İstanbul 11°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Kadıköy-Sultanbeyli arasına 18.4 km’lik metro hattı!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Daire Başkanlığı’na bağlı Raylı Sistem Projeler Müdürlüğü tarafından yürütülen Kadıköy-Sultanbeyli Metro Hattı projesi, Kadıköy, Ataşehir, Sancaktepe ve Sultanbeyli ilçelerinde toplu ulaşım hizmeti verecek. Kadıköy, Ataşehir, Sancaktepe ve Sultanbeyli ilçelerine toplu ulaşım hizmeti verecek olan Kadıköy-Sultanbeyli Metro Hattı projesi 18,4 km uzunluğa ve 7 adet istasyona sahip olacak.

İstanbul’da artan yolculuk talepleri sebebiyle oluşan erişim problemleri gidermek için yapılacak olan Kadıköy-Sultanbeyli Raylı Sistem Hattı İstanbul’un Anadolu yakasında doğu-batı aksında planlanan ekspres bir hat niteliği taşıyacak. Bu çerçevede hat; halen projelendirilme aşamasında olan İncirli-Söğütlüçeşme Metrosu ile Altunizade İstasyonu’nda Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme Metrosu ile Esatpaşa İstasyonu’nda fiziksel olarak birleşerek Avrupa yakasına erişim imkanına da sahip olacak.

Stratejik öneme sahip

Diğer taraftan projenin yapım çalışmaları devam eden Göztepe-Ümraniye, Dudullu- Bostancı ve Çekmeköy- Sultanbeyli Metro hatları ile de entegrasyon yapması planlanıyor. Proje konusu hattın aynı zamanda Samandıra bölgesinde planlanan İstanbul-Adapazarı Hızlı Tren Hattı Anadolu İstasyonu ile bağlantı yapacak şekilde planlaması yapıldı. Bu bakış açısı ile Kadıköy- Sultanbeyli Raylı Sistem Hattı’nın stratejik öneme sahip bir hat olduğu değerlendiriliyor.

Hattın entegrasyonları

  1. Proje, “Kadıköy-Sultanbeyli Raylı Sistem Hattı Projesi’dir. Kadıköy-Sultanbeyli Raylı Sistem Hattı’nın ilk durağı olan Esatpaşa İstasyonu’nda önce Altunizade’de İncirli-Söğütlüçeşme metro hattına entegre olması, bu entegrasyon ile Bakırköy Sultanbeyli arasında bir hat oluşması planlanmasıyla bu iki hat birbirinin devamı niteliğini taşıyor.
  2. Hattın ikinci entegrasyonu, Esatpaşa İstasyonu’nda Kazlıçeşme –Söğütlüçeşme metro hattıyla gerçekleşecek.
  3. Hattın üçüncü entegrasyonu Finans Merkezi İstasyonunda olup Göztepe-Ümraniye metro hattı ile sağlanacak.
  4. Dördüncü entegrasyon noktası ise Türkiş Blokları İstasyonu’nda bulunuyor. Projelendirme aşamasında olan Bostancı-Dudullu metro hattı ile entegre olmaktadır.
  5. Hat daha sonra Samandıra İstasyonu’nda TCDD Yüksek Hızlı trenle beşinci entegrasyonunu yapacak
  6. Altıncı ve son entegrasyon noktası olan Veysel Karani İstasyonu’na gelen hat, burada Üsküdar-Ümraniye–Çekmeköy metrosunun devamı olarak planlanan ve yapımı devam eden Çekmeköy-Sultanbeyli metrosu ile entegre olacak.

Yatırım bedeli

Yatırım bedeli 4 milyar 653 milyon 264 bin TL (830.940.000 USD) olarak belirlenen projenin inşaat çalışmalarına mevzuat kapsamında gerekli izinlerin tamamlanması ve ÇED Gerekli Değildir Kararı’nın alınmasının hemen peşinden inşaat çalışmaları başlayacak. Proje inşaatı 46 ay sürecek ve proje 7 istasyon, 1 merkez şantiye, 5 inşaat şaftı ve 2 açkapa yapısı olması halinde toplam 15 şantiyeden oluşacak. Proje kapsamında 420 kişi çalışacak.

Kadıköy-Sultanbeyli Metro Hattı’nın Güzergâhı’nde yer alan istasyonlar:

1. Esatpaşa İstasyonu
2. Finans Merkezi İstasyonu
3. Ataşehir İstasyonu
4. Türk-İş Blokları İstasyonu
5. Ferhatpaşa İstasyonu
6. Samandıra İstasyonu
7. Veysel Karani İstasyonu

Yapım halinde olan hatlar var

Güzergah üzerinde işletmede, yapım aşamasında ve planlama aşamasında olan metro hatları yer alırken bu metro hatları ile ilgili en güncel projelere göre entegrasyonlar sağlandı. Koridor üzerinde aktarma yapılabilecek hatlar şöyle olacak:

1. Esatpaşa İstasyonu ile Söğütlüçeşme-İncirli Metro Hattı kapsamındaki Altunizade İstasyonu arasında planlanan bağlantı sayesinde, Söğütlüçeşme-İncirli Metro Hattı (planlanan) ile entegrasyon,

2. Esatpaşa İstasyonu’nda; Söğütlüçeşme – Kazlıçeşme Metro Hattı (planlanan) ile entegrasyon,

3. Finans Merkezi İstasyonu’nda; Ümraniye -Göztepe Metro Hattı (yapım aşamasında) ile entegrasyon,

4. Türkiş Blokları İstasyonu’nda; Dudullu – Bostancı Metro Hattı (yapım aşamasında) ile entegrasyon,

5. Samandıra İstasyonu’nda; İstanbul-Ankara Hızlı Tren Hattı (planlanan) ile entegrasyon,

6. Veysel Karani İstasyonu’nda; Çekmeköy – Sultanbeyli Metro Hattı (yapım aşamasında) ile entegrasyon,

planlanmıştır.

Projenin özellikleri

Hat üzerinde inşa edilecek olan istasyonların uzunluğu 180 metre olacak. Toplam uzunlukta; Hat-1 18+470.431 km ve Hat-2 18+313.351 km’lik bir mesafeye sahip olacak. Saatte 130 km/saat hız yapacak şekilde tasarlanan projenin depolama hattı 400 metre boyunda olacak.

Avrupa yakasına geçiş kolaylaşacak

Kadıköy-Sultanbeyli Raylı Sistem Hattı, İncirli’den başlayıp Söğütlüçeşme’ye giden ve kısa boğaz hattı olarak isimlendirilen projeye fiziksel olarak Altunizade’de bağlanmakta ve bu noktadan itibaren İncirli yönüne aynı hat yolları üzerinden devam edecektir. Başka bir ifade ile Veysel Karani yönünden gelen yolcuların kısa boğaz hattına bağlanarak doğrudan Avrupa yakasına geçişine imkan tanınacaktır. Bu çerçevede fizibilite kurgusu açısından Kadıköy- Sultanbeyli raylı sistem hattı, İncirli-Söğütlüçeşme metrosunun devamı/ilavesi olarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak İncirli-Söğütlüçeşme kesimi fizibilite kurgusu açısından “Projesiz Durumu” Altunizade’den devam edip Veysel-Karani’ye kadar uzanan kesimin dahil olduğu büyük kurgu ise “Projeli Durumu” ifade etmektedir.

Notlar:

  • Kadıköy-Sultanbeyli Raylı Sistem Hattının istasyonları seyrek olduğundan dolayı ticari hızının 50 km/saat olacağı kabul edildi.
  • Kadıköy-Sultanbeyli Raylı Sistem Hattı’nın araç sayıları, zirve saate ortaya çıkan kesit talebini karşılayacak şekilde hesaplanmış olup yedek + bakım için % 10 oranı da ilave araç öngörüldü.
  • Proje konusu hatta işletilmesi öngörülen araçların toplam yolcu kapasitesi, 46 oturan ve 232 ayakta (6 kişi/m2) olmak üzere, 278 yolcu olarak alındı. Böylece, 8 araçlık bir dizinin kapasitesi 2224 yolcu, 4 araçlık bir dizinin kapasitesi 1112 ise yolcu olarak hesaplandı.
  • Zirve saatlerde ortalama doluluk oranı 0.90 olarak kabul edilmiştir.
  • Kadıköy-Sultanbeyli Raylı Sistem Hattı için ilk yatırım aşamasında gerekli araç sayısı, yedekler dahil (132+12) 144 araçtır. Yolculuk taleplerindeki artışa bağlı olarak 2035 yılında 28 ilave aracın alınması gerekiyor.

4 yılda bitecek

Yapılması planlanan Metro hattı projesi inşaat aşaması yaklaşık 4 yılda tamamlanması planlanmaktadır. Yılda 276 gün, günde 8 saat çalışılarak inşaat aşamasında teknik-idari personel ve işçi olmak üzere tüm projenin inşaat aşamasında 840 kişi, işletme aşamasında 175 kişi çalışması planlanmaktadır.

Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Kadıköy-Sultanbeyli arasına 18.4 km’lik metro hattı!

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.