İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Malatya, Elazığ ve Diyarbakır’a hızlı tren geliyor

Türkiye, demiryolu taşımacılığındaki adımlarını devam ettiriyor. Şu anda yolcu taşımacılığı yapılan İstanbul-Ankara, Ankara-Konya, İstanbul-Eskişehir ve İstanbul-Konya hatlarından sonra projelendirilen Ankara-Sivas ve Ankara-İzmir hızlı tren hatlarına ek olarak şimdi de Malatya-Elazığ-Diyarbakır hızlı tren hattı devreye alınacak. Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, Demiryol-İş Sendikası Malatya Şubesince düzenlenen iftarda, Türkiye’yi her alanda en az 3 katı büyüttüklerini belirtti.

Elazığ-Malatya arasına demiryolu olarak demosetlerin koyulacağını ifade eden ve demiryolu kapsamında çalışmaların hızla sürdüğünün ifade eden Tüfenkci “Malatya- Elazığ ve Elazığ- Diyarbakır hızlı tren projesini de 2017’de ihaleye çıkarttıracağız. İnşallah hızlı treni Diyarbakır’a kadar götürmüş olacağız” dedi.

Horasan Ağrı’ya tren ile bağlanacak

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan ise, Erzurum’un Horasan ilçesini Ağrı’ya tren hattıyla bağlayacaklarını söyledi. Arslan “İlleri bu ağa bağlamak adına Ağrı’yı da inşallah Horasan üzerinden ana koridora ana ağa bağlamış olacağız. Önce Bakü-Tiflis-Kars demir yolunun yapılması sonra Kars-Iğdır-Nahçıvan’ın yapılması ve devamında da Horasan, Ağrı’nın yapılması, belli bir sırayla devam edecek demiştik” ifadelerini kullandı.

Ciddi kaynak lazım

Demiryolu için ciddi bir kaynağa ihtiyaç olduğunu belirten Arslan “Kaynak oluşturdukça projeleri yapmaya devam ediyoruz. Tabi ülkenin ihtiyaçları sınırsız ama kaynaklar sınırlıdır. Sınırlı kaynaklarla çok proje yapmaya çalıştığımız için bugün bütün projelere para verilebilir olsa biz ülkenin her yerine Ağrı’ya da dahil hemen hemen 3-4 sene içerisinde demir yolunu bitiririz. Ama sonuçta paraya bağlı, para buldukça öncelikliği hallediyorsunuz, sonra ikincisini ve sonra üçüncüsünü hallediyorsunuz” diye konuştu.

 

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Malatya, Elazığ ve Diyarbakır’a hızlı tren geliyor