T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından yapılan çalışmalar sonucunda İstanbul Boğazı’na alternatif olarak planlanan Kanal İstanbul güzergahı netleşti.
5 alternatif güzergah üzerinde çalışılan Kanal İstanbul projesinde en uygun güzergah Marmara Denizi’ni Küçükçekmece Gölü’nden ayıran kıstaktan başlayarak, Sazlıdere Baraj Havzası boyunca devam eden ve sonrasında Sazlıbosna Köyünü geçerek Dursunköy’ün doğusuna ulaşıp Baklalı Köyünü geçtikten sonra Terkos Gölü’nün batısında Karadeniz’e ulaşan su yolu olarak belirlendi.
Mühendislik çalışmaları devam eden yaklaşık 45 km uzunluğundaki Küçükçekmece Gölü – Sazlıdere Barajı – Terkos Doğusunu takip eden güzergâhın inşaat çalışmalarının 5 yıl içeresinde tamamlanması planlanıyor. Kanal İstanbul’un gerekli bakımların yapılması kaydıyla 100 yıl İstanbul‟a dolayısıyla Türkiye‟ye hizmet etmesi öngörülüyor.
Kanal İstanbul Projesi kapsamında; kanal içerisinde acil durum rıhtımları, kanalın işletilmesine yönelik acil müdahale merkezleri, kanal giriş ve çıkış yapıları, gemi trafik sistemleri gibi alt ve üst yapılar, liman, yat limanı, kanal içerisinde ihtiyaç duyulan noktalarda karşıdan karşıya ulaşımı deniz yolu ile sağlayacak kıyı yapıları, tahkimat ve dolgu alanları, ada teşkili vb. kıyı tesisleri yapılması planlanıyor.
Proje kapsamında tesis edilecek olan alt ve üst yapıların tamamı İstanbul ili, Avcılar, Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy ilçeleri sınırları içerisinde, kıyı yapılarından Karadeniz‟de tesis edilecek olan dolgu alanı Çatalca ve Arnavutköy ilçelerinin, Karadeniz Limanı ise Arnavutköy ve Eyüp ilçelerinin Karadeniz‟e olan kıyı şeritlerinde yer alıyor.
Marmara Denizi tarafında tesis edilecek olan adalar batıdan doğuya doğru sırasıyla Büyükçekmece, Beylikdüzü ve Bakırköy ilçelerinin Marmara Denizi‟ne bakan kıyılarında ve Marmara Limanı ise Küçükçekmece ilçesinin girişinde kanal güzergahının başlangıç noktasında bulunuyor.
Yapım aşamasında 5 bin kişinin çalışacağı Kanal İstanbul Projesi kapsamında kanal kazısından çıkan uygun malzemeler kullanılarak Marmara Denizi’nde Karadeniz’e doğru kanalın solunda 2 adet ve sağında 1 adet olmak üzere toplamda 3 adet ada yapılacak.
Emlaknews.com.tr
Kanal İstanbul projesinde güzergah kesinleşti