İstanbul 13°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Konutta ‘ne üretsem satarım’ devri kapandı

Artı Deneyim Kurucu Ortağı Ufuk Kayador, konutta değişen tüketici beklentilerinin pazarı yeniden şekillendirdiğini belirterek önümüzdeki dönemde tüketici beklentilerine doğru cevap veremeyen firmaların başarı şanslarının düşük olacağını söyledi.Hayata geçirilen yeni projelerin; niteliği, donatıları ve sunduğu imkânlarla yaşam kalitesini doğrudan etkilediğini kaydeden Kayador, bu sebeple tüketici beklentilerinin üst seviyelere taşındığını ifade etti. Konutta beklentinin ‘başımızı sokacak bir dam’ın ötesine çoktan geçtiğini vurgulayan Kayador “Günümüz markaları için satıcı pazarı koşulları artık sona erdi, alıcı pazarı koşulları hükmünü sürdürüyor” değerlendirmesinde bulundu.

‘Son sözü tüketici söylüyor’

Tüketicinin beklenti çıtası iyice yükselttiğine dikkat çeken Kayador, konutta ‘hangi projeyi üretirsem satarım’ devrinin çok gerilerde kaldığını söyledi. Bu konuda son sözü artık tüketicilerin söylediğini anlatan Kayador “Tüketiciler, sahip olacakları konutların geleceğe taşınabilecek, insana önem veren, çevreye duyarlı, yenilikçi ve kalıcı mekânlar olarak hayata geçirilmesini arzu ediyor” diye konuştu. Bu sebeple müşteri odaklı pazarlama tekniklerinin pazarlama stratejilerinin uygulanması geretiğini de vurgulayan Ufuk Kayador, işletmelerin ellerindeki tüm kaynakları farklı müşterilerin farklı ihtiyaçlarını anlamaya yönlendirmesi gerektiğini söyledi.

‘Proje geliştirme süreci satışı doğrudan etkiler’

Artı Deneyim ortaklarından Sevgi Güngör Uyanık da lokasyonun belirlenmesi ve arsanın alımı ile başlayan, lansman dönemi ve tüm satış operasyonunu da içine alan süreçte, bilimsel, sistematik ve analitik çalışmalar uygulayan firmaların başarılı olma şansının yüksek olduğunu kaydetti. Artık bu felsefeyle hareket etmenin o proje için kaçınılmaz başarıyı da beraberinde getireceği anlatan Uyanık, iyi bir satış öncesi proje geliştirme sürecini, aynen güzel ve lezzetli bir yemeğin hazırlanması ve sunulmasına benzetti. “Nasıl ki; leziz bir yemek hazırlanırken içine katılan tüm malzemeler, bu malzemelerin dengeli bir şekilde kullanılması ve bu süreçte yemeğin hazırlanmasına verilen emek ve çaba çok büyük bir önem taşımaktaysa, iyi ve doğru bir proje geliştirme süreci de bundan çok farklı bir şey değildir” diyen Uyanık, hazırlık sürecine verilen önemin, projenin satış sürecindeki başarısını direkt olarak etkileyeceği uyarısında bulundu.

‘Profesyonelden yardım alın’

Bu alanda profesyonel şekilde çalışan firmalardan hizmet alan gayrimenkul firmalarının sektörde bir adım öne geçtiklerini öne süren Uyanık, “Artı Deneyim olarak, bu önemli aşamanın gerçekleştirilmesi sürecinde yatırımcı firmaların bu konuda uzman olan danışmanlık firmalarıyla birebir çalışmalarının kendilerine yararlar sağlayacağına inanıyoruz” dedi.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Konutta ‘ne üretsem satarım’ devri kapandı

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.