Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği, Nielsen araştırma şirketi aracılığıyla 2 yılda bir yaptığı markalı mobilya tüketicileri hakkındaki araştırmalarına devam ediyor. En son yaptırdığı araştırmada markalı mobilya tercih eden tüketicilerin Y kuşağında, ortalama 34 yaşındaki C1 sosyoekonomik grubunda olduğu tespitini yapan MOSDER, ayrıca bu tüketicilerin çocuk sahiplik oranının yüzde 40 ve çocukların ortalama yaşının da 12 olduğu sonucuna ulaştı.
Mobilya alırken, sağlığa zararlı kimyasal taşımaması, boyaların ağır metal içermemesi, kumaşta ftalat free özelliği taşıması gibi noktaların araştırılması gerektiğinin önemini vurgulayan MOSDER, markalı mobilya satın alımlarında bu risklerin binde bire düştüğünü söyledi.
MOSDER yaptığı markalı mobilya tüketicileri araştırmasındaki 34 yaş ortalamalı grubun yaklaşık hane geliri 2013 yılında 2 bin 153 TL iken 2015 yılında 2 bin 528 TL olarak saptandı. Ortalama olarak 3 kişinin yaşadığı bir hanede tüketici bazında, konut büyüklükleri artmış gibi görünse de, metrekare olarak azalmış durumda.
MOSDER ‘Markalı mobilyayı Y kuşağı alıyor.’ dedi