Limak Holding, kontrat bedeli 4,3 milyar dolar olan Kuveyt Uluslararası Havalimanı yeni terminali inşaatı için iki Kuveyt bankasından yaklaşık 823 milyon dolar finansman sağladı.
Limak Holding, “Türk müteahhitlerin ülke dışında tek kalemde aldığı en büyük iş” niteliği taşıyan Kuveyt Uluslararası Havalimanı yeni terminal binası inşaatı için, Kuveyt’in en önde gelen iki bankası National Bank of Kuwait (NBK) ve Kuwait Finance House’tan (KFH) toplam 249,2 milyon Kuveyt Dinarı (yaklaşık 823 milyon dolar) finansman sağladı.
Yapılan bu anlaşmayla Limak, bir Türk müteahhitlik firması olarak Türkiye dışında üstlendiği projede, uluslararası finans kuruluşlarıyla çalışma başarısını elde etti.
Temeli, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Kuveyt Emiri Şeyh Sabah Ahmed Cabir el Sabah tarafından 9 Mayıs 2017’de atılan terminalin, kontratta öngörülen 6 yıl yerine, 4 yılda tamamlanarak devreye alınması planlanıyor.
Finansman sağlanmasına yönelik Kuveyt’te yapılan imza töreninde konuşan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, “Kuveyt’e geldiğimiz ilk günden bu yana son derece sıcak karşılandık ve kendimizi her zaman evimizde hissettik. İmzaladığımız bu finansman paketinin toplam değeri 249,2 milyon Kuveyt dinarı, yani yaklaşık olarak 823 milyon dolar. Bu işlem sayesinde, Kuveyt’te yürüttüğümüz havalimanı terminal projesinin daha hızlı ilerleyebilmesinin de önü açılmış oldu.” dedi.
Kuveyt’e kalıcı ve uzun vadeli baktıklarını belirten Özdemir, “Yatırımcı bir şirketiz ve bölgedeki diğer ülkelerdeki işlerimizi de Kuveyt’ten yönetebileceğimizi düşünüyoruz. Hatta Kuveyt’in finansman gücü ve Türk şirketlerinin iş yapabilme kabiliyetini bir araya getirerek, üçüncü ülkelerde birlikte iş yapabileceğimize yürekten inanıyorum. Bu konuda önemli iş fırsatları ve potansiyeli olduğunu da görüyorum. Burada yaratacağımız değerli işbirlikleri bunun da yolunu açacaktır.” diye konuştu.
Özdemir, Türkiye’de havacılık sektörünün büyümeye devam ettiğini vurgulayarak, dünya gayrisafi milli hasılasının yüzde 3,8’ini havacılık sektörünün ürettiğini kaydetti.
Projenin alımında 21 dünya markasıyla yarıştıklarını hatırlatan Özdemir, Kuveyt’in, tarihinden önce bitecek ilk işini kendilerinin üstlendiğini söyledi.
Özdemir, başta Afrika ve Latin Amerika olmak üzere dünya genelinde havacılık sektörünün her geçen gün büyümeye ve yeni imkanlar tanımaya devam ettiğini dile getirdi.
Nihat Özdemir, Kuveyt Havalimanı’nın yüzde 30’unu tamamladıklarını belirterek, şunları kaydetti:
“Bir ülkenin hava terminalini yapmak ilgi çekiyor. İstanbul’da Yeni Havalimanı’nı yapmak Türk kamuoyunda nasıl ilgi çekiyorsa aynı şey Kuveyt halkı, Kuveyt otoriteleri ve yönetimi için de geçerli. Çıraklık dönemimiz Sabiha Gökçen Havalimanı, kalfalık eserimiz İstanbul Yeni Havalimanı, ustalık eserimiz ise Kuveyt Havalimanı diyebiliriz. Kuveyt Havalimanı, tekniği zor bir proje. Hazırlıklarımızı çok iyi yaptık ve bu işi yapabilecek dünyadaki en iyi firmaları buraya getirdik. Burada fabrikalarını kurduk. Üretimlerin birçoğu da burada yapılıyor. Üçüncü havalimanının en zor yanı altyapısıydı, bataklık ve çukurlara havalimanının kurulması zor yönüydü. Kuveyt’teki çatı sistemi dünyanın en ağır çatı sistemi. Güneş enerji sistemi de teknik anlamda zor. Biz bu başarıya imza atıyoruz.”
Firmalar, yatırımcılar ve müteahhitler olarak daima Türk bankalarıyla ilerlemek istediklerini anlatan Özdemir, NBK ile KFH’nin de bu projeye inanarak kredi verdiklerini söyledi.
Özdemir, bunun Türk müteahhitliği ve mühendisliği için dönüm noktası olduğunu vurgulayarak, “Biz, gittiğimiz ülkelerdeki bankaları kullanmamız gerektiğine inanıyoruz. Böyle yapıldığında kredi maliyetleri de düşecektir.” dedi.
Limak Holding, Kuveyt’te Kuveyt Üniversitesi ve Türkiye’den Boğaziçi Üniversitesi’nin iş birliğiyle “Kuveyt’in Mühendis Kızları” projesini de başlattı. Proje kapsamında bu yıl Kuveytli 30 kıza eğitim veriliyor.
Limak inşaat projesinde staj imkanı da tanınan kız öğrencilere, İstanbul Yeni Havalimanı projesinde ağırlanacak. Gelecek ay 30 Kuveytli kız öğrenci mezun olacak.
AA
Limak’a Kuveyt Havalimanı için 823 milyon dolarlık kaynak