Century 21 Türkiye’nin Yönetim Kurulu Başkanı Önder Uzel, son dönemde mahalle emlakçılığından markalı emlakçılara doğru bir tercih kayması yaşandığını belirterek markalı emlakçıların sektördeki etkinliğinin arttığını ifade etti. Bu tercihte satışı yapılacak gayrimenkulün fiyatının önem kazandığını vurgulayan Uzel, tecrübenin de önemli bir etken olduğuna dikkat çekti. Özellikle maddi değeri yüksek olan gayrimenkuller söz konusu olduğunda bireysel emlak ofisleri yerine kurumsal markalarla çalışma eğiliminin arttığını anlatan Uzel, bu durum ise kurumsal firmalara olan güven duygusundan kaynaklandığına dikkat çekti.
Markalı emlakçı tercihinin kişilerin eğitim durumu ve beklentileriyle de doğru orantılı olduğunu belirten Uzel, son yıllarda cazip banka kredilerinin de etkisiyle eğitim düzeyi çok yüksek insanların konut almaya başladığını ve bu kitlenin da hizmet beklentilerinin yüksek olduğunu ifade etti. Bu nedenle markalı gayrimenkul danışmanlık ofislerinin daha fazla ilgi görmeye başladığını kaydeden Uzel, Ayrıca Türkiye’de gayrimenkul alan ya da ofis kiralayan yabancı şirketlerin de genellikle yabancı emlak ofisleri ile çalışmayı tercih ettiğini öne sürdü.
İstanbul Emlak Odaları Birliği verilerine göre, İstanbul’da İTO ve İstanbul Emlak Odalarına kayıtlı 13 bin civarında emlak ofisi bulunurken bu ofislerde resmi olarak 40 bin kişi çalışıyor. Ayrıca 100 bin kişinin de emlak odasına kayıt olmadan İstanbul’da emlakçılık yaptığı tahmin ediliyor.
‘Markalı emlakçıların sektördeki ağırlığı artıyor’