Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, Kocaeli’nin Körfez-Derince-İzmit ve Kartepe ilçelerinden geçen Kuzey Toplu Taşıma Hafif Raylı Sistem Hattı Projesi’ne tam 60 milyar liralık bir bütçe ayırdı. Projenin açılış yılında günde yaklaşık 300 bin yolcuya, ileri vadede artarak 500 bin sayısına ulaşması planlandı.
Projenin 35,35 km uzunluğundaki güzergahı 24 istasyona sahip olacak. Kuzey Raylı Sistem Hattı’nın güzergahının Körfez, Derince, İzmit ve Kartepe ilçelerinden geçerek, Atalar mevkisinden başlaması ve D-100 Karayolu boyunca Tütünçiftlik, Derince ve İzmit ilçeleri üzerinden Cengiz Topel Havalimanı’na kadar uzaması planlandı.
Proje ile kentin önemli konut alanlarına, ilçe merkezlerine ve stratejik öneme sahip noktalara erişim sağlanacak. Bu HRS hattının kentin sosyo-ekonomik yapısına ve kentsel mobilitesine önemli katkılarda bulunabileceği bekleniyor.
Kocaeli Ulaşım Ana Planı (KUAP) kapsamında önerilen Kuzey Hafif Raylı Sistem Hattı’nın Kocaeli kentindeki mevcut ve planlanan diğer toplu taşıma hatlarıyla entegre bir hale getirilerek kentsel ulaşımın daha hızlı, verimli, güvenli ve konforlu olması sağlanarak kentsel işlevlerle sosyo-ekonomik değerlerinde gelişmişlik düzeyinin arttırılması amaçlanıyor.
2 milyonu aşan nüfusu için 2010-2012 yılında 2025 hedef yılı olarak hazırlanan Kocaeli Ulaşım Ana Planı hazırlandı. İmar Planlarında oluşan önemli değişiklikler ve öngörülen projeksiyon hedef yılının 2035 olarak belirlenmesi gibi hususlardan dolayı Ulaşım Ana Planı 2035 hedef yılı dikkate alınarak 2014 yılında revize edilmesi çalışmaları yapıldı.
Kuzey Raylı Sistem Hattı’nın uygulama etapları; Atalar-Cengiz Topel HRS Hattı, Kuzey HRS Hattı uygulama etapları; 2020 yılına kadar Köseköy KSS-Dubaiport Raylı Sistem Hattı ve 2025 yılına kadar Atalar-Cengiz Topel Raylı Sistem Hattı Doğu Batı Uzatmaları şeklinde planlandı.
Projenin ilk etabı, Kocaeli’nin stratejik ulaşım ağında önemli bir yer tutacak. Bu etap, Tüpraş Petkim’den başlayarak Derince ilçesi üzerinden geçmekte, ardından Millet Bahçesi ve Seka Park’ın kapsamlı yeşil alanlarını kat ederek kent merkezine erişecek.
Kent merkezine ulaştıktan sonra, Kocaeli Otogarı’na uğrayarak İzmit Doğu İstasyonu’nda sonlanacak. Proje, Kocaeli metropol alanında ulaşım altyapısının iyileştirilmesi ve bölgenin sosyo-ekonomik gelişimine katkı sağlayacak.
Doğu-Batı uzanımlı, ince uzun dikdörtgenel alanı andıran İzmit-Derince-Körfez aksında uzanan bu metro hattı; tek bir raylı sistemin en fazla sayı ve yoğunlukta yolcuya hitap etme açısından azami erişim imkanı ve fayda sağlayacak.
Projenin ikinci etabı, Kuzey Hafif Raylı Sistem Hattı’nın kapsamını genişletmeyi ve Kocaeli’nin daha geniş bölgelerine hizmet verme potansiyelini artırmayı hedefliyor.
İkinci etap, bir uçtan Körfez ilçesine (Atalar) diğer uçtan ise Kocaeli Fuar Merkezi ve Cengiz Topel Havalimanı’na erişimi sağlayacak.
İlk etap, proje güzergahının 27,1 kilometrelik kısmını ve Tüpraş Petkim – İzmit Doğu istayonları arasındaki toplam 18 istasyon ile depo alanı ve 2,7 km depo bağlantı hattını içerecek.
İkinci etap ise, ilk etabın üzerine inşa edilerek 8,25 kilometrelik toplam 6 istasyonun tamamlanmasını ve tüm istasyonların faaliyete geçirilmesini hedefleyecek.
Projenin ilk etabı, Kocaeli’nin stratejik ulaşım ağında önemli bir yer tutacak şekilde planlanırken Tüpraş Petkim’den başlayarak Derince ilçesi üzerinden geçecek. Ardından Millet Bahçesi ve Seka Park’ın kapsamlı yeşil alanlarını kat ederek kent merkezine erişecek. Kent merkezine ulaştıktan sonra, Kocaeli Otogarı’na uğrayarak yolculuğunu İzmit Doğu İstasyonu’nda sonlanacak.
Projenin inşaat aşamasında tüm faaliyetler başladığında maksimum 3.500 kişi, işletme aşamasında da 200 kişinin istihdam edilecek.
Emlaknews.com.tr
Konutta kredi kullanımı düşmeye devam ediyor