İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Modern İpek Yolu ile Türkiye merkez oluyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın Raillife dergisinin Kasım ayı sayısında “Modern İpek Yolu İle Türkiye, Merkez Oluyor” başlıklı yazısı yayımlandı.

İşte Bakan Turhan’ın yazısı

Türkiye tarafından “Modern İpek Yolu Projesi” olarak da adlandırılan “Orta Koridor” Doğu ile Batı arasındaki mevcut hatları tamamlayıcı ve güvenli bir güzergâh teşkil etmektedir.

Bu noktada ülkemizin ulaştırma politikalarının temel ekseninde de, Çin’den Londra’ya kesintisiz bir taşımacılık hattı sağlamak üzere büyük ölçekli altyapı yatırımlarını gerçekleştirmek yer almıştır. Uzakdoğu’dan Avrupa’ya kadar uzanan, yüzyıllar boyunca ticaret kervanlarının güzergâhı olarak yerini almış tarihi İpek Yolu’nun Orta Koridorda geliştirilmesi için hem Anadolu’da hem de Kafkasya ve Orta Asya’da demiryolu ağlarının teşkil edilmesi ve karayollarının entegrasyonu konularında uzun süreden beri bölge ülkeleriyle çalışmalarımız yakından devam etmektedir.

Bu amaç doğrultusunda da Asya-Avrupa-Orta Doğu ekseninde çok yönlü ulaşım ağını geliştirmek için önemli adımlar atarken, ülke içerisinde doğu-batı ve kuzey-güney ekseninde ulaşım bağlantısını geliştirecek projeleri de hataya geçiriyoruz. Bakü Tiflis Kars Demiryolu hattının tam kapasite ile çalışabilmesi bu hattın tamamlayıcısı olan yolları bir bir tamamlıyoruz.

Bu nedenle Marmaray Tüp Geçidi, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu ve Avrasya Tüneli, Osmangazi Köprüsü, hızlı tren ve yüksek hızlı tren hatları, Kuzey Ege Limanı, Gebze Orhangazi-İzmir Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü, İstanbul Yeni Havalimanı gibi mega projelerle de bu koridorun sağladığı yararı ve önemi artırıyoruz.

Özellikle de bu koridorun devamı olacak bu dev projeleri kamu özel ortaklığı ile hayata geçirerek hem hızlı, hem daha az maliyetle, hem de özel sektör dinamiğini kullanarak gerçekleştiriyoruz. Çin’den başlayarak Orta Asya ve Hazar bölgesini ülkemiz üzerinden Avrupa’ya bağlayacak “Orta Koridor”u geleceğin ticaret hattı haline getiriyoruz.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Modern İpek Yolu ile Türkiye merkez oluyor