İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Kanal İstanbul’a ikinci Haliç yapılacak

Güzergah belirleme çalışması devam eden Kanal İstanbul projesinin detayları da bir bir ortaya çıkıyor. Gazete Habertürk’ten Deniz Çiçek‘in haberine göre Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Kanal İstanbul projesine dönük finansman modeli ile güzergâh çalışmalarında son aşamaya gelirken TOKİ, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nda da projeye ilişkin çalışmalar hızlandı.

İstanbul Boğazı’na benzeyecek olan Kanal İstanbul projesi kapsamında ikinci Haliç yer alacak. Haliç, Sazlıdere Barajı’nın çıkıntı yaptığı yerde planlanıyor.

Nüfus yoğunluğu düşürüldü

Projeyle ilgili imar planı çalışmaları, 100 bin ölçekli planın kabul edilmesinin ardından 5 binlik planın hazırlanması ile devam edecek. Plana göre, Kanal İstanbul’un her iki yakasına toplam 100 bin konut yapılacak.

Bölgede yapılması 1 milyon 900 bin nüfuslu iki şehir Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın talimatıyla karşılıklı olarak 250-250 bin veya 300-200 bin nüfuslu iki şehir haline dönüştürüldü. Böylece bölgede yaşaması planlanan kişi sayısı ise 500 bin olarak planlardı.

Kat sınırlaması var

Kat sınırlaması gerilen konut ve binalar en fazla zemin + 5 katlı olacak. Kanalın kenarından yol geçtikten sonra 100’er metre boşluklar bırakılacak. Sonrasında alçak katlı yapılardan başlayıp kat sayısı beşe kadar çıkan binalar inşa edilecek. Kanalın her iki yakasında iki tane kent merkezi olacak. O merkezlerde 10 kata kadar binalara izin verilecek.

6 köprü yapılacak

6 köprünün yer alacağı Kanal İstanbul kapsamında oluşturulacak şehrin, spor ve kültür alanları, alışveriş ve fuar merkezleri de olacak. Kanal İstanbul’un etrafında planlanan ekolojik turizm alanı kapsamında Terkos Gölü çevresinde bungalov tipi evlerle doğa turizmi yapılacak.

İlk yapay kanal ÇED’i

Türkiye’de bir yapay kanal için verilen çevresel etki değerlendirme (ÇED) raporu, Kanal İstanbul için olacak. ÇED raporunun alınmasının ardından ihaleye çıkılacak. ÇED kapsamında hafriyat tozu dahil pek çok alanda detaylı bir inceleme yapılacak. Sismik hareketlerin izleneceği çalışma kapsamında bölgedeki bitki ve canlılar da değerlendirilecek.

2023’te bitirilmesi hedeflenen projenin 400 metre genişliğinde olması düşünülüyor.25 metre derinliği olması planlanan proje için 15 milyar dolar yatırım yapılması öngörülüyor.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Kanal İstanbul’a ikinci Haliç yapılacak