İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Kadıköy-Kartal metrosu 5 yılda yüzde 60 kazandırdı

Kadıköy-Kartal Metrosu hizmete girdiği beş yıl öncesine göre geçtiği semtlerdeki gerek konut gerekse ticari gayrimenkullerin değerinin yüzde 60 oranında artmasına neden oldu. EVA Gayrimenkul Değerleme tarafından yapılan araştırma bu çarpıcı gerçeği bir kere daha gözler önüne sererken Kartal’da D-100 Karayolu ile Tem Otoyolu arasında daire birim metrekare fiyatları 1.500 ile 4 bin 450 lira arasından 3 bin ile 6 bin 800 lira bandına yükseldi. D 100 Karayolu ile Sahil Yolu arasında yer alan dairelerin metrekare birim satış fiyatları da 1.600 ile 5 bin 700 lira arasından 5 bin ile 12 bin 500 lira düzeyine taşındı.

Yol nereye hayat oraya

İstanbul’da ulaşımı kolaylaştırmak ve hızlandırmak amacıyla yürütülen çalışmaları, gayrimenkul fiyatlara yaptıkları etki ile kendini gösteriyor. EVA Gayrimenkul Değerleme Proje Koordinatörü Fatih Doğan, hayata geçirilen metro, tramvay ve Marmaray gibi raylı sistemlerin konut fiyatlarını doğrudan etkilediğini belirtirken en açık örneğin Kadıköy-Kartal Metrosu üstündeki güzergahlar olduğunu kaydetti.

Kartal, Maltepe, Küçükyalı, Bostancı, Kozyatağı, Acıbadem ve Kadıköy çevresinin değerinin geçmişle kıyas götürmeyeceğini belirten Doğan, hattın önümüzdeki dönemde diğer ulaşım akslarına entegre edilmesiyle bu artışın daha da yükseleceğine işaret etti.

Uzaktaki köy bizim oluyor

Yeni ulaşım yollarının İstanbul’a bağlı olup olmadığı dahi kestirilemeyen lokasyonları canlandırdığını belirten Doğan, “Kaynarca’ya kadar uzatılan hatlar bu bölgelerdeki ekonomiye değer katacak” şeklinde konuşuyor.

Metro ağı genişliyor, değer artışı sürüyor

Hatların genişlemesi ve uzamasının eski semtlerdeki kentsel dönüşüm çalışmalarına ivme kazandığına dikkat çeken Doğan, “Metronun Kartal’a giderken Fikirtepe’ye uğraması dahi birim fiyatları 8 ile 10 bin lira bandına çekti” diyerek sözlerini noktaladı.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Kadıköy-Kartal metrosu 5 yılda yüzde 60 kazandırdı