencilerinin yoğun olduğu bir bölge olması sebebi ile nargile kafelerin tercih edildiği sonucuna ulaştık. Sonrasında sektörde bu işi en iyi yapan marka olan 1453 Osmanlı’nın çarşımızda yer alması için görüşmelerimize başladık, bu güçlü markayla el sıkıştık. Çarşımızda 1453 Osmanlı’nın yanı sıra yine İzmir’in güçlü markalarından Sir Winston, Pasaport Pizza, Konsept Tobacco Shop ile de imzalarımızı attık. Farklı markalar ile görüşmelerimiz devam etmekte. Kısa sürede lokal ve dünya markaları çarşımızda yerlerini alacak.
İnşaat sektöründe yaptığınız projelerle ve girişimci kişiliğinizle son dönemin en başarılı iş adamları arasında yer alıyorsunuz. Sizi örnek alan girişimcilere tavsiye verebilir misiniz?
Ben sadece inşaat sektöründe değil, farklı birçok sektörde proje geliştirmekten büyük bir mutluluk duyuyorum. Projeyi geliştirip; bunu doğru yönetecek ekiplerle bir hikaye ortaya çıkarıyoruz… Günümüzde birçok sektörde büyük bir dönüşüm yaşanıyor. Bu dönüşüme en hızlı şekilde ayak uyduranlar ayakta kalıp büyümeye devam edeceklerdir. Tavsiye olarak; doğru insanları bulup bir araya getirmek, inisiyatif vermek, koordinasyon ve planlamayı iyi yapmak, süreci iyi takip etmek ve iyi bir kontrol mekanizması kurmak… Bu planlamanın tüm girişimcilere artı değer katacağını söyleyebiliriz.
Park 414 AVM projesindeki çarşı konseptl ile birçok inşaat sektörüne örnek oldunuz. Bu proje kapsamında planladığınız başka yatırımlar var mı?
İzmir’de bu işi ne kadar iyi yaptığımızı Park 414 AVM ile deneyimledik. Bu deneyim ile devam eden tüm projelerde Çarşı konseptini devam ettirmeyi planlıyoruz. Bunun en iyi ikinci örneği de Allways Çarşıdır.
Park 414 AVM’de ne tür etkinlikler yapmayı planlıyorsunuz?
Daha önce Derya Uluğ, Kerimcan Durmaz’ın katıldığı etkinliklere ev sahipliği yaptık. Yakın zamanda Rönesans Ajansla planlayarak Özge Ulusoy ve İrmak Atuk ile yerel pek çok mankenin katıldığı Bahar Defilesini gerçekleştirdik. Sonrasında ise; daha öncekiler gibi etkinlikleri ve çocuk etkinliklerini artırarak ziyaretçilerin daha keyifli vakit geçirmesini sağlayacağız.
Park 414 AVM projesi kapsamında İzmir’in birçok ilçesinde çarşı konseptlyle daireler inşaa ettiniz ve devam etmeyi planlıyorsunuz. Bu projenizi Türkiye’de diğer illere de taşımayı düşünüyor musunuz?
Doğru lokasyon ve doğru bir proje olursa değerlendirebiliriz. Yurt dışı yatırımlarımızda da uygun olan projelerde bu konsepti hayata geçirmeyi planlıyoruz.
Park 414 AVM’de hangi markalar yer alıyor? Park 414 AVM’nin gelişmesi için hedefleriniz neler?
Bornova’da Yaşar Üniversitesinin hemen arkasında yer alan Park 414 AVM zincir ve dünya markalarından oluşan marka karmasını içinde bulunduran bir çarşı. Sir Winston, Starbucks, Bisquitte. Kumrucu Şevki. Molly Malones. Okka. Avni. Pizza Local. Pub Local, Benzin. Asfalya, Alsancak Unlu Mamüller, Manivela. Bombardier, Cassette, Kovan, Zat Park 414 AVM’de yer alan markalardan. Kurumsal olarak ise; Coca Cola Bölge Müdürlüğü. Vodafone Bölge Müdürlüğü. Bayer Bölge Müdürlüğü. Derma Grup, Tarım ve Ziraat Bölge Müdürlüğü. Ci Group Genel Merkezi gibi dünya devi firmalar bulunmaktadır. Burası öğrenciler için bir cazibe merkezi haline geldi. Buna ek olarak farklı hedef kitlenin de keyifli vakit geçirmesini sağlamak için yeni girişimlerde bulunmaya başladık. Her geçen gün bünyemize yeni markalar katarak büyüyoruz. Son olarak konser alanı ihtiyacını tespit ettik ve Bios’u bünyemize kattık. Çocuklar için eğitici ve eğlendirici marka olan Tales de yeni dönemde Park 414 AVM markalarının arasında yer alacaktır. Park 414 AVM yeme içme, oto yıkama. 650 araçlık otopark gibi pek çok konforu sağlamaktadır. Park 414 AVM’yi bu markalara yenilerini ekleyerek cazibe merkezi haline getirmeyi hedefliyoruz.
Molly Malones Irish Pub’ın ortağı oldunuz. Bu karan almanızda rol oynayan etmenler nelerdi?
Molly Malones zaten güçlü bir marka olarak hizmet vermekteydi. Bu markanın mevcut zincir ağını genişletmek için teklifimizi ve projelerimizi sunduk ve bu ortaklığa imza attık. Ci Group’a fayda sağlayacağına inandığımız bu yatırımı iş geliştirme uzmanlığımız ile daha ileriye götürmeyi hedefliyoruz.
Molly Malones Irish Pub’a ortak olurken aklınızda belirli bir müşteri profili var mıydı?
Molly Malones başlangıçta ”sokak pub” konseptinde iken biz markayı biraz daha farklılaştırarak AVM içlerinde farklı profillerin keyifle vakit geçirebileceği bir alan yarattık. Üniversite öğrencileri, iş adamı ve iş kadınları…
Molly Malones sizden sonra nasıl bir ivme kazandı? Planlarınız nelerdir?
Çeşme, Bodrum, Kuşadası gibi yazlık yerlerde ve Alsancak, Bostanlı gibi İzmir’in tercih edilen eğlence merkezlerine ek olarak Ege Perla, Park 414 gibi AVM’lerde yerimizi aldık. Şu an hala 3 adet yeni franchaise görüşmemiz devam etmekte. Yıl sonuna kadar sayımızı 7den 10’a çıkarmayı hedefliyoruz.
İzmir’in cazibe merkezlerini yaratan isim: Cihan Aktaş