Toplum sağlığıyla birlikte sosyal hayatı ve ekonomiyi etkileyen coronavirus salgını, etkisini yitirdiğinde dünyayı yeniden şekillendirecektir. Coronavirus sonrası gelecekte üretim, ithalat, ihracat ve perakende satış stratejileri, pazarlama ve uygulamalarında köklü değişiklikler söz konusu olabileceğini belirten Keleş, bu değişim ile birlikte gayrimenkul sektöründe de konut pazarlama ve satış yöntemlerinde yeniliklerin ortaya çıkacağını, dijital platformlardan pazarlama ve uzaktan tanıtım faaliyetlerinin sektörün olağan bir parçası haline geleceğini belirtti.
Günümüzde tüketiciler konut satın almadan önce geniş ve kapsamlı bir araştırma yapma sürecine girmektedirler. Bu süreçte tüketiciler konut satın alma kararını verene kadar birçok firma ve projeyi detaylı olarak araştırmaktadırlar. Teknolojinin insan hayatındaki yerinin artması ile birlikte gayrimenkul sektöründe de tüketici davranışlarında farklıklar ortaya çıkmaktadır.
Konut satın alma ihtiyacı olan tüketicilerin proje satış ofislerini ziyaret etmeden önce internet üzerinden projeler hakkında detaylı araştırma yaptıkları gözlenmektedir. Özellikle son yıllarda internet kullanımının yaygınlaşması ile birlikte projelerin web sayfası ziyaretçi sayıları hızla artmaktadır. Müşteriler satış ofislerine gelmeden önce web sayfalarından projelerimiz hakkında detaylı bilgi edinmektedirler. Yoğun rekabetin olduğu Gayrimenkul sektöründe projeleri tanıtan web sayfaları müşterilerin karar verme sürecinde büyük önem taşımaktadır.
Mevcut şartlarda gayrimenkul sektöründe konut satışları projelerin satış ofislerinden yapılmaktadır. Bu ofislerdeki süreçler de tüm projelerde ortaktır. Pazarlama ve P&R faaliyetleri ile talep oluşturulur, potansiyel müşteriler web üzerinden beklentilerine uygun olan projeleri inceler , satış ofislerine arar ya da ziyaret ederek rezervasyon yapar ve satış işlemini gerçekleştirmektedir.
Keleş, teknolojiyi yakından takip eden, yenilikçi fikir ve uygulamaları hayata geçiren gayrimenkul firmalarında ise müşteriler ile yüz yüze ve telefon üzerinden yapılan tüm görüşme ve satış işlemlerinin gelecekte görüntülü online satış platformları üzerinden de yapılabileceğini belirtti. Online satış platformları ile birlikte müşteriler evlerinden veya işyerlerinden çıkmadan satış ofislerine canlı olarak bağlanabilecektir. Proje web sitelerini ziyaret eden tüm potansiyel müşteriler tek tıkla satış ofislerine canlı/görüntülü olarak bağlanabilecek ve satış uzmanlarıyla yüz yüze görüşmede olduğu gibi görüntülü olarak uzaktan görüşebileceğini ifade etti.
Şirketlerin CRM sistemleri ile bağlantılı çalışacak online satış ofislerinde görev alan satış danışmanları müşterilerin beklentilerine uygun daire seçeneğini , vaziyet planını, dairenin fiyatını ve ödeme alternatiflerini müşterileri ile paylaşabilecek. Tüm bu bilgileri müşterinin talebi doğrultusunda tek bir tık ile müşterilerine teklif dosyası olarak gönderebilecektir. Projenin sunumları tamamlandıktan sonra müşterinin isteği ve seçimi doğrultusunda sanal pos uygulaması ile seçilen daire için kapora ödemesi alınabilecektir.
Önümüzdeki günlerde konut müşterilerine online satış ofisine tek tıkla canlı ve görüntülü bağlanma, satış temsilcisi ile görüntülü olarak yüz yüze görüşme, 360 derece sanal tur sayesinde örnek daire gösterimi ve proje maketi üzerinden projeleri inceleyebilme olanağı sunulabileceğini belirten Keleş, online satış ofislerinde hedef kitleler arasında satış ofisine gelmeden önce bilgi almak isteyen potansiyel müşteriler, şehir dışında , yurt dışında yaşayan Türkler ve yabancılara konut satışı yapan acenteler yer alacağını ifade etti.
Konut satış ofisleri evlerimize gelecek!