İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Kanal İstanbul projesinde ÇED süreci yeniden başladı

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan Kanal İstanbul projesinde ÇED süreci yeniden başladı.

5 yılda tamamlanacak

İnşaat çalışmalarının 5 yıl süreceği belirtilen Kanal İstanbul projesi Avcılar, Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy ilçelerinden geçecek.

45 kilometre uzunluğunda olacak

Kanal İstanbul için hazırlanan 5 alternatiften seçilen “Küçükçekmece-Sazlıdere-Durusu” koridoru yaklaşık 45 kilometre uzunluğunda olacak.

Marmara Denizi’ni Küçükçekmece Gölü’nden ayıran kıstaktan başlayan kanal koridoru, Küçükçekmece gölünü 8 km kadar kat edecek. Devamında Sazlıdere Baraj Havzasını kullanan kanal koridoru fazla kamulaştırma gerektirmeden, Sazlıbosna Köyünü geçerek Dursunköy’ün doğusuna ulaşacak. Koridor daha sonra Baklalı Köyünü geçtikten sonra, Karadeniz’de sona erecek.

Güzergahın uygulanabilmesi için İstanbul’un 24-25 günlük su ihtiyacını sağlayan ve yapılan ön tespitlerde kirlenme ihtimali en fazla olan Sazlıdere Barajı’nın iptal edilmesi planlanıyor.

100 yıl hizmet verecek

Proje tamamlandığında 350 DTW büyüklüğündeki gemilerin bile geçişi için uygun olacak. Ekonomik ömrü 100 yıl olacak. Kanal İstanbul projesi kapsamında, acil durum rıhtımları, kanalın işletilmesine yönelik acil müdahale merkezleri, kanal giriş ve çıkış yapıları, gemi trafik sistemleri gibi alt ve üst yapılar, liman, lojistik merkez, yat limanı, kanal içerisinde ihtiyaç duyulan noktalarda karşıdan karşıya ulaşımı deniz yolu ile sağlayacak kıyı yapıları, tahkimat ve dolgu alanları, ada teşkili vb. kıyı tesisleri yapılması planlanıyor.

Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Kanal İstanbul projesinde ÇED süreci yeniden başladı