İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Karayollarımız betona dönüyor

Yeni dönemde karayollarında bugüne dek tercih edilen asfaltyollar yerini betona bırakıyor. 40 yılı aşan tasarım ömrü, bakım onarım gerektirmemesi, sağladığı yakıt tasarrufu, fren mesafesini kısaltması ve tüm mevsim şartlarında uygulanabilme gibi birtakım teknik üstünlükleriyle beton yollar bugün Amerika, Fransa, Almanya, Belçika, Avustralya, Avusturya, Hindistan gibi bir çok ülkede yaygın olarak kullanılıyor.

Türkiye’de beton yol kullanımı hızla artıyor

Asfalt yollarda gözlenen tekerlek oturma izleri ve çökmelerine karşı en etkili çözüm olan “silindirle sıkıştırılmış beton yollar” Türkiye’de hızla yaygınlaşıyor. Tamamıyla yerli üretimle elde edilen beton yol, sağladığı yakıt tasarrufu, her türlü hava şartlarında uygulanabilmesi nedeniyle kazandırdığı iş gücü, sürüş güvenliği ve asfalta nazaran uzun ömrüyle tercih ediliyor.

Ekonomik ömrü uzun

Son yıllarda artan ağır vasıta trafiği nedeniyle karayollarında oluşan ve tekerlek oturma izi olarak adlandırılan çökmelerin önüne geçecek olan beton yollar, yurtdışında özellikle yoğun ağır vasıta trafiğinin yaşandığı bölgelerde teknik ve ekonomik üstünlükleri nedeniyle tercih ediliyor. Asfaltın ithal edilmesine karşın beton yolun tamamen yerli hammadeler ile imal edilebilmesi, Türkiye ekonomisi için büyük önem arz ediyor.

Ülkemizde Karayolları Genel Müdürlüğü’ne bağlı yollarda ilk kez 2004 yılında Afyon’da bir pilot uygulama olarak inşaa edilen beton yollar, artık belediyeler ve il özel idareleri tarafından da tercih ediliyor. 2009 yılında Antalya’da bir pilot uygulama olarak başlayansilindirle sıkıştırılmış beton yol uygulaması, önce Denizli’de, ardından Samsun’da ve şimdi Tekirdağ’da hayata geçiriliyor.

Örnek uygulama olacak

Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi ve AKÇANSA ortaklığıyla bugün gerçekleşen pilot uygulamada Tekirdağ Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Albayrak ve AKÇANSA ekibi yerinde inceleme yaptı. Öncelikle deneme sürecinden geçen, ardından sonuçlarına göre tüm il ve ilçe yollarını bu örneğe göre yenileyeceklerini söyleyen Tekirdağ Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Albayrak, “Yaptığımız işlerde öncelikli olarak kalite ve uzun ömürlü hizmet anlayışını gözetiyoruz. Sağladığı ekonomik ve kullanım kalitesi nedeniyle deneme çalışmasına AKÇANSA’nın hazır beton markası BETONSA ile başladık. Asfalta karşın yol kalitesi, uzun ömürlülüğü ve ekonomik getirileri nedeniyle tercih ettiğimiz bu çalışmayı öncelikle 600 metrelik bölgede gerçekleştireceğiz. Buradan alacağımız sonuçlara göre Tekirdağ’ın tüm cadde ve sokaklarında beton yolları kullanacağız. Umarım güzel sonuçlar ediniriz ve Tekirdağ beton yol konusunda Türkiye’ye örnek olur.” dedi.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Karayollarımız betona dönüyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.